فیروز سیر دیدنی های شهر شگفت انگیز زوریخ - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۹

کشور سوئیس را  همگان به عنوان کشوری زیبا می شناسند که انتخابی مناسبی برای زندگی است. اما در میان تمام زیبایی های این کشور شهر زوریخ به عنوان قطب اقتصادی و فرهنگی این کشور و یکی از از مراکز مهم مالی و اقتصادی و صنعتی اروپا شناخته شده است. زوریخ به عنوان بزرگترین شهر سوئیس یکی از مراکز گردشگری مهم این کشور نیز می باشد. البته جزو گران ترین شهرهای دنیا هم شناخته می شود. اما با این حال زوریخ به قدری زیبایی دارد که گردشگران حاضر نیستند از دیدن آن صرف نظر کنند.

همچنین زوریخ یکی از لوکس‌ترین سالن‌های انتظار فرودگاه‌های جهان را نیز دارد. این سالن در فرودگاه زوریخ قرار دارد. اگر می خواهید سفر تمام عیاری به زوریخ داشته باشید باید هنگام خرید بلیط هواپیما خود همین فرودگاه را انتخاب کنید. البته این فرودگاه تنها فرودگاه مسافربری شهر زوریخ است که بزرگ ترین فرودگاه سوئیس نیز شناخته می شود.

در ادامه در مورد جاذبه های این شهر مطالبی را ارائه می‌دهیم.

  1.  گروس مونستر (Grossmünster)

یکی از کلیساهای با شکوه این شهر کلیسای گروس مونستر است. مردم زیادی بر این باورند که این کلیسا توسط کارلوس مانگنوس که موسس امپراطوری رم بوده است، ساخته شده است. در افسانه ها آمده است، کارلوس ماگنوس در جایی که مزار چندین روحانی بزرگ شهر بود، اسبش به زمین خورد و سپس این کلیسا را احداث کرد. از این رو او بسیار مورد احترام مردم شهر است. دو برج بلند این کلیسا به عنوان یکی از سمبل های مهم این شهر شناخته می شوند. این کلیسا چندین بار بازسازی شده است و همچنان به شکل بنای قرن دوازدهمی دیده می شود. معماری زیبای آن که شامل آینه کاری و شیشه کاری روی سقف کلیسا است. همچنین درهای حکاکی شده آن مورد توجه بسیاری از گردشگران است.

گروس مونستر (Grossmünster)

  1. خانه اپرای زوریخ (Zürich Opera House)

این ساختمان نئوکلاسیک  از نظر معماری به زیبایی های دیگر بناهای شهر زوریخ نیست، اما نقش های مهمی را در تاریخ این شهر بازی کرده است. این بنا در سال ۱۸۳۴ ساخته شد و تبدیل به محلی برای تئاتر های دائمی و اپراهای Richard Wagner که زمانی از آلمان  به این شهر تبعید شده بود، شد. خانه اپرای زوریخ در سال ۱۸۹۰ آتش گرفت. پس از آن با کمی تغییر در طراحی اش مجدد بازسازی شد. این بنا در سال ۱۸۹۱ افتتاح شد و تا سال ۱۹۲۵ مرکز اصلی تئاتر و اپرا و رویدادهای موسیقی شهر زوریخ بود. این خانه اپرا با ۱۲۰۰ صندلی پذیرای رویدادهای مهم اپرا است و سالانه گردشگران و هنرمندان  زیادی را به خود جذب می کند.

خانه اپرای زوریخ (Zürich Opera House)

  1. موزه ملی سوئیس ( Swiss National Museum )

موزه ملی سوئیس  برای بسیاری از دوستداران تاریخ بسیار جذاب می باشد. این موزه مجموعه کامل و بی نظیری از تمدن و هنر زندگی مردم سوئیس از دوران عصر حجر تا به امروز است. بنای این موزه در سال ۱۸۹۸ توسط Gustav Gull به شکل یک قصر فرانسوی ساخته شد. معماری خاص این موزه آن را به مکانی زیبا برای گردشگران تبدیل کرده است. حکاکی های تاریخی بر روی چوب، نقاشی ها، سکه های قرون وسطایی سوئیس و زره های جنگی را می توان در این موزه تماشا کرد. این موزه تاکید اصلی‌اش بر روی آثار هنری سوئیس است و آن را برای گردشگران به نمایش می گذارد.

موزه ملی سوئیس ( Swiss National Museum )

  1. کوه اتیلبرگ ( Uetliberg )

گردشگرانی که عاشق طبیعت و کوهنوردی هستند حتماً به کوه اتیلبرگ در شهر زوریخ سر بزنند. تماشای زیبایی های شهر از بلندای این قله بسیار لذت بخش است. هتل کوچکی به نام Uto Kulm در بالای کوه وجود دارد. این هتل دارای دو برج بلند است که یکی از برج ها برای سیگنال تلویزیون و تلفن طراحی شده است. اما دیگری در اختیار مردم قرار دارد تا نمای زیبای شهر را از بالای این برج تماشا کنند. البته گردشگران برای تماشای شهر از بالای برج نیاز به پرداخت ورودی دارند. برای رفتن به کوه اتیلبرگ از قطار استفاده می شود اگرچه برای کوهنوردان مسیر پیاده روی از طریق Albisguetli، Triemli ، Albisrieden نیز می باشد تا در طی مسیر از مناظر خوش آب و هوا نیز لذت ببرند.

کوه اتیلبرگ ( Uetliberg )

  1. کلیسای فرامونستر ( Fraumünster )

یکی دیگر از کلیساهای اصلی زوریخ که به کلیسای بانوان معروف است، کلیسای فرامونستر می باشد. این کلیسا در سال ۸۵۳ توسط Louis the German برای دخترش ساخته شد. در اصل این بنا مکانی شخصی برای دعا و راز و نیاز دختر Louis بوده است. این کلیسا به مدت ۷ سال صومعه بوده و در آن زمان یکی از زنان این صومعه نیز فرمانروای شهر بوده است. شیشه های بلند ۹ متری نقاشی های زیبا و برج ساعتی این کلیسا آن را به مکانی برای بازدید بسیاری از گردشگران تبدیل کرده است.

Fraumünster

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 318 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.