فیروز سیر راس الخیمه ، قطب جدید گردشگری - فیروز سیر

تاریخ انتشار: جمعه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

راس الخیمه ، قطب جدید گردشگری

در سال ۱۹۷۱، ۷ شهر کوچک عربی تصمیم گرفتند که با هم تشکیل کشوری متحد و بزرگی بدهند در حالی که هر کدام حاکم و قوانین مستقل خود را دارد و بر این اساس در سال ۱۹۷۱ امارات متحده عربی شکل گرفت. راس الخیمه که یکی از این شهرها است که هم اکنون به شیخ نشین (امیر نشین) راس الخیمه معروف گردیده . این شهر با وجود نزدیکی به شیخ نشین دبی است ولی با وجود نداشتن آسمان خراش‌های دبی زیبایی و جذابیت خود را دارد. از یک طرف با کوه هاجر و از طرف دیگر با خلیج فارس همسایه است. زمانی که در ارتفاعات این شهر بایستید منظره زیبای پیش رویتان شما را مست و خیره می‌نماید.

این شهر جمعتی در حدود ۲۶۳۲۱۷ نفر در مساحت ۱۶۸۴ کیلومتر مربع زندگی می‌کنند. نام قدیمی این شهر جلفار بوده و با گذشتن رودی از وسط شهر به دو بخش شهر قدیم و شهر جدید تقسیم گردیده است . این شهر از سمت شمال شرقی و جنوب در کنار عمان از سمت شمال رشته کوه‌هایی که به دریای زیبای خلیج فارس می‌پیوندد و در غرب شهر راس الخیمه به بیایان های کم ارتفاع می‌رسیم. از جمله روستاهای اطراف راس الخیمه شعم، الرمس، العربی، النخیل و الحدیبه است و به غیر از شهر دبی با شهر های فجیره و خصب همسایه است.

راس الخیمه

این شهر از یک طرف با ساحل و از یک طرف با دریای خلیج فارس و از طرف دیگر با کوه هاجر محصور شده و در طول چند سال اخیر دولت راس الخیمه امارات توانسته است با ساخت هتل و اقامتگاه‌های بزرگ و باشکوه و ساحلی در حدود ۶۰ کیلومتر توریست و گردشگران زیادی را جذب نماید.  به دلیل نزدیکی این شهر به عمان و کوه های عمان در راس الخیمه بارندگی زیاد بوده و به همین دلیل این شهر دارای بیشترین خاک بارور می‌باشد.

این شهر که در شمال امارات متحده عربی قرار دارد دارای بیابان‌های ماسه‌ای، تالاب، نهر و مناظر زیبای طبیعی و گردشی فراوانی است.

همانطور که گفتیم یکی از همسایگاه  شهر شیخ نشین دبی بوده و فاصله دبی تا راس الخیمه در حدود ۱۰۹ کیلومتر است ولی با این وجود شهر دبی بیشترین میزان توریست را به خاطر مراکز تفریحی، وجود آسمان خراش‌های رنگارنگ و مراکز خرید دارد. در فاصبه بین دبی تا راس الخیمه چندین امکانات گردشی و تفریحی مختلفی مانند کوهنوردی در کوه جیص، صحرای ال وادی و کمپ صحرایی بادیه نشین ایجاد گشته تا این مسیر به عنوان یک مسیر تفریحی و گردشی بین دو شهر معروف امارات متحده عربی شناخته شود.

مراکز تفریحی و گردشی راس الخیمه

از جمله مراکز تفریحی و گردشی این شهر که با تورهای راس الخیمه حتما پیشنهاد می شود بروید شامل بیابان گردی، سافاری در بیایان، کوهنوردی، زیپ لاین در کوه جیص، کمپ صحرایی بادیه نشین، شتر سواری، اسب سواری، صحرای ال وادی، سافاری و کوهنوردی در کوه هاجر، بازدید از نمایشگاه شاهین و عقاب، بازدید از روستای کویری باستا، پارک آبی آیسلند و کوهپیمایی در مسیر آهن کوب است.

تفریحات در راس الخیمه

جاذبه تاریخی و دیدنی راس الخیمه

از جمله جاذبه های تاریخی و دیدنی شهر راس الخیمه قبرستان و آثار شهر تاریخی جلفار، چشمه‌های آبگرم، پارک صفر، موزه ملی راس الخیمه، قلعه ضایه، قصر شیبا از دوران قرون وسطا، قصر الزباء، جزیره الحمرا، بازار قدیمی، شهر قدیمی و باب البحر می‌باشد.

قلعه ضایه

مراکز خرید راس الخیمه

برای مراکز خرید راس الخیمه باید به سراغ الحمرا مال، منار مال، سفیر مال، النعیم مال، راک مال، فروشگاه ماهی، فروشگاه شهر خورشید و فروشگاه هنر های رویال بروید.

سفیر مال

هتل‌های راس الخیمه

قبل از شروع سفر بهترین راه انتخاب پرواز و هتل مورد نظرتان است تا در زمان سفر دغدغه ای در مورد هتل نداشته باشید به همین دلیل چند نمونه از بهترین هتل های راس الخیمه را برای شما معرفی می نماییم. هتل ۵ ستاره رکسوس راس الخیمه، هتل ۵ ستاره بانیان تری راس الخیمه امارات، هتل ۵ ستاره کاو روتانا رزورت راس الخیمه امارات، هتل ۴ ستاره دابل تری راس الخیمه امارات، هتل ۴ ستاره بین مجید راس الخیمه امارات.

هتل 5 ستاره کاو روتانا ریزورت راس الخیمه امارات

فاصله دبی تا راس الخیمه

یکی از شهرهای شیخ نشین در حاشیه جنوبی دریای خلیج فارس راس الخیمه بوده  که دارای طول ساحل ۶۴ کیلومتری است. از نظر موقعیت جغرافیایی در سمت غربی ساحلی بوده و از سمت شمال صخره‌ای و کوهستانی است. نام قدیمی این شهر جلفار می‌باشد. این شهر در میان کوه‌های هاجر و دریای خلیج فارس قرار دارد و به عنوان زیباترین شهر شیخ نشین امارات متحده عربی معروف گردیده است. وجود آثار باستانی و تاریخی این منطقه و آب و هوای آرام و لذت بخشش سبب شده که این شهر به شهری توریستی بخصوص در ایام اخر هفته تبدیل شود. در این شهر شیخ نشین می‌توان کوه‌های زیبا و بیابان‌های ماسه‌ای و همینطور گیاهان سرسبز و شادابی پیدا نمود. این منطقه به دلیل موقعیت قرارگیری‍اش که در نزدیکی شهر آسمان خراش دبی قرار دارد کمتر شناخته شده ولی دارای زیبایی‌های زیادی است که همین امر به جذب توریست و گردشگری کمک شایان می کند. در فاصله دبی تا راس الخیمه مراکز تفریحی و گردشی فراوانی وجود دارد که شامل کوه جیص و صحرای ال وادی می شود.

قلعه ضایه

به غیر از جاذبه‌های تاریخی و گردشی دارای امکانات تفریحی فراوانیست که می توانبه کوهنوری، دوچرخه سواری، ماهیگیری، قایق رانی، بازی گلف و… اشاره نمود.

از جمله آثار باستانی این شهر قلعه ضایه، قلعه راس الخیمه (موزه ملی)، منطقه تاریخی شمل، آثار حصن الزباء و قبرستان و آثار تاریخی شهر جلفار است. فاصله بین دبی و راس الخیمه در حدود ۱۰۹٫۷ کیلومتر بوده که مدت زمان ۱ ساعت و ۱۹ دقیقه با ماشین طول می‌کشد.

کوه نوردی در کوه جیص در فاصله دبی تا راس الخیمه

این کوه با ارتفاعی در حدود ۲۰۰۰ متر نقش یک آسمان خراش را برای شهر شیخ نشین راس الخیمه را دارد که به عنوان بلندترین نقطه در امارات متحده عربی و در فاصله دبی تا راس الخیمه محسوب می‌گردد. شهر راس الخیمه یکی از هیجان انگیزترین جاده‍ها را در خاورمیانه دارد جاده‌ایست سنگ فرش شده که در زیر نور آفتاب درخشان می‌درخشد و از میان دره و صخره های بزرگ می‍گذرد. گاهی دیده می‍شود بر راس این کوه‌ها و صخره‍‌ها برف‌هایی تلنبار شده که می‌توان گله هایی از بزهای کوهی را در کوه ببینید. گشتو گذار در این کوه‌ها به روش مردم اماراتی لذت‌بخش است بهتر است سوار ماشین‍های لند کروز، فراری یا لامبورگیی شوید و در اوج هیجان و لذت با سرعت زیاد در کوه‍های صحرایی و از پیچ‌ها تند و پستی و بلندی‌های بیایان دیدن نمایید.

کوه نوردی در کوه جیص در فاصله دبی تا راس الخیمه

دولت این شهر تصمیم دارد با ایجاد امکانات گردشی و تفریحی فراوانی مانند هتل، زمین گلف، پیست اسکی مصنوعی، پاراگلایدر، تراموای برقی و …  احداث نماید. تا کنون و در حال حاضر تنها مسیر کوه پیمایی آهن کوب و زیپ لاین این پروژه عظیم احداث شده است.

زیپ لاین در کوه جیص

مسیر پیاده روی از مسیر آسان و هموار شروع می شود تا به زیپ لاین اول برسید بعد از مسیر اول باید به سمت مسیر کمی سخت تر دوم بروید که به مسیر میانه معروف می باشد و در نهایت به زیپ لاین دوم می‌رسید و بعد از آن به سومین مسیر که به مسیر وحشت معروف است می‌رسید که به عنوان سومین و سختترین مسیر کوهنوردی و پیاه روی مشهور می‌باشد. در مسیر سوم باید به کمک نردبان‌ها کوه نوردی بالا بروید تا در نهایت به زیپ لاین سوم برسید. ای زیپ لاین به عنوان طولانی ترین زیپ لاین امارات متحده عربی با طول ۳۰۰۰ متر ساخته شده است.

تفریحات کوه جیص

صحرای ال وادی

صحرای ال وادی که در راس الخیمه قرار دارد به عنوان یکی از مناطق گردشگری شیخ نشین راس الخیمه شناخته شده است. در این صحرا می‌توانید لذت سوارکاری و بر روی اسب‌ های زیا و شتر های صحرایی را تجربه نمایید. در این منطقه می‍توانید حتی روباه‌های صحرا که به صورت آزادانه زندگی می‌کنند را هم ببینید. از جمله امکانات دیگر منطقه وجود اقامتگاه لوکسی است که می‍توانید شب را در صحرای زیبای راس الخیمه بگذرانید. بهترین زمان برای رفتن به صحرا در هنگام بهار و زمستان است و حتی در زمان شب هم می توانید از امکانات تفریحی منطقه استفاده نمایید.

صحرای ال وادی

کمپ صحرایی بادیه نشین

منطقه ای آرام و دنج در میان تپه‌های شنی و ماسه‌ای محیطی آرام بخش و سنتی که شما را به دوران زندگی عرب‌ها می‌برد. در این مکان می‌توان از انواع غذا و خوراکی‌های خوشمزه عرب‌ها میل نمایید.

کمپ صحرایی بادیه نشین

خلاصه

از شهرهای شیخ نشین امارات متحده عربی شهر راس الخیمه بوده که با وجود نزدیکی به شهر پر از توریست دبی جاذبه‌های گردشی و توریستی فراوانی دارد. در این بخش سعی داریم از تمامی امکانات شیخ نشین این شهر صحبت نماییم.

شهر راس الخیمه به عنوان یکی از زیباترین شهرهای شیخ نشین امارات متحده عربی معروف گشته و همین امر سبب شد که توریست و گردشگر زیادی داشته باشد. برای سفر به راس الخیمه خودتان را آماده نمایید.

برای خرید بلیط هواپیمای دبی و رزرو هتل دبی میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 394 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.