فیروز سیر جزیره پنانگ و راه های دسترسی به آن - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

جزیره پنانگ

پنانگ از معروف ترین مقاصد اقامتی مالزی محسوب می شود. زمانی که جزیره پنانگ مملوء از شکوفه های بهاری است، به مروارید مشرق زمین تبدیل می شود. این ایالت شامل جزیره ی پنانگ و نوار خشکی سبرانگ پرای است. شهر جورج، پایتخت این ایالت است که به علت ساختمان های تاریخی باشکوه و فرهنگی بی نظیر، از میراث جهانی یونسکو محسوب می شود. خط ساحل شمالی پنانگ به وسیله ی شن های طلایی رنگ و آب های پر زرق و برق آن قابل تمایز است. پنانگ با سواحلی رویایی و دلفریب به همراه فرهنگی قدیمی و متنوع، تعطیلاتی دلنشین را برای گردشگران محلی و خارجی به ارمغان می آورد. همراه سفرمی سامانه رزرواسیون آنلاین خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل باشید تا با جزیره پنانگ و سواحل زیبای آن آشنا شوید.

جزیره پنانگ

سواحل جزیره پنانگ

ساحل باتو فرینگهی | Batu Ferringhi

باتو فرینگهی واقع در امتداد جاده ی ساحلی شمال غرب شهر جورج، از معروفترین سواحل پنانگ است که دارای مجموعه ای از هتل ها و اقامتگاه های بی نظیر با استانداردهای بین المللی است. بر روی ساحل باتو فرینگهی دراز بکشید، نوشیدنی خوش طعمی را کنار خود قرار داده و آفتاب بگیرید. بی شک تفریحات پرهیجان آبی همچون قایق های موزی و جت اسکی لحظات لذت بخشی را برای شما رقم می زند. اگر قصد دارید ماجراجویی هیجان انگیزی را تجربه نمایید؛ پاراسل را امتحان کنید و از مناظر زیبای ساحل و آسمان نهایت لذت را ببرید. بدون اغراق ویژگی جذاب این ساحل، غارهای بیشماری است که مابین صخره ها و سنگ های غول پیکر قرار گرفته است و بسیار مرموز به نظر می رسند.

ساحل باتو فرینگهی | Batu Ferringhi

با غروب آفتاب ساحل باتو فرینگهی با بازارها و فستیوال های فانتزی تازه زنده و سرحال می شود! در این بازارهای پر جنب و جوش صنایع دستی، نقاشی های باتیک و هر آنچه که در این ساحل سوغاتی محسوب می شود؛ به فروش می رسد.

ساحل باتو فرینگهی | Batu Ferringhi

ساحل تانجونگ بونگاه | Tanjung Bungah

تانجونگ بونگاه از دیگر سواحل معروف و بی نظیر پنانگ است. اقامتگاه های بی نظیر ساحل تانجونگ بونگاه با اقامتگاه های لوکس و مجلل، اقامتی مملوء از آرامش و آسایش را برای میهمانان رقم می زند.

ساحل تانجونگ بونگاه | Tanjung Bungah

ساحل تلوک باهانگ

در انتهای شمال غربی جاده ی ساحلی، ساحل تلوک باهانگ قرار گرفته است. بی شک این ساحل را می توان مناسب ترین مکان برای گذران ماه عسلی رویایی و رمانتیک دانست. این ساحل بی نظیر هتل های لوکس و خاصی را در خود جای داده که با حفظ حریم خصوصی و برخورداری از امکاناتی عالی اقامتی دلچسب را برای میهمانان خود فراهم می کند. در نزدیکی ساحل تلوک باهانگ باغ ادویه ی گرمسیری قرار دارد که مجموعه ای بیش از ۵۰۰ گیاه متنوع برگرفته از مالزی و تمام جهان را داراست. جالب است بدانید که این باغ با وسعت ۸ هکتاری، بزرگترین نمایشگاه گیاهان گرمسیری و ادویه جات در منطقه می باشد.

علاوه بر ساحل تلوک باهانگ در این مسیر زیبا، چندین ساحل دیگر نیز قرار گرفته که همگی در پارک ملی پنانگ و در نزدیکی نمایشگاه گیاهان گرمسیری واقع شده اند. این  سواحل تنوع بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری را در خود جای داده که می توانید طی سفری بی نظیر آن ها را تماشا کنید.

ساحل تلوک باهانگ

ساحل مانکی

مانکی از دیگر سواحل جزیره پنانگ است که در قسمت شمالی جزیره واقع شده و بی شک گذران یک پیک نیک زیر سایه درختان دم اسبی (کازوارینا) خاطراتی خوش را برای شما ایجاد می کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال ماجراجویی در جاهای تازه و بکر هستید این ساحل و جنگل های آن شما را شیفته ی خود می کند. ماجراجویی در مسیر جنگلی از ساحل مانکی آغاز شده و تا فانوس دریایی موکا امتداد پیدا می کند..

ساحل مانکی پنانگ

ساحل کراچات | Pantai Keracut

ساحل کراچات، منظره و چشم اندازی بی نظیر و فضایی دلنشین دارد. در پست ساحل کراچات دریاچه ای کوچک وجود دارد که حاوی چندین لایه آب شیرین و آب شور می باشد که بی شک تاثیر بسزایی در افزایش جذابیت ساحل دارند. اما تنها راهی که می توانید به این دو ساحل زیبا از تلوک باهانگ دست یابید؛ مسیر دریایی به وسیله ی قایق و یا مسیرهای پیاده روی است. این راه جنگلی فوق العاده، مناسب افراد علاقمند به پرندگان و دیگر موجودات زنده است و دور از ذهن نیست که در طول مسیر با میمون ها، سنجاب ها، روباه ها و دیگر حیوانات کوچک روبرو شوید.

ساحل کراچات | Pantai Keracut

ساحل کراچات | Pantai Keracut

جزیره پنانگ مملوء از زیبایی های طبیعی

برای تجربه ی زیبایی های جزیره پنانگ، فقط کافیست در جزیره گشت و گذار کنید و نگاهی اجمالی به بافت قدیمی جزیره بیاندازید. اسپلاند در شهر جورج، یک ساحل لذت بخش است که بی شک تجربه قدم زدن بر روی شن های نرم آن، خاطره ای خوش در ذهن شما ثبت می کند. قلعه کورنوالیس پنانگ نیز در این بخش واقع شده است که پس از بازدید و گذر از آن، اغذیه فروشی هایی با غذاهای محلی متنوع خواهید یافت که می توانید میان آنها شکم گردی کنید!

خیابان هند کوچک و کمپبل، پر است از مجموعه های بی پایانی از عتیقه فروشی ها، سوغاتی فروشی و اجسام آنتیک! این خیابان محلی ایده آل برای خرید سوغاتی است و حتی اگر قصد خرید ندارید آن را فراموش نکنید. در هنگام بازدید از جزیره، از بازدید هنر خیابانی و اجسام آهنی موجود به خصوص در خیابان ارمنی ها غافل نشوید.

 جزیره پنانگ

راه های دسترسی به جزیره پنانگ

سفر زمینی به پنانگ

پل پنانگ و پل سلطان عبدل الحلیم ممیز شاه، جزیره ی پنانگ را به مینلند متصل می کند. جالب است بدانید که از بیشتر قسمت های کشور مالزی، روزانه اتوبوسهای سریع السیری با بلیط اتوبوس ارزان به مقصد پنانگ حرکت می کنند.

سفر هوایی به پنانگ

خطوط هوایی مالزی، سرویسهای مستقیم هوایی را از سنگاپور، بانکوک و مدان روانه ی پنانگ می کند. علاوه بر این خطوط هوایی، سرویس های روزانه ی رفت و برگشتی نیز میان کوالالامپور و پنانگ نیز وجود دارد. ایر آسیا از کوالالامپور، بانکوک، یانگون، جاکارتا، سورابایا و مدان به مقصد پنانگ پرواز می کنند. هواپیمایی فایر فلایت نیز، حزیره پنانگ را به پایتخت مالزی و مکان های بین المللی نظیر پوکت، کوه سامویی، باندا آک و مدان متصل می کند. میلاندو ایر از فرودگاه سلطان عبدل العزیز در سوبانگ به سمت جزیره پنانگ پروازهایی را انجام می دهد.

سفر با قطار به جزیره پنانگ

راه آهن مالایان و یا کی تی ام، سرویس های قطار را از کوالالامپور، آلورستار و پادانگ بسار و همچنین از هانیای و بانکوک از تایلند به بوترورس می فرستد.

سفر با قطار به پنانگ

سفر دریایی به جزیره پنانگ

از بوتروس، روزانه سرویس های کشتی برای مسافران و وسایل نقلیه در دسترس می باشد. مسافران در ترمینال بوتروس می توانند سوار شده و در زمانی کوتاه به جزیره پنانگ برسند.

همراه مجله اینترنتی سفرمی باشید و اطلاعات گردشگری خود را در رابطه با جاذبه های گردشگری، اماکن تاریخی و تفریحی، هتل ها، رستوران ها، مراکز خرید، شهرها و کشورها و هر آنچه در دنیای گردشگری می گذرد تکمیل نموده و با آگاهی کامل سفری خاص و لذت بخش تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 338 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.