فیروز سیر دیدنی های باتومی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

دیدنی های باتومی

باتومی نام شهری بندری در گرجستان و در منطقه قفقاز است که در کنار دریای سیاه واقع شده است. این شهر در سال های اخیر با تلاش دولت گرجستان شاهد گردشگران بسیاری از مناطق مختلف دنیا بوده است. شهر باتومی دارای جاذبه های گردشگری زیادی است که در این مطلب به معرفی برخی از دیدنی های باتومی خواهیم پرداخت.

شهر باتومی

تندیس مدیا باتومی (Medea Monument)

تندیس باتومی یکی از زیباترین دیدنی های باتومی است. این مجسمه که ساخت آن هزینه هنگفتی را متحمل شده است در میدان اروپا واقع شده است. مدیا نام زنی از شاهزادگان یونان باستان است که این مجسمه به یاد بود وی ساخته شده است.

باغ گیاهشناسی باتومی (Botanical Garden Of Batumi)

باغ بزرگ گیاهشناسی باتومی از دیگر دیدنی های باتومی است که در ۱۰ کیلومتری شمال باتومی قرار گرفته است. این باغ که بیش از ۱۰۰ هکتار وسعت دارد از ۹ منطقه که دارای پوشش های گیاهی مختلفی هستند تشکیل شده است. تنوع در گونه های گیاهی و جانوری در این باغ در دنیا بی نظیر است چرا که ۳۴۰ هزار نوع گونه گیاهی در این منطقه وجود دارد.

آکواریوم باتومی (Aquarium)

آکواریوم باتومی یکی دیگر از دیدنی های باتومی است که شامل ۱۰۰ گونه مختلف از ماهی ها است. این آکواریوم پر بازدید که محبوبیت زیادی در بین گردشگران گرجستان دارد در سال ۱۹۶۶ ساخته شده است.

پارک دلفینها باتومی  (dolphinarium)

پارک دلفینها از دیگر دیدنی های باتومی است که علاوه بر زیبایی و جذابیت دارای امکانات رفاهی زیادی برای افراد مختلف از جمله افراد ناتوان است. در این پارک دلفین های آموزش دیده زیر نظر مربیان خود به اجرای نمایش در حدود ۳۰ اجرای مختلف و در سه زبان انگلیسی، گرجی و روسی می پردازند. علاوه بر نمایش امکان لمس دلفین ها نیز برای تماشاگران وجود دارد. پارک دلفین ها در سال ۱۹۷۵ افتتاح گردید که اولین دلفیناریوم شوروی سابق به شمار می رود.

پارک دلفین ها

مرکز غواصی باتومی گرجستان

تنوع در دیدنی های باتومی جذابیت خاصی را به شهر باتومی برای گردشگران بخشیده است. مرکز غواصی باتومی این امکان را برای بازدیدکنندگان به وجود می آورد که غواصی را در آب های دریای سیاه تجربه کرده و از آن لذت ببرند. شاید شنیدن در مورد غواصی در دریا نوعی ترس را در شما ایجاد کند. اما نگران خطر غواصی نباشید. چرا که اگر روزی خواستید غواصی را در این مرکز تجربه کنید ابتدا آموزش های لازم در آب های کم عمق به شما داده خواهد شده و در نهایت در آب های دریای سیاه به غواصی خواهید پرداخت.

دریاچه نوریگلی (Nurigeli lake)

دریاچه نوریگلی یکی از دریاچه های دیدنی گرجستان و از زیباترین دیدنی های باتومی در فاصله ۱۳۰ متری از دریای سیاه است. در این دریاچه امکان تفریحات زیادی از جمله قایق سواری، ماهیگیری، دوچرخه سواری در اطراف دریاچه و … برای گردشگران وجود دارد.

بلوار باتومی (Batumi Boulevard)

یکی دیگر از دیدنی های باتومی بلوار باتومی است. بلوار باتومی یک پارک زیبا به طول حدود ۶ کیلومتر و با امکانات تفریحی بسیار زیاد است که در سال ۱۸۸۱ افتتاح شده است. بلوار باتومی به دلیل نزدیکی به ساحل جذابیت خاصی را دارد و علاوه بر امکانات تفریحی دارای چشم انداز زیبایی نیز می باشد. معمولا گردشگران تابستان را برای سفر به این منطقه انتخاب می کنند و در سایر فصل های بلوار باتومی بسیار خلوت می شود.

موزه استالین  (Stalin Museum)

موزه استالین همان طور که از نام آن پیداست از نام استالین که یکی از رهبران مشهور شوروی سابق بوده است اقتباس شده است. این موزه نیز یکی از دیدنی های باتومی محسوب می شود. در این موزه وسایل مربوط به زندگی استالین به منظور آشنایی با زندگی وی نگهداری می شود. استالین تنها چند ماه در باتومی اقامت داشته است.

آبشار ماخونتستی  (Makhuntseti waterfall)

آبشار ماخونتستی در فاصله حدود ۴۰ کیلومتری باتومی واقع شده است. این آبشار دارای ارتفاع ۵۰ متری و همچنین دارای طبیعت سرسبز و دل انگیز است. آبشار ماخونتستی نیز از دیدنی های باتومی است که گردشگران زیادی را به سمت خود می کشد.

تله کابین آرگو باتومی (Argo Cable Car)

از محبوب ترین دیدنی های باتومی گرجستان می توان تله کابین آرگو را دانست که منظره ای بی نظیر و فوق العاده از شهر، دریای سیاه و کوه های اطراف را به شما هدیه می دهد. این تله کابین در بندر قدیمی باتومی در ارتفاع ۲۵۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. در محوطه ی تله کابین آرگو کافه و رستوران های مختلفی نیز وجود دارد که می توانید با چشم اندازی زیبا از شهر غذایی لذیذ نوش جان کنید.

تله کابین آرگو باتومی (Argo Cable Car)

تله کابین آرگو باتومی (Argo Cable Car)

کلیسای جامع مقدس (Batumi Cathedral of the Mother of God)

کلیسای جامع مریم مقدس،کلیسایی زیبا در نزدیکی بندر قدیمی شهر که از جذاب ترین دیدنی های باتومی نیز به شمار می رود. این کلیسا بین سالهای ۱۸۹۸ تا ۱۹۰۳ برای مسیحیان کاتولیک ساخته شد. این بنای مقدس با شیشه های رنگی و سنگ و همینطور دو برج بلند گردشگران علاقمند به تاریخ و هنر را به سمت خود جذب می کنند. در بدو ورود دو مجسمه از پیامبران در ورودی کلیسا نگاه ها را به خود خیره می کند داخل کلیسای جامع مریم مقدس نقاشی های دیواری زیبایی به چشم می خورد. در مجاورت کلیسا پارکی قرار گرفته که برای استراحت می توانید به آنجا بروید.

کلیسای جامع مقدس (Batumi Cathedral of the Mother of God)

خلاصه

باتومی نام شهری در منطقه قفقاز در گرجستان است که یکی از زیباترین مناطق طبیعی گرجستان برای گردشگران به شمار می رود. دیدنی های باتومی یا طبیعی است یا اینکه از طبیعت اقتباس شده است. افرادی که به طبیعت علاقه دارند باتومی لحظات شیرین و جذابی را برای آنها در پی خواهد داشت. از دیدنی های باتومی می توان به آبشار ماخونتستی، بلوار باتومی، پارک دلفین ها، آکواریوم باتومی و مرکز غواصی باتومی اشاره کرد.

برای خرید بلیط هواپیما باتومی و رزرو هتل باتومی میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 392 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.