فیروز سیر جاذبه های گردشگری برلین - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

جاذبه های گردشگری برلین

برلین پایتخت آلمان، شهری تاریخی و فرهنگی است که بزرگ ترین شهر در آلمان نیز محسوب می شود. این شهر تاریخی و پیشرفته در اروپا با وجود گذشته پر فراز و نشیبی که داشته امروزه از مقاصد پر توریست در اروپا می باشد. جاذبه های گردشگری برلین با تلفیقی از معماری کلاسیک و مدرن این شهر را تبدیل به قلب تپنده کشور آلمان کرده است !

جاذبه های گردشگری برلین

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل باشید تا با جاذبه های گردشگری برلین در سفر به این شهر تاریخی آشنا شوید.

دروازه براندنبورگ | Brandenburg Gate

دروازه براندنبورگ از اصلی ترین جاذبه های گردشگری برلین است که به عنوان نماد شهر برلین نیز شناخته می شود. این دروازه در قرن هجدهم و به عنوان نماد صلح و به دستور شاه پروس “فریدریش ویلهلم دوم” ساخته شد. دروازه براندنبورگ با الهام از دروازه ورودی آکروپلیس آتن و با ارتفاع ۲۶ متر ساخته شده است. این دروازه در منطقه پاریسر پلاتس برلین قرار گرفته که با ۶ ستون بزرگ و  ۴ ارابه اسب جلوه ی خاصی به این قسمت از شهر داده است.

دروازه براندنبورگ | Brandenburg Gate

دروازه براندنبورگ علاوه بر اینکه پذیرای گردشگران بیشماری تا به حال بوده است، مورد توجه بازدید کنندگان مشهوری از جمله باراک اوباما، میخائیل گورباچف، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و .. نیز بوده است. در سفر به شهر برلین بازدید از این دروازه ی تاریخی که یادآور جنگ سرد برلین با حس و حالی معنوی است را از دست ندهید.

دروازه براندنبورگ | Brandenburg Gate

رایشتاگ | Reichstag

رایشتاگ یکی دیگر از جاذبه های گردشگری برلین ، ساختمانی بزرگ است که به عنوان محلی برای مجلس و پارلمان آلمان شناخته می شود. این نماد تاریخی در نزدیکی دروازه براندنبورگ قرار گرفته که پس از اتحاد دوباره آلمان مورد بازساری قرار گرفت و الحاقاتی جدید مانند سقف و گنبد شیشه ای به آن اضافه شد.

رایشتاگ | Reichstag

 نورمن فوستر معماری بود که بازسازی این بنای بزرگ را پس از اتفاقات و آتش سوزی هایی که منجر به تخریب این بنا شده بود بر عهده گرفت. گنبد شیشه ای الحاقی به رایشتاگ جزو طرح های اولیه فوستر نبود اما به درخواست دولت آلمان به آن افزوده شد و اکنون به یکی از نمادهای شهر برلین تبدیل شده است و گردشگران با رفتن بر روی سقف این ساختمان می توانند دید وسیعی به مناظر اطراف داشته باشند. همچنین گردشگران می توانند همه روزه با ثبت نام در سایت رایشتاگ برای بازدید از پارلمان قدیم به این بنای تاریخی بروند.

رایشتاگ | Reichstag

جزیره موزه | Museum Island

جزیره موزه یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری برلین به شمار می رود. ۵ موزه قدیمی و مهم برلین که در کانالی به طول ۴۰۰ متر بین رودخانه اسپری و کوپفرگرابن، گرد هم آمده اند! جزیره موزه برلین یکی از میراث های باشکوه و چشم نواز یونسکو محسوب می شود که آثار هنری و فوق العاده ای را برای هنردوستان به نمایش گذاشته است.

جزیره موزه | Museum Island

موزه پرگامون (Pergamon) مجموعه ی نفیسی از آثار دوران باستان را در بر می گیرد. جالب است بدانید که در موزه پرگامون جزیره موزه آثار ایران باستان نیز در معرض دید عموم گذاشته شده است. از دیگر موزه های جزیره موزه برلین می توان به موزه کهن (Altes Museum) اشاره کرد که محلی برای نمایش جواهرات سلطنتی و تاج و تخت می باشد. گالری ملی قدیمی (Alte Nationalgalerie) ، موزه ی جدید (Neues Museum) ، موزه بوده (Bode Museum) از دیگر موزه های جزیره موزه می باشند که بازدید از آنها به هر گردشگری توصیه می شود.

جزیره موزه | Museum Island

جزیره موزه | Museum Island

یادبود دیوار برلین | Berlin Wall Memorial

دیوار برلین که قسمت شرقی و غربی این شهر را در پی جنگ سرد از هم جدا می کرده از جاذبه های گردشگری برلین می باشد. این دیوار به طول ۱۵۵ کیلومتر و با ارتفاع ۲ متر بین بخش شرقی و غربی برلین کشیده شده بود که در حال حاظر بخش کمی از این دیوار باقی مانده است.

یادبود دیوار برلین | Berlin Wall Memorial

این دیوار پس از فروپاشی تبدیل به دیواری برای به نمایش درآمدن آثار هنری نقاشان شده است. یک بخش ۱٫۴ کیلومتری در این دیوار طویل یادآور جنگ سرد و دشمنی ای است که منجر به جدایی شهر برلین شده است. موزه ی کمپ پناهندگان دیوار برلین نیز نشانگر پناهندگانی است که زمانی از این دیوار رد شدند و خطراتی را به جان خریدند! این دیوار با نقاشی های مفهومی که در بخش های باقی مانده آن کشیده شده توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است.

Berlin Wall

یادبود دیوار برلین | Berlin Wall Memorial

کاخ شارلوتنبورگ | Charlottenburg Palace

کاخ شارلوتنبورگ، عمارت تابستانی و بزرگ ترین کاخ در برلین آلمان است. این کاخ تابستانی به دستور “الکتور فردریش سوم” برای همسرش “سوفی شارلوت” ساخته شد . کاخ شارلوتنبورگ از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری برلین محسوب می شود که با معماری داخلی بی نظیر و شکوه و عظمتش توجه گردشگران را جلب می کند.

کاخ شارلوتنبورگ | Charlottenburg Palace

بازدیدکنندگان می توانند از کاخ قدیمی با معماری باروک و قسمت های جدید کاخ دیدن نمایند. دسترسی به باغ های اطراف این کاخ نیز رایگان است و تجربه ی متفاوتی را برای گردشگرانی که بازدید از این کاخ را انتخاب کرده اند به ارمغان می آورد.

کاخ شارلوتنبورگ | Charlottenburg Palace

کاخ شارلوتنبورگ | Charlottenburg Palace

شهر برلین پایتخت کشور آلمان با تاریخچه ای از دو جنگ جهانی، مهم ترین شهر کشور آلمان می باشد که با جاذبه های گردشگری تاریخی اش مقصد جذابی برای هنردوستان و علاقمندان به تاریخ می باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 351 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.