فیروز سیر سفر به راس الخیمه ؛شهری شیخ نشین - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۷

سفر به راس الخیمه

شمالی ترین شیخ نشین امارات متحده عربی شهر شیخ نشین راس الخیمه است. خوشبختانه به دلیل گسترش جاده امارات فاصله دبی و راس الخیمه کمتر از ۱ ساعت گشته و سفر به راس الخیمه به همراه اتومبیل بسیار راحت است . این شهر با وجود این که دارای کوه های برافراشته هاجر است زیباترین منظره را در میان شیخ نشین های دیگر دارد.

اگر به دبی سفر کرده اید و قصد دارید ۱ روزه به راس الخیمه بروید حتما به بازار در بخش قدیمی شهر، قلعه ضایه و موزه ملی راس الخیمه سر بزنید. این شهر ارام و ساکت با وجود این که نسبتا منام مانده است ولی دولت آن در تلاش است تا با ایجاد مراکزی مثل مینا العرب، تفریح گاه کوهستان جبل جیس، دهکده الحمرا، هتل های ۵ ستاره و سایر امکانات تفریحی و گردشی به جذب توریست این منطقه کمک شایانی نماید.

موزه ملی راس الخیمه

اگر از طرفداران تاریخی هر شهر و دیاری هستید بهتر است که سری به موزه ملی راس الخیمه بزنید تا از طریق مصنوعات و نمایشگاه‌های موزه با تاریخ شهر اشنا شوید. این موزه در حدود ۷۰۰۰ سال قدمت دارد و از معدود موزه‌های تاریخ جهان است. نمایشگاه‍هایی این موزه بیشتر سیر تحویل تاریخ طبیعی شهر، آشنایی با قوم‌های قبل از تاریخ و یافته های کشف شده در این چند هزار سال را در معرض نمایش قرار داده اند.

موزه ملی راس الخیمه

قلعه ضایه راس الخیمه (Dhayah fort)

از مهمترین و جذابترین جاذبه گردشی و تاریخی شهر راس الخیمه قلعه ضایه بوده که قدمت ساخت و بنایش به قرن ۱۶ میلادی باز می‌گردد. هم اکنون این قلعه به عنوان شاخص ترین نشانه تاریخی امارات متحده عربی شناخته شده اشت. این قلعه تنها بنای امارات است که بر روی تپه بنا شده و در ساخت آن از آجرهای گلی استفاده شده است. متاسفانه در جنگ بین انگلیسی‌ها و مردم محلی راس الخیمه برج‌های قلعه و بسیاری از بخش‌های دیگر آن تخریب شد ولی هنوز هم ابهت و صلابت خود را حفظ نموده است. در این قلعه مدت‌ها خانواده حاکم راس الخیمه زندگی می‌کردند و بعد از آن این قلعه تبدیل به زندان شد.

از دیگر شگفتی های قلعه آن است که زمانی که به بالای قلعه می روید منظره زیبا و باشکوه کوه های هاجر و خلیج فارس چشم نوازی می کند.

قلعه ضایه راس الخیمه

نمایش شاهین در بانیان تری الوادی راس الخیمه (Banyan Tree Al Wadi)

از سنت‌ های دیرین  قدیمی مردم امارات متحده عربی پرورش پرنده شاهین بوده که هم اکنون هم رواج دارد و شعارشان این است که شکار با شاهین را بیاموزید. در حال حاضر نمایشگاهی برای به نمایش دراوردن پرنده شاهین و دیگر پرندگان مثل عقاب، جغد و… ایجاد گشته که به عنوان اولین تفرجگاه بیابانی اعراب شناخته شده است. اسم این نمایشگاه بنیان تری الوادی است که به رسم سنت ۲۰۰۰ برگزار می‌گردد.

نمایش شاهین در بنیان تری الوادی راس الخیمه

کوه های هاجر‏‏‏ راس الخیمه (Hajjar Mountains)

با سفر به راس الخیمه و بازدید از کوه هاجر می‌توانید تجربه‌ای عالی از کوه نوردی و طبیعت گردی را کسب نمایید. مارپیچ بودن این کوه‌ها زیبایی شگفت آوری را با تماشای تکاپوی غزال‌ها به وجود آورده است. در نزدیکی این کوه‌ها روستایی وجود دارد که هم اکنون خانه‌هایش تبدیل به نمایشگاه و موزه‌ای برای ارائه صنایع دستی محلی مانند فرش و گلدان سفالی گردیده است.

کوه های هاجر راس الخیمه

این کوه علاوه بر اثر تاریخی بسیار مورد علاقه زمین شناسان می باشد دلیل آنکه در این منطقه انواع سنگ و کانی مانند سنگ‌های اوفولیت (سنگ اتش نشانی از لایه اقیانوس) کشف گردیده است. این رشته کوه به عنوان مرتفع ترین منطقه طبیعی دبی و راس الخیمه است که ارتفاعی در حدود ۱۵۰۰ متر دارد.

اگر به دنبال فعالیت‌های هیجان آور در کوه هستید می‌توانید با سفر به راس الخیمه به سراغ صخره نوردی، دوچرخه سواری، کوه‌نوردی، تپه نوردی و فرود با طناب بروید.

پارک آبی آیسلند راس الخیمه (Ice Island)

بیشتر مسافرت در منطقه خاورمیانه به شهر شیخ نشین دبی است ولی به دلیل گرمای هوا بیشترین مسافرت در ماه‌های سرد سال است که می‌توان به راحتی گردش نمود. در ماه‌های گرم و خشک بیشتر گردشگران به دنبال تفریحات آبی به خصوص پارک‌های آبی هستند. در نزدیکی شهر دبی و در منطقه راس الخیمه پارک آبی تازه احداثی بنام آیس لند به نام سرزمین یخی ساخته شده که در حدود یک ساعت و نیم با دبی فاصله دارد. از جمله تفریحات در این پارک آبی تیوپ ۱ و ۲ نفره، مجسمه‌های خرس قطبی، صخره های یخی و… است که می توان از آنها استفاده نمود. البته در ماه های سرد سال هم می توان از آب گرم موجود در پارک استفاده نمود.

پارک آبی آیسلند راس الخیمه

خلاصه

در سفر به دبی حتما سری به راس الخیمه بزنید فاصله این دو شهر در حدود یک الی یک ساعت و نیم است و با سفر به این شهر می توانید با گذشته و تاریخ زندگی مردم اعراب آشنا شوید. در این شهر مراکز تفریحی و گردشی فراوانی وجود دارد که به اختصار چند مورد بیان می‌گردد.

برای خرید بلیط هواپیمای دبی و رزرو هتل دبی میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 359 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.