فیروز سیر سفر به کوالالامپور؛ شهر آسمان خراش ها - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۷

سفر به کوالالامپور

کوالالامپور پایتخت زیبای مالزی است. شهری پرجمعیت و مملوء از نقاط دیدنی منحصر به فرد که هر کسی را برای سفر به کوالالامپور ترغیب می کند! کوالالامپور تلفیق بی نظیری از سنت و مدرنیته در کنار هم است و این تضاد، زیبایی خاصی در شهر ایجاد نموده است. با سفر به کوالالامپور در یک سو با آسمان خراش هایی که زینت بخش افق شهر هستند روبرو می شوید و از سویی دیگر با بازمانده هایی از تاریخ پر فراز و نشیب مالزی! این شهر شب زنده دار و پویا، تمام نژادها و فرهنگ های مختلف را در خود جای داده است و پر از سرگرمی های متنوع، جاذبه های هیجان انگیز و دیدنی های بی نظیر است تا شما را از بدو ورود به شهر شیفته ی خود کند!

همراه سفرمی سامانه رزرواسیون خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل باشید تا با شهر کوالالامپور و سفر به آن بیشتر آشنا شوید.

سفر به کوالالامپور

جاذبه های گردشگری کوالالامپور

جاذبه ها و دیدنی های فریبنده این شهر، کوالالامپور را در صدر شهرهایی که پیش از مرگ باید ببینید، قرار داده است! کوالالامپور شهری زنده و پرجنب و جوش است که حتی به هنگام شب هم هیاهوی دوست داشتنی اش را از دست نمی دهد. فرقی نمی کند علاقمند به گشت و گذار در بازارها و مراکز خرید مدرن باشید یا که بخواهید در میان آثار تاریخی و باستانی شهر ماجراجویی کنید! کوالالامپور مقصدی ایده آل است که نمی توان از آن گذشت..

جاذبه های گردشگری کوالالامپور

برج های دوقلوی پتروناس | Petronas Twin Towers

برج های دوقلوی پتروناس از آن دسته آسمان خراش هایی هستند که شکوه و زیبایی شان از چند صد فرسخی مشخص است! مطمئن باشید اگر در سفر به کوالالامپور از دیدن برج های دوقلوی پتروناس غافل بمانید، سفر خود را نیمه تمام رها کرده اید. این برج های باشکوه در سطح جهانی بسیار شهرت دارند و کمتر کسی را می توان پیدا کرد که این برج ها را نشناسد. برج های دوقلوی پتروناس با ارتفاع ۴۵۱٫۹ متر همچون نمادی از کوالالامپور می درخشد. این ساختمان مرتفع دارای ۸۸ طبقه می باشد که معماری بیرونی آن با استفاده از شیشه و استیل به طرز مدرنی طراحی شده است. داخل برج های دوقلوی پتروناس نیز الهام گرفته از طراحی های سنتی است. شکوه و عظمت این برج ها به هنگام تاریکی و شب بسیار خودنمایی می کند.

برج های دوقلوی پتروناس | Petronas Twin Towers

برج های دوقلوی پتروناس | Petronas Twin Towers

موزه ملی کوالالامپور | National Museum of Malaysia

کافیست کمی به تاریخ و فرهنگ کشورها و رسومات مختلف علاقمند باشید، آن وقت است که شیفته ی موزه ملی مالزی در کوالالامپور خواهید شد! این موزه از بنایی سنتی و مجلل برخوردار بوده که در سال ۱۹۶۳ افتتاح شد. این موزه ی بی نظیر در چهار گالری متفاوت، تاریخ و فرهنگ کشور را با مضمون های مختلف به نمایش گذاشته است. برخی از ادوات و آثار باستانی تاریخی نیز همچون اسلحه های سنتی، ادوات موسیقی، صنایع دستی، هنرهای بومی و … با قدمتی چند صد ساله در این گالری ها قرار گرفته اند.

موزه ملی کوالالامپور | National Museum of Malaysia

موزه ملی کوالالامپور | National Museum of Malaysia

محله چینی ها | China Town

با سفر به کوالالامپور هر لحظه با شگفتی جدیدتری مواجه خواهید شد! محله چینی ها از این دست شگفتی هاست. منطقه ای در قلب کوالالامپور که حتی به هنگام شب هم هیاهو و جنب و جوش خود ر ا از دست نمی دهد! محله چینی های کوالالامپور با قرارگیری در خیابان پتالینگ این شهر از معروف ترین مناطق گردشگری و توریستی است که همه در سفر به کوالالامپور بازدید از آن را در صدر لیست خود قرار می دهند. در این محله ی رنگارنگ به هر طرفی که نگاه کنید بساط خرده فروشان و فروشندگانی را خواهید دید که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را به فروش می رسانند. به شما پیشنهاد می کنیم سفر به کوالالامپور را به هنگام عید چینی ها برنامه ریزی کنید؛ این محله ی تماشایی به هنگام عید چینی ها رنگ و بویی تازه می گیرد.

محله چینی ها | China Town

محله چینی ها | China Town

محله چینی ها | China Town

عمارت سلطان عبدالصمد | Sultan Abdul Samad Building

ساختمان باشکوه سلطان عبدالصمد از برجسته ترین نقاط دیدنی شهر است که به هنگام سفر به کوالالامپور حتما باید از آن دیدن کنید! این ساختمان میراث فرهنگی که در سال ۱۸۹۷ ساخته شده است، در طول دوره تسلط انگلیس بر مالزی، مرکز اداری کشور بوده است. ساختمان سلطان عبدالصمد از معماری زیبا و خیره کننده ای برخوردار است که سالانه جشن های روز ملی کشور در آن برگزار می شود. این ساختمان درست در مقابل داتاران مردکا واقع شده و با استفاده از قطار به راحتی می توانید به آن برسید.

عمارت سلطان عبدالصمد | Sultan Abdul Samad Building

عمارت سلطان عبدالصمد | Sultan Abdul Samad Building

آکواریوم کی ال سی سی | Aquaria KLCC

تماشای دنیای زیر آب ها و موجودات دریایی از جذاب ترین کارهایی است که می توانید در سفر به کوالالامپور انجام دهید. این آکواریوم بی نظیر با وسعت بسیار، خانه ی بیش از ۱۵۰ گونه از جانداران دریایی می باشد! به شما پیشنهاد می کنیم اگر نمی توانید غواصی در زیر آبها را تجربه کنید حتما به آکواریوم کی ال سی سی بروید تا در محیطی امن و شیشه ای به تماشای گونه های جذابی از موجودات دریایی بپردازید.

آکواریوم کی ال سی سی | Aquaria KLCC

آکواریوم کی ال سی سی | Aquaria KLCC

خرید در کوالالامپور

کوالالامپور مقصدی ایده آل و بهشتی جذاب برای علاقمندان به خریدی لوکس و متفاوت می باشد. هر ذائقه، سلیقه و بودجه ای که داشته باشید مراکز خرید کوالالامپور در اختیار شما خواهند بود. مراکز خرید کوالالامپور نظیر پاویلیون کوالالامپور و سوریا کی ال سی سی، از بی نظیر ترین هایی هستند که بی شک خرید از آنها تجربه ای متفاوت و جذاب را برای شما رقم می زند. بی شک بوکیت بینتانگ را می توان منطقه خرید برتر شهر دانست که هشت مرکز تجاری را در خود جای داده و در آنها از مد و لباس گرفته تا جدیدترین ابزار و وسیله ها عرضه می شود. فاصله ی میان این هشت مرکز تجاری به قدری کم است که می توان پیاده طی کرد.

خرید در کوالالامپور

اگر قصد خرید صنایع دستی را دارید بهترین محل برای شما، مناطق شلوغ شهر از قبیل جالان توانکو عبدالرحمن و خیابان پتالینگ خواهند بود که در آنها می توانید برای خرید هر چیزی حتی لباس چانه بزنید! در حومه شهر از جمله بانگسار، مونت کیارا و هارتاماس مغازه های تخصصی بی نظیر و بوتیک های شیکی وجود دارد که چانه زدن در آن ها کاری دشوار است!

در پایان سفر به کوالالامپور خرید سوغاتی و یادگاری از این شهر فوق العاده را فراموش نکنید. در کارگاه مشهور ظروف مسی رویال سلانگور مالزی،سوغاتی های بی نظیری ساخته می شوند که شما می توانید آنها را در مرکز گردشگری رویال سلانگور خریداری کنید. در این مرکز شما می توانید نحوه ساخت دستی اجناس مسی را تماشا کرده، سوغاتی مسی خود را با دستان خودتان بسازید و در آخر با خود به خانه ببرید. باتیک (طراحی روی پارچه) و سایر صنایع دستی محلی را می توانید در پاسار سنی و مجتمع صنایع دستی کوالالامپور خریداری نمایید.

خرید در کوالالامپور

خورد و خوراک در کوالالامپور

وقتی صحبت از غذاهای لذیذ می شود، کوالالامپور به عنوان یکی از پایتخت های غذایی منطقه در این زمینه شهرت بسیاری دارد. در هر نقطه ای از شهر، در خیابان ها، رستوران ها، هتل ها، مراکز خرید و غذاخوری ها، خوراکی های بین المللی، غذاهای محلی و مالایی این شهر به راحتی یافت می شوند. با توجه به اینکه مالزی کشوری مسلمان است، در اکثر رستوران ها و غذاخوری های شهر، غذاهای حلال با طعمی لذیذ سرو می شوند. اگر برای اولین بار می خواهید سفر به کوالالامپور را تجربه نمایید؛ به شما پیشنهاد می کنیم از صرف غذاهای مالایی، چینی و هندی غافل نمانید.

غذا در کوالالامپور

غذا در کوالالامپور

اقامت در هتل های کوالالامپور

مهم نیست ارجحیت شما چیست و چقدر بودجه را برای سفر به کوالالامپور در نظر گرفته اید، این شهر مکان مناسبی برای شما است تا اقامتی خوش را تجربه نمایید. مناطق اصلی شهر از قبیل مرکز کوالالامپور همچون جالان تون اسمائیل، جالان راجا چولان، جالان آمپانگ و جالان بوکیت بینتانگ گزینه های بسیاری را، از هتل هایی در سطح جهانی و پنج ستاره تا میهمانسراهای ساده را در اختیار شما قرار می دهند.

اقامت در کوالالامپور

همراه مجله سفرمی باشید و اطلاعات گردشگری خود را در رابطه با شهرها و کشورها، مراکز خرید، رستوران ها، هتل ها، جاذبه های گردشگری و هر آنچه که در شهرها و کشورهای مختلف می گذرد، تکمیل نموده تا با آگاهی کامل سفری لذت بخش و آسوده را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 356 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.