فیروز سیر سفر به شهر پیزا ایتالیا - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

۴٫۵
/
۵
(
۲

امتیاز

)

همه چیز درباره شهر دیدنی پیزا

زمانی که اسم پیزا به میان می آید همه ما به یاد یکی از شهرهای دیدنی ایتالیا و برج معروف آن می افتیم. شهر زیبا و دیدنی پیزای ایتالیا ! شهر پیزا یکی از زیباترین و پر طرفدار ترین شهرهای کشور ایتالیا است که به عنوان مرکز ایالت توسکانا، در نزدیکی رودخانه آرنو واقع شده است. جاذبه های گردشگری شهر پیزا و همچنین دلایل توریست پذیر بودن آن، تنها مختص به برج معروف آن یعنی برج پیزا نیست. چرا که این شهر، با داشتن بیش از ۲۰ کلیسای معروف، پل های متعدد، و مکان های تاریخی و فرهنگی بی شماری که دارد ، سالانه شمار نامحدودی از گردشگران و توریست های نقاط دنیا را به سوی خود جذب می کند.

شهر پیزا ایتالیا

چنانچه شما هم یکی از مسافران شهر منحصر به فرد پیزا هستید و چمدان هایتان را برای تجربه یک سفر رویایی بسته اید. لازم است قبل از برنامه ریزی همه چیز را درباره این شهر بدانید تا با شاهکارهای آشکار و پنهان آن آشنا شوید. پس در ادامه این مقاله با سفرمی همراه باشید.

اطلاعات کلی درباره شهر پیزا

پیزا یکی از جالب ترین و کهن ترین شهرهای جهان است که قدمت آن به ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. به جرات می توان گفت این شهر یکی از مشهور ترین و محبوب ترین شهرهای جهان است که کماکان گردشگران زیادی را حتی برای سفر یک روزه مجذوب خود کرده است. پیزای ایتالیا در افق های شرقی رود آرنو در کنار دریای تیرنی که در مرکز کشور ایتالیا است قرار گرفته است. زبان رسمی این شهر ایتالیایی و پول رسمی آن نیز یورو می باشد. لازم است بدانید که موقعیت مکانی و زمانی شهر پیزا به گونه ای است که ساعت رسمی آن حدود دو ساعت و نیم از ساعت رسمی تهران عقب تر است.

شهر پیزا ایتالیا

به طبع برج کج پیزا، تنها جاذبه گردشگری این شهر محسوب نمی شود. غذاهای لذیذ و متنوع، جاذبه های تفریحی فوق العاده شاد و مهیج در فضاهای باز، موزه های هنری جذاب و منحصر به فرد، همه و همه از جمله جذابیت هایی هستند که این شهر در اختیارتان قرار می دهد تا از تمامی خاطرات شهر پیزا لذت ببرید.

شهر پیزا ایتالیا

وضعیت آب و هوایی شهر پیزا

اگر بخواهیم درباره وضعیت آب و هوایی شهر پیزا نظر دهیم باید بگوییم که این شهر در یک شرایط آب و هوایی گرم و معتدل به سر می برد. میزان اوج دما در این شهر در ماه جولای است که دمای هوا تا ۲۳ درجه نیز می رسد. سردترین ماه سال این شهر نیز ماه ژانویه است که به طور میانگین دمای هوا چیزی حدود ۷ درجه می باشد. یکی از مزیت ها و محاسن بارزی که می توان برای وضعیت آب و هوایی شهر پیزا در نظر گرفت این است که با زمستان های ملایم و تابستان های گرم مواجه می شویم. در مجموع این شهر دارای شرایط آب و هوایی مدیترانه ای است که بیشتر مقدار بارش سالانه آن، در فصل پاییز اتفاق می افتد.

وضعیت آب و هوایی شهر پیزا

چنانچه برنامه ریزی هایی برای سفر به شهر پیزا دارید و می خواهید از بهترین زمان سفر به این شهر اطلاع داشته باشید باید بگوییم که شهر پیزا با داشتن وضعیت آب و هوایی نیمه استوایی و مدیترانه ای، یکی از شهر های مطلوب ایتالیا است که در هر فصلی، زیبایی ها و شگفتی های خاص خودش را دارد. فرقی نمی کند چه فصلی از سال را انتخاب نموده اید. در هر صورت از سفر کردن به آن و بازدید از تمامی زیبایی هایش لذت خواهید برد.

وضعیت آب و هوایی شهر پیزا

جاذبه های گردشگری شهر پیزا

شهر پیزا یکی از مقاصد توریستی جالبی است که بیش از نیمی از جاذبه های گردشگری خود را در سازمان میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسانده است. از سوی دیگر، این شهر با تاریخ و فرهنگ غنی و پرباری که دارد در لحظه اول هر بازدید کننده ای را به تعجب وا می دارد که چگونه می شود این همه جذابیت و زیبایی های شگفت انگیز با هم در این مکان جمع شده باشد. برج کج پیزا، کلیسای جامع سانتا ماریا، تعمیدگاه که منبر مرمرین آن به عنوان یکی از شاهکارهای هنری این شهر شناخته شده است و ساخته ای از نیکولا پیزانو می باشد، موزه ملی، حمام آب گرم، تپه های توسکانی و .. از جمله جاذبه های گردشگری شهر پیزا ایتالیا هستند.

جاذبه های گردشگری شهر پیزا

خورد و خوراک در شهر پیزا چگونه است؟

شهر پیزا در کنار این همه زیبایی و زرق و برقی که دارد به عنوان یکی از لذیذ ترین شهرهای دنیا معرفی شده است. در واقع می توان گفت پخت انواع غذاهای خوشمزه ایتالیایی در این شهر و تنوعی که در طعم و مزه های آن ها وجود دارد فرهنگ و سبک غذایی بسیاری از کشورهای جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است. مردم این شهر به غذا پختن خود به عنوان یک هنر باارزش می نگرند. پنیر و پاستا بخش اعظمی از خورد و خوراک مردم این شهر را تشکیل می دهد. به علاوه می توان غذاهایی همچون: اسپاگتی، فوسیلی، لازانیا و لینگوئینی را در منوی خورد و خوراک مردم این شهر قرار داد.

خورد و خوراک در شهر پیزا چگونه است؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید که مردم شهر پیزا، غذاهای مشابه شهرهای دیگر ایتالیا را میل نمی کنند. در واقع می توان گفت تنوع گونه های غذایی در این شهر بیشتر از سایر شهرهای ایتالیا می باشد. بدون شک، یکی از دلایل اصلی مسافرت این حجم از توریست و گردشگر به طور سالانه به شهر زیبای پیزا، میل کردن و خوردن غذاهای بی نظیر این شهر است. چرا که در هیچ کجای دنیا نمی توان غذاهای لذیذ مردم پیزا را تجربه کرد!

خورد و خوراک در شهر پیزا چگونه است؟

نکات جالبی درباره فرهنگ مردم پیزا

شهر پیزا همانند دیگر شهرهای تاریخی ایتالیا از غنی ترین فرهنگ جهان بهره مند است که فرهنگ و تمدن و اصالت کشور ایتالیا را در جای جای آن می توان مشاهده نمود.  مردم این شهر با افتخار از هویت، خانواده خود و نیز فرهنگ سرزمینشان صحبت می کنند و به شدت به آن علاقه مند هستند. این ها را به محض ورود به شهر پیزا و برخورد با مردمانش به وضوح می توان لمس کرد. همچنین با مشاهده هنر و معماری، ادبیات و موسیقی های غنی شهر پیزا می توان متوجه این نکته شد که توسعه فرهنگی این شهر از سایر ممالک دنیا فراتر رفته است. از زمان پیدایش عصر رنسانس که در اوایل قرن ۱۴ میلادی آغاز شد فرهنگ بسیار غنی و شکوفا شده مردم کشور ایتالیا به ویژه شهر پیزا، به تمامی جهانیان شناخته و وسعت آن به دیگر سرزمین ها هدایت شد.

نکات جالبی درباره فرهنگ مردم پیزا

و اما نکات جالب توجه درباره فرهنگ مردم شهر پیزا:

مردم کشور ایتالیا به ویژه شهر پیزا معتقدند که آن ها بودند که فرهنگ آشپزی و غذا پختن را به تمامی کشورهای جهان یاد دادند.

گرگ ایتالیایی یکی از حیوان های غیر رسمی مردم این شهر است که نقش بسیار مهمی را در اجرا کردن افسانه های باستانی ایتالیا بر عهده دارد.

ایتالیا یکی از یکه تازان جهان در صنعت مد به شمار می آید که مردم شهر پیزا با افتخار به این ویژگی فرهنگی به خود می بالند!

مردم شهر پیزا به خانواده و دور هم بودن بسیار اهمیت می دهند و این ویژگی بارز و مبرهن آن ریشه در فرهنگ غنی ایتالیا دارد. بسیاری از جوانان مجرد این شهر با وجود داشتن شغل و درآمد و نیز استقلال مالی، باز هم در کنار خانواده خود زندگی می کنند.

نکات جالبی درباره فرهنگ مردم پیزا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 326 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.