فیروز سیر ساحل چمخاله نگین سواحل شمال ایران - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۹

ساحل چمخاله یکی از زیباترین ساحل های ماسه ای شمال ایران و دومین قطب توریستی گیلان به شمار می رود. این ساحل را نگین سواحل شمال می دانند که هر ساله مسافران بسیاری را از سراسر کشور به شمال ایران مخصوصا استان گیلان می کشاند. ساحل چمخاله به پاکیزگی و زیبایی در میان گردشگران شهرت دارد. در ادامه با این ساحل زیبا بیشتر آشنا می شویم.

 جغرافیای ساحل چمخاله

ساحل شمالی چمخاله در ۱۰ کیلومتری لنگرود قرار دارد و یکی از نشانه های شهرش همسایگی با رود بسیار زیبا و بزرگی که عمقش نیز بسیار زیاد است، می باشد. در سال ۱۳۹۰ هجری شمسی وزارت کشور ایران ساحل چمخاله را به عنوان بهترین ساحل ایران نامگذاری کرد. این ساحل یکی از بنادر شناخته شده ایران در سطح جهانی است. در سال ۱۳۸۸ بخاطر قدرت اقتصادی و منطقه‌ای که چمخاله و چاف دارد به این شهر بخشداری اختصاص داده شد و در مدت کوتاهی توانست شهرداری ویژه خود را نیز ایجاد کند. ساحل چمخاله دارای مختصات خاصی است که باعث شده گردشگران و مسافران به این منطقه زیبا به راحتی دسترسی پیدا کنند و از گذراندن تعطیلاتشان لذت ببرند.
 جغرافیای ساحل چمخاله

جاذبه های توریستی ساحل چمخاله

در این ساحل زیبا تنها کافی است از اقامتگاه تان بیرون بیایید تا با هر لحظه از زندگیتان از زیباییهای این ساحل خاطره بسازید. روستاهای ییلاقی چمخاله در استان گیلان از دسته روستاهایی هستند که نمی توانید مشابه آن را در جای دیگر پیدا کنید. این روستاها و کومه های اطراف ساحل چمخاله ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید گویش های این روستاها نیز با هم متفاوت است. اتصال عاشقانه جنگل و ساحل این منطقه را بسیار جذاب و سرزنده کرده است و این سرزندگی را می توان در میان مردم اش به راحتی احساس کرد. برای تمام گردشگرانی که به جنگل و دریا علاقمند هستند توصیه می شود حتماً به این نقطه از شمال زیبای ایران سفر کنند و  از مهمانوازی مردم مهربانش لذت برند.

جاذبه های توریستی ساحل چمخاله

تفریحات ساحل چمخاله

  1. تفریحات آبی

در ساحل چمخاله مانند تمام سواحل تفریحات متنوع آبی موجود است. تفریحاتی مانند قایق سواری که مسافران می توانند با استفاده از قایق های موتوری در حوالی ساحل و در آبهای زیبای خزر گردش کنند و از زیبایی های آن لذت ببرند.

جت اسکی نیز همان وسیله موتوری هیجان انگیز که می تواند حس شور و هیجان چرخیدن مسافران را در دریای زیبای خزر ارضا کند و در این میان مسافرانی که خواهان هیجان بیشتر هستند از تفریح آبی شاتل استفاده می کنند. در این تفریح گردشگران سوار بر تیوب مخصوصی می شوند که با قایق های تندرو بر روی سطح آب کشیده می شود و حس شگفت انگیز برخورد آب به صورتشان و هیجان آن را تجربه می کنند.

تفریح دیگری که شبیه شاتل است و بنانا نام دارد و تنها تفاوتش با شاتل شکل تیوب آن است که شبیه موز می باشد نیز برای مسافران از جذابیت بالایی برخوردار است. از مهم ترین تفریحات هر ساحلی شناکردن در دریای آن است.  در ساحل چمخاله با تعبیه قسمتهای امن و مشخص شده گردشگران می‌توانند شنایی لذت بخش تجربه کنند.

تفریحات آبی

  1. پیاده روی و عکاسی

ساحل  برای بسیاری از از مردم نمادی از قدم زدن های عاشقانه روی شن های نرم است. در ساحل چمخاله می‌توانید به یاد کودکی تان کفش هایتان را در بیاورید تا پاهای تان نیز  نرمی شن ها را احساس کنند. بسیاری از گردشگران در کنار پیاده روی و خوشگذرانی در ساحل چمخاله به شن بازی و ساختن قلعه و اشیاء دیگر مشغول می‌شوند.

در ساحل چمخاله بخش هایی وجود دارد که در آن آلاچیق تعبیه شده است که البته بعضی از آنها مشمول هزینه اند. این مناطق برای کسانی که میخواهند لحظاتی شاد در کنار دوستان و خانواده خود در ساحل رقم بزنند بسیار مناسب است تا بتوانند از زمان نهایت استفاده را ببرند و در کنار پیاده روی از منظره زیبای دریا، طلوع و غروب عکس های یادگاری بیاندازند. مسافران برای از دست ندادن این زیبایی ها همواره دوربین به دست  هستند.

 

  1. اسب سواری

در ساحل چمخاله آخر هفته ها و در تعطیلات افرادی را میبینید که افسار اسب به دست در ساحل می چرخند و میزبان مسافرانی هستند که می خواهند لذت اسب سواری در در ساحل را تجربه کنند.

اسب سواری

  1. موتور چهارچرخ و دوچرخه سواری

برای تفریح بیشتر گردشگران مجتمع های تفریحی موتورهای چهار چرخ و دوچرخه اجاره می دهند تا مسافران در مسیرهای مشخص شده از رکاب زدن و حس برخورد نسیم بر روی صورتشان لذت ببرند.

  1. فوتبال و والیبال ساحلی

بخش‌هایی از ساحل چمخاله زمین هایی برای مسافران آماده کرده اند که بتوانند فوتبال و والیبال بازی کنند.

محصولات کشاورزی مردم ساحل چمخاله

صید ماهیان مختلف و خاویار در ساحل چمخاله در فصول مجاز رونقی بسیار دارد و نه تنها این محصولات به تمام شهرهای ایران بلکه به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود زمین حاصلخیز، خاک نرم و مخصوص این ساحل شرایطی ویژه را برای کاشت برنج ایجاد کرده است که البته در کنار برنج، کشاورزان محصولاتی مانند کدو  هندوانه را  نیز در این منطقه به سبد کشت و کارشان اضافه کرده اند.

محصولات کشاورزی مردم ساحل چمخاله

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 232 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.