فیروز سیر جزیره ساموئی تایلند یک سفر رویایی به عمق طبیعت! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

اگر دلتان می خواهد به مکانی لوکس و در عین حال رویایی سفر کنید، جزیره ساموئی تایلند را انتخاب کنید. جزیره ساموئی جزو مهمترین مکان های دیدنی تایلند است و تقریبا همه افرادی که به تایلند فیروز سیر کنند، از جزیره ساموئی هم دیدن می کنند. در خلیج تایلند و در سواحل شرقی این کشور، جزیره ساموئی قرار گرفته که به معنای واقعی یک بهشت است. سامویی یک واژه چینی است که معنای آن ” بهشت امن” است. زمانی که به جزیره ساموئی تایلند می روید، متوجه می شوید این نام کاملا برازنده این مکان دیدنی است.

درباره آب و هوای جزیره ساموئی

دو نوع آب و هوا در جزیره ساموئی تایلند وجود دارد. در ساموئی یا هوا گرم و استوایی است و یا باران را تجربه خواهید کرد. بیشتر اوقات آب و هوای ساموئی گرم و خشک است و تنها یک ماه بارانی را مشاهده می کنید. ماه نوامبر ماه بارانی ساموئی است.

درباره آب و هوای جزیره ساموئی

دیدنی های جزیره ساموئی

جزیره ساموئی بعد از پوکت، دومین جزیره بزرگ و توریستی تایلندی ها است که ۱۵ ساحل شگفت انگیز و شفاف دارد که هر کدام از آن ها به تنهایی، یک جاذبه دیدنی محسوب می شوند.

ساحل چاونگ  (chaweng samui)

محبوب ترین ساحل جزیره ساموئی، ساحل چاونگ است. این ساحل از دو ساحل به نام های “چاونگ” و “چاونگ نوی” تشکیل شده که با یکدیگر، طولانی ترین جزیره را در جزیره ساموئی تایلند، تشکیل داده اند. گردشگران می توانند هر آن چه که نیاز دارند در این منطقه اقامتی، پیدا کنند. از کافه ها و رستوران ها گرفته تا هتل ها و محل هایی برای اقامت، در این ساحل وجود دارد. از استخر ایرلندی نزدیک به این ساحل دیدن کنید و یک ساندویچ خوش طعم مک دونالد را از فروشگاه مک دونالد این منطقه تهیه کنید. حتی می توانید از ماساژ تایلندی هم در کنار این ساحل زیبا و درخشان استفاده کنید.

ساحل چاونگ

ساحل لامای (Lamai Beach)

بعد از چاونگ، ساحل لامای، دومین منطقه بزرگ تفریحی در سامویی است. با این که لامای نسبت به چاونگ کوچک تر است اما در عوض این مکان دیدنی در تایلند، همیشه شلوغ است. در ساحل لامای می توانید در کنار تفریحاتی که دارد، یک وعده غذای خوش طعم و دلپذیر را از رستوران های آن تهیه کنید و در کنار ساحل درخشان لامای، نوش جان کنید. از آن جایی که از کنار ساحل لامای تا مرکز روستا و کناره جاده ها، گزینه های متعددی برای صرف نهار وجود دارد پس می توانید با بودجه و سلیقه خودتان، غذای مناسبی را پیدا کنید.

شب های پر انرژی در لامای را از دست ندهید. زندگی شبانه لامایی ها هیجان انگیز است. شما می توانید از کلوپ های ساحلی و کافه های ساحلی که همراه با موسیقی زنده هستند، دیدن کنید و یک شب هیجان انگیز و رویایی را برای خود بسازید. همچنین می توانید مسابقات بوکس تایلندی ها که به “موی تای” شهرت دارد را به صورت زنده تماشا کنید.

ساحل لامای

ساحل ماینِم (Maenam)

ساحل ماینم یا منام، یکی دیگر از مکان های دیدنی جزیره ساموئی تایلند است که در بخش شمالی این جزیره قرار گرفته است. از آن جایی که این ساحل، عمیق است برای شنا بسیار مناسب است و خوشبختانه بادهای شدید و طوفان این ساحل را تحت تاثیر قرار نمی دهد. همین باعث شده این منطقه حتی در فصل زمستان هم طرفداران زیادی داشته باشد. ساحل منام اقامتگاه ها و هتل های با کیفیتی دارد که نسبت به ساحل های بزرگتر این جزیره، قیمت ارزانتری دارند. اگر به ساحل منام رفتید، در خیابان آن به ویژه در شب های شلوغ و پر تردد آن، قدم بزنید و از هوای خوب آن لذت ببرید.

ساحل بودای بزرگ (Big Buddha Beach)

این ساحل هم از دیگر سواحلی است که می توانید از تفریحات آبی و ماساژهای مخصوص تایلندی آن بهره ببرید. در این منطقه آرام، مجسمه بلند بودا که به دریا مشرف شده و هتل های بزرگ قرار گرفته است که تعطیلاتی آرامبخش را به شما هدیه می دهند.

Big Buddha Beach

پارک ملی دریایی آنگ تونگ(Ang Thong National Park)

پارک ملی آنگ تونگ ساموئی یک مجمع الجزایر بکر از ۴۲ جزیره در خلیج تایلند است. سواحل ماسه ای سفید، غارهای مخفی، دریاچه های درخشان، کوه های آهکی و مناظر شگفت انگیز را می توانید در این پارک رویایی تماشا کنید. این پارک ملی در سال ۱۹۸۰ تاسیس شده است. این مکان دیدنی لوکیشن بسیاری از فیلم های سینمایی هالیوودی است و “لئوناردو دی کاپریو” هم در این جزیره به ایفای نقش پرداخته است. پارک ملی آنگ تونگ در عین حال که محیطی جذاب برای تماشای آبشارهای “هین لات” و “نامونگ” است، مکانی برای انجام یک شنای دلپذیر و دوستانه نیز هست.

تئاتر میمون ها (Monkey Theatre)

تئاتر میمون ها در جزیره ساموئی یکی از دیدنی هایی است که هر بیننده ای را به وجد می آورد چرا که در این تئاتر، میمون هایی را می بینید که تعلیم داده شده اند تا علاوه بر ساز زدن، شنا کردن، دوچرخه سواری کردن، به حل مسائل ریاضی بپردازند. از آن جایی که در جزیره ساموئی، میمون های زیادی وجود دارند، از میمون ها برای چیدن نارگیل ها و فروش آن ها هم استفاده می کنند. برخی از دوست داران محیط زیست مخالف کار این انسان ها هستند و به عقیده آن ها، این محیط به زندانی برای میمون ها تبدیل شده است.

صخره های پدر بزرگ و مادر بزرگ

این صخره ها که در نزدیکی لامای قرار دارند، افسانه جالبی دارند. به عقیده ساموئی ها، زمانی که یک زوج مسن  وعاشق در حال شنا کردن در ساحل لامای بوده اند، غرق شده اند و امروزه جسدهایشان به شکل این صخره، از آب بیرون آمده است.

صخره های پدر بزرگ و مادر بزرگ

مزرعه مارها (Samui Snake Farm)

مزرعه مارها یک چشم انداز هیجان انگیز است که بسیاری از بازدیدکنندگان را به وحشت می اندازد. اگر از مارها وحشت دارید به هیچ عنوان به این منطقه نزدیک نشوید. در مزرعه مارها از پیتون های غول پیکر و مارهای کبری استفاده می شود و نمایش ویژه ای با آن ها برگزار می شود. در تایلند ۱۷۰ نوع مار وجود دارد که ۵۰ مورد آن ها سمی و کشنده هستند. در این نمایش، از کشنده ترین مارها هم استفاده شده است.

مزرعه مارها

مزرعه کروکودیل های ساموئی (Samui Crocodile Farm)

مزرعه تمساح های سامویی در بوفوت مکانی جذاب و در عین حال ترسناک است. در این مزرعه که مساحت ۸۰۰۰ متر مربع است، انواع کروکودیل ها را در کنار مار و مارمولک ها مشاهده می کنید. بعلاوه در طول روز سه نمایش مختلف با کروکودیل ها اجرا می شود. در این اجرای ترسناک، بازیگر سرش را داخل دهان کروکودیل می کند و البته کروکودیل های آموزش دیده هم، آرواره هایشان را روی هم نمی فشارند. با این حال تماشای این صحنه ها بسیار هیجان انگیز و ترسناک است.

کمپ فیل های ساموئی (Samui Elephant Sanctuary)

در جزیره زیبای ساموئی، نمی توان از تماشای فیل های غول پیکر مهربان، در کمپ فیل ها، دست کشید. در این کمپ می توانید فیل سواری کنید و حرکات نمایشی فیل ها را نظاره کنید.

کمپ فیل های ساموئی

باغ پروانه هایساموئی (Samui Butterfly Garden)

باغ پروانه های جزیره ساموئی، در مسیری از گلهای گرمسیری رنگارنگ، با صدها هزار پروانه خوش رنگ و زیبا است که امروزه مکان مهمی در دیدنی های جزیره ساموئی تایلند است.

مرکز خرید جشنواره ساموئی (Central Festival Samui)

مرکز خرید جشنواره ساموئی، به عنوان بزرگترین و کامل ترین مجتمع خرید است که سبک و روش زندگی ساموئی ها را به خوبی توصیف می کند. سه طبقه بزرگ با ۹۰٫۰۰۰ متر مربع فضای خرده فروشی، رستوران های عظیم بین ساحلی و سرگرمی های این مرکز خرید، باعث شده تا گردشگران در شهر ساموئی حتما از این مرکز تجاری هم دیدن کنند. مطمئن باشید تماشای ۲۰۰ فروشگاه مرکز خرید جشنواره ساموئی، منجر به خرید شما از این مرکز خرید خواهد شد و دست خالی از آن بیرون نخواهید آمد.

مرکز خرید جشنواره ساموئی

با سفرمی سامانه رزرو آنلاین بلیط هواپیما و هتل همراه باشید و به سرتاسر جهان سفر کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 347 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.