فیروز سیر جشنواره زمستانی هاربین چین، پردرآمدترین جشنواره دنیا - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

جشنواره زمستانی هاربین چین  اولین بار در سال ۱۹۶۳ برگزار شد. این جشنواره که با نورپردازی زیبای درون مجسمه های یخی ، زیبایی خیره کننده ای را به شهر هدیه می کند در تاریخ ۱۵ دی ماه مصادف با ۵ ژانویه برگزار می شود و سالیان درازی است که عنوان بزرگترین فستیوال مجسمه های یخی را به خود اختصاص داده است.  جشنواره زمستانی هاربین در شهر هاربین واقع در ایالت هیلونگ چیانگ چین برگزار می شود. این جشنواره که حدود یک ماه به طول می انجامد علاوه بر حضور مجسمه سازان حرفه ای، مکانی توریستی برای مسافران زمستانی است که از از دیدن برف و دمای منفی ۱۷ درجه این شهر لذت می برند. این دما در زمستان در شهری که در مجاورت سیبری قرار دارد طبیعی به نظر می رسد. هر ساله میلیون ها نفر از این شهر یخی بازدید می کنند و گرمای زیادی به جشنواره زمستانی هاربین می بخشند.

جشنواره یخ و برف هاربین چین

تاریخچه جشنواره زمستانی هاربین

اعیاد و جشنواره ها در همه کشورها عموما ریشه ای در اتفاقات تاریخی آنها دارند. جشنواره زمستانی هاربین هم از این قاعده مستثنی نیست. از نظر تاریخی این جشن به زمان حکمرانی سلسله کینگ برمیگردد، زمانیکه ماهیگیران این شهر شمع هایی را بر روی قالب های یخی که توسط سطل هایشان ایجاد کرده بودند، قرار می دادند تا کوچه پس کوچه های این شهر روشن و نورانی شود. اما امروزه که این سنت، جنبه های کاربردی خود (روشنایی شهر در شب) را از دست داده است، به هنگام برگزاری حدود ۱۵۰۰۰ مجسمه ساز را برای خلق زیبایی گرد هم جمع می کند تا یکی از زیباترین فستیوال های زمستانی را رقم زند. این مجسمه سازان با بیش از ۴ میلیون متر مربع برف این منطقه و همچنین استفاده از یخ های رود سونگ هوا ، آثار هنریشان را در معرض دید افراد قرار می دهند. محله های پارک سان آیلند و پارک آیس لند اسنو ورلد مکان اصلی این جشنواره به شمار می روند. اگر به دیدن مجسمه های یخی علاقمندید، بهتر است به منطقه (Sun Island) که به معنی جزیره خورشید است، بروید. انواع مجسمه های یخی را می توان در این منطقه دید. اما اگر از دیدن ساختمان های بلند و نمای یخی اماکن مشهور دنیا مانند دروازه های شهر ممنوعه، دیوار چین، آکرو پلیس آتن و هزاران مکان و ساختمان حیرت انگیز و توریستی دیگر لذت می برید، می توانید آن را در منطقه آیس لند اسنو ورلد که به معنی دنیای یخ و برف است، ببینید.

این جشنواره از جمله پر سودترین جشنواره های جهان نیز محسوب می شود. درآمد حاصل از این جشنواره بیش از ۴ میلیارد دلار در سال های گذشته (هر سال) تخمین زده شده است.

جشنواره یخ و برف هاربین چین

آثار ارایه شده در جشنواره هاربین

آثار مختلف هنری، ارایه شده، از سرسره های عظیم الجثه گرفته تا مجسمه های افراد سرشناس و مکان های تاریخی و توریستی در ابعاد بزرگ ساخته شده و در معرض دید اشخاص قرار میگیرند. جشنواره زمستانی هاربین برخلاف گذشته، که عموم مجسمه سازان آن چینی بودند امروزه با حضور مجسمه سازانی از سایر نقاط جهان برگزار و به رویدادی بی المللی تبدیل شده است. این فستیوال هر ساله با موضوعی شروع به کار می کند. به عنوان مثال سال ۲۰۱۵ با موضوعیت کانادا برگزار شد که در آن مجسمه دکتر نورمن بتهوون، پزشک نامی کانادایی توانست عنوان بزرگ ترین مجسمه یخی دنیا را در کتاب گینس ثبت کند. جالب است بدانید که مجسمه های ساخته شده یا به صورت دستی تراشیده می شوند و یا به وسیله لیزر برای ظرافت بیشتر تراش داده می شوند.

جشنواره یخ و برف هاربین چین

سایر تفریحات جشنواره

هرچند که هدف اصلی این جشنواره دیدن از مجسمه های یخی است اما در کنار این شهر یخی تفریحات جذاب دیگری برای گردشگران در نظر گرفته شده است. از این میان می توان به فوتبال روی یخ، مسابقه اسکی، اسکیت روی برف، انواع آتش بازی و … اشاره کرد.

برای سفر به چین می توانید از سامانه رزرواسیون آنلاین سفرمی بلیط هواپیما چین و هتل خود را تهیه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 326 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.