فیروز سیر دریاچه ی هویز مجارستان؛ بزرگترین دریاچه آب گرم دنیا - فیروز سیر

تاریخ انتشار: پنجشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

دریاچه ی هویز مجارستان

کشور مجارستان که به عنوان یکی از کشورهای تاریخی قاره ی اروپا شناخته می شود و دارای قدمتی ۱۱۰۰ ساله است، از مهم ترین مقاصد گردشگری دنیا به شمار می آید. این کشور اروپایی از طبیعتی بکر و رویایی برخوردار است و به خاطر داشتن دریاچه ی هویز که بزرگ ترین دریاچه ی آب گرم جهان است، از شهرتی جهانی بهره می برد. امروزه دیاچه ی هویز مجارستان به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این کشور شناخته می شود و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید. با سفرمی همراه باشید تا با ویژگی های منحصر به فرد دریاچه ی هویز مجارستان آشنا شده و به خواص درمانی این دریاچه پی ببرید.

دریاچه ی هویز مجارستان

هرآنچه باید از دریاچه ی هویز مجارستان بدانید

دریاچه ی هویز مجارستان در فاصله ی ۸ کیلومتری شهری به نام “Keszthely” قرار گرفته است و به عنوان بزرگ ترین دریاچه ی آب گرم دنیا شناخته می شود. این دریاچه ی آب گرم دارای جریان آبی بسیار قدرتمند می باشد و طبق تحقیقات انجام شده در خصوص آن، آب این دریاچه هر ۷۲ ساعت یکبار، به طور کامل عوض می شود. دمای آب دریاچه هویز، ۳۰ درجه ی سانتی گراد می باشد و شنا کردن در آن، در تمامی فصول سال امکان پذیر است. همچنین جالب است بدانید که مساحت آب دریاچه ی هویز مجارستان، در حدود ۴٫۴۴ هکتار است و اطراف آن را زمین های محافظت شده ای در بر گرفته اند. شواهد نشان می دهد که ترکیبات شیمیایی و دمای آب دریاچه ی هویز مجارستان بسیار خاص و منحصر به فرد است و همین مساله باعث شده است تا حیات جانوری و گیاهی ویژه ای در آن شکل گیرد. اطراف این دریاچه با زمین های سرسبز و دشت های وسیع پوشانده شده است و گشت و گذار در آن، گزینه ای ایده آل برای دوست داران طبیعت می باشد.

پوشش گیاهی دریاچه هویز

خواص درمانی آب دریاچه ی هویز مجارستان

ترکیبات آب دریاچه ی هویز مجارستان عبارت است از: اسید کربنیک، هیدروژن کربنات، کلسیم، منگنز، گوگرد و اکسیژن و وجود این مواد در آب این دریاچه باعث شده است تا شنا کردن در آن موجب بهبود بسیاری از دردهای روماتیسمی و مشکلات حرکتی در افراد شود. گفته می شود که چشمه هایی از املاح معدنی که خواص درمانی این دریاچه را دوچندان می کنند، در فاصله ی یک کیلومتری زیر زمین این دریاچه قرار گرفته اند و آب این دریاچه را مدام تغذیه می نمایند. سالانه افراد بسیاری برای شنا در آب این دریاچه و بهره مندی از خواص درمانی آن، راهی کشور مجارستان می شوند و همین مساله باعث شده است تا هتلی مدرن و با کیفیت نیز در نزدیکی دریاچه ی هویز مجارستان احداث گردد و پذیرای گردشگران از سراسر دنیا باشد.

هتل در دریاچه هویز مجارستان

هتل در دریاچه هویز مجارستان

هتل دریاچه ی هویز مجارستان

نقش دریاچه ی هویز در صنعت گردشگری کشور مجارستان

همان طور که در قسمت بالا اشاره کردیم، دریاچه ی هویز نقش بسیار موثری را در صنعت توریسم و گردشگری کشور مجارستان ایفا می نماید و وجود استخرهای آب گرم بسیار در اطراف آن باعث شده است تا سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای شنا در این استخرها و بهره مندی از خواص درمانی این آب ها راهی کشور مجارستان گردند. دریاچه ی هویز مجارستان از سال ۱۹۰۰ مورد توجه بسیار قرار گرفته و از همان سال ها تا به امروز، موجب بهبود و توسعه ی صنعت گردشگری در کشور مجارستان شده است. لازم است بدانید که مردم و مسئولان کشور مجارستان تلاش بسیاری برای محافظت از این دریاچه می نمایند و در رسیدگی و تمیز نگه داشتن آن همواره می کوشند.

دریاچه هویز مجارستان

سایت گردشگری سفرمی را دنبال نموده و به مطالعه ی مقالات آماده شده در این سایت بپردازید تا با کسب اطلاعاتی مفید و کاربردی، سفر خود را به آسان ترین و ایمن ترین شکل ممکن آغاز نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 360 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.