فیروز سیر سفر به جزایر پرنس (Prince Islands) استانبول را تجربه کنید! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۸

سفر به استانبول زیبا بدون دیدن جزایر پرنس مشهور آن ناتمام می ماند. یکی از جاذبه های توریستی پر طرفدار تور استانبول، دیدن از مجمع الجزایر دریای مرمر ( جزایر پرنس ) است.  هرچند که این جزایر در چند کیلومتری استانبول واقع شده اند، اما با قدم گذاشتن در آنها، وارد دنیایی دیگر می شوید. دنیایی به دور از هر گونه شلوغی های روزمره شهرها! در میان ۹ جزیره منطقه، ۴ جزیره از مجمع الجزایر متعلق به ارتش، یکی از آنها خصوصی و ۴ تای باقی مانده توریستی و عمومی می باشد. دسترسی به جزایر پرنس به راحتی و از طریق اتوبوس های دریایی یا همان کشتی های مسافربری امکان پذیر است. این جزایر که روزگاری تعبیدگاه شاهزادگان بوده است، امروزه به مکانی پر طرفدار برای توریست ها تبدیل شده است. دلیل نامگذاری این جزایر هم به واقعه تاریخی تبعید شاهزادگان دوره عثمانی که بر سر قدرت جدال می کردند، برمیگردد. معروف ترین و بزرگترین جزیره میان، ۴ جزیره توریستی، جزیره بیوک آدا می باشد که در ادامه به بررسی جاذیه های گردشگری آن می پردازیم.

 

جزیره بدون خودرو

جزیره بیوک آدا

با وجود اینکه این جزیره آخرین ایستگاه توقف کشتی های مسافر بری است اما چون یکی از مشهورترین جزایر پرنس استانبول است، گردشگران بیشتری به دیدن این جزیره می روند. برای رسیدن به آن باید حدود چهل دقیقه ای سوار بر کشتی باشید. البته اگر مبدا سوار شدنتان ایستگاه کاپاتاش باشد. در میانه راه کشتی، برای سوار و یا پیاده کردن مردم در سه ایستگاه (۳ جزیره دیگر) دیگر توقف کوتاهی می کند. در این جزایر به جز خودروی پلیس، هیچ خودروی دیگری نمی بینید. رفت و آمد در این جزیره با دوچرخه و یا کالاسکه امکان پذیر است. مردم این منطقه با ایجاد محدودیت ساخت و ساز، ماهیت قدیمی منطقه را حفظ کرده اند و همین موضوع فضای بکر و هوای دلپذیری را به وجود آورده است که در ایام تعطیل گردشگران زیادی راهی آن شوند.

سواحل جزیره پرنس

تفریحات متنوعی در این جزیره وجود دارد. از پلاژهای خصوصی و عمومی گرفته تا رستوران ها و کافه های گوناگونی که انواع غذاهای دریایی و محلی را در آن می توانید تست بکنید. اگر صبح به جزایر پرنس می رسید حتما صبحانه های محلی را در این فضای دل انگیز امتحان کنید.

kiyi

از مشهورترین رستوران های این منطقه می توان به kiyi اشاره کرد. رستوران کوچک ساده ای که غذاهای خوشمزه ای با قیمت بسیار مناسب تر از سایر رستوران های جزایر پرنس در اختیار مسافرین قرار می دهد.

عموم مردم به صورت سفرهای یک روزه به این جزیره سر می زنند، اما اگر دوست داشتید زمان بیشتری را سپری کنید، نگران نباشید. هتل های متنوعی در این جزیره وجود دارد که در این میان می توان از هتل آدا پلاس و هتل قصر باشکوه (Splendid palas) نام برد.

از اماکن تاریخی و توریستی جزیره بیوک آداسی می توان به مسجد حمیدیه، کلیسای آییا یورگی، کلیسای آییوس نیکولاس، یوجاتپه و الد گریک اشاره کرد.

مناطق توریستی جزیره پرنس

در میان تمام امکان تاریخی جزیره، کلیسای آیا یورگی جایگاه ویژه ای دارد. این کلیسا در بالاترین نقطه جزیره قرار دارد و یکی از دو مکان مهم زیارتی مسیحیان در ترکیه به شمار می آید. کلیسای آیا یورگی جنب خانه مریم باکره، قرار گرفته است. یکی از رسوم مسیحیان ارتدوکس این منطقه این است که هر سال در ۲۳ آوریل و ۲۴ سپتامبر از تپه بالا می روند و با گره زدن نخ روی درختان منتهی به کلیسا آرزو می کنند. قبل از رسیدن به کلیسا، در میان راه و در میان تپه ها، بنایی را می بینید که قسمت عمده آن تخریب شده است. این بنا، یتیم خانه یونان است که عنوان دومین سازه تک بلوکی جهان را به خود اختصاص داده است.

جزیره پرنس

خانه سیاستمدار بزرگ تبعید شده روس ها، لئون تروتسکی نیز در جزایر پرنس قرار گرفته است. وی در سال ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۳ در این خانه زندگی کرده است و زندگی نامه خود و تاریخ انقلاب روسیه را در این محل نوشته است.

سواحل جزایر پرنس

در انتها اگر از علاقمندان به شنا هستید، مخصوصا اگر در ماه های گرم سال به جزایر پرنس فیروز سیر کنید، می توانید از پلاژهای عمومی و یا خصوصی این جزیره استفاده کنید. تنی به آب بزنید و در آفتاب گرم جزیره استراحت کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 358 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.