فیروز سیر شهر بولونیا، ونیزی کوچک - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۷

۴٫۵
/
۵
(
۴

امتیاز

)

آشنایی با شهر بولونیا

بولونیا که به ونیز کوچک نیز شهرت یافته است، شهری واقع در شمال ایتالیا می باشد. این شهر زیبا که سراسر پوشیده از کانال های آبی است، از قدمتی دیرینه برخوردار بوده و جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. مساحت بولونیا ۱۴۰٫۹ کیلومتر مربع است و جمعیت آن در حدود ۳۸۵ هزار نفر تخمین زده می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، شهر بولونیا از پر ترددترین شهرهای کشور ایتالیا به شمار می آید و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان است. مردم این شهر تحت تاثیر فرهنگ غالب در این کشور، بسیار خون گرم و پر انرژی هستند و رفتار آن ها با گردشگران بسیار مهربان و صمیمی می باشد.

آشنایی با شهر بولونیا

آب و هوای شهر بولونیا

شهر بولونیا دارای آب و هوایی گرم و نیمه مرطوب است و میزان بارندگی در آن بسیار زیاد می باشد. این شهر دارای تابستان های گرم و زمستان های معتدل است و میانگین دمای هوا در آن به ۱۴درجه ی سانتی گراد می رسد. اگر شما نیز قصد سفر به شهر بولونیا را دارید، حتما چتری کوچک را درون کیفتان جای دهید، چراکه این شهر در هر ماه و هر فصلی دارای بارش باران است و بعضا ممکن است افرادی را که با این شهر بیگانه هستند غافلگیر نماید.

شهر بولونیا

خورد و خوراک در بولونیا

یکی از اولین تصاویری که با شنیدن نام کشور ایتالیا در ذهن ها نقش می بندد، غذاهای لذیذ و متنوع ایتالیایی همچون انواع پیتزا، پاستا، لازانیا و همچنین نوشیدنی ها و دسر های معروف آن نظیر تیرامیسو می باشد. لازم است بدانید که شهر بولونیا به دو نیمه تقسیم شده است. نیمی از این شهر با کافه ها و رستوران های لوکس، سالن های تئاتر و اپرا و مراکز تفریحی و توریستی مدرن پوشیده شده و نیمی از آن وارث آثار تاریخی منحصر به فرد از قرون وسطی و دیگر دوره های تاریخی می باشد. با مراجعه به این شهر و رستوران های مختلفی که در آن به چشم می خورند می توانید، انواع غذاهای لذیذ ایتالیایی را بچشید و از خوردن تک تک آن ها لذت ببرید. این کافه ها و رستوران ها کیفیت و قیمت متفاتی دارند و هر کسی با توجه به سلایق و اولویت های خود می تواند رستورانی مناسب برای خوردن وعده های غذایی خود را انتخاب نماید.

خورد و خوراک در بولونیا

جاذبه هاب گردشگری بولونیا

خیابان های Quadrilatero

اگر به بافت شهری تاریخی و بازارهای بومی محلی علاقه مندید، حتما به خیابان های منطقه ی Quadrilatero رفته و از گشت و گذار در بخش های مختلف آن لذت ببرید. بازارهای این منطقه از زمان قرون وسطی باقی مانده اند و تمام غذاهای سنتی ایتالیا در آن ها یافت می شود. رفتن به این منطقه، تجربه ای لذیذ و بسیار هیجان انگیز خواهد بود و خاطره ای خوش را، برای گردشگران به ارمغان خواهد آورد.

خیابان های Quadrilatero

خیابان های Quadrilatero

Piazza Maggiore

Piazza Maggiore میدان اصلی شهر بولونیا است که دارای معماری منحصر به فردی بوده و زیبایی خاصی دارد. این میدان که در قرن ۱۳هجری احداث شده است، یکی از قدیمی ترین میدان های ایتالیا بوده و به عنوان مرکز سیاسی اجتماعی این شهر شناخته می شود.

Piazza Maggiore

Piazza Maggiore

ایوان سن لوکا (San Luca)

ایوان سن لوکا بزرگ ترین ایوان دنیا است و دارای بیش از ۶۰۰ طاق زیبا وخیره کننده می باشد. این کلیسا و طاق های آن مسیری در حدود ۴ کیلومتر را در بر گرفته اند و با قرار گرفتن بر فراز تپه ای بلند، مجموعه ای زیبا و جذاب را برای گردشگران به وجود آورده اند. افراد با مراجعه به این کلیسا می توانند از چشم اندازی زیبا رو به شهر بولونیا نیز بهره مند شده و تصاویر به یادماندنی را در ذهن ثبت نمایند.

ایوان سن لوکا (San Luca)

ایوان سن لوکا (San Luca)

برج Torre Asinelli

برج Torre Asinelli که به عنوان یکی از نمادهای شهر بولونیا شناخته می شود در قرن ۱۱ هجری ساخته شده است. گردشگران برای بالا رفتن از این برج باید، ۴۹۸ پله را پشت سر گذارند تا به نوک این بنای زیبا رسیده و به چشم اندازی خیره کننده از کل شهر دست یابند. امروزه برج توره آسینلی مورد توجه گردشگران بیشماری قرار می گیرد و سالانه افراد زیادی از این بنای تاریخی بازدید می نمایند.

برج Torre Asinelli

مرکز خرید Galleria Cavour

مگر می شود به کشور ایتالیا رفت و سری به  مراکز خرید و فروشگاه های پوشاک و مد آن نزد! این مرکز خرید دارای نمایندگی از بسیاری برندهای مشهور دنیا همچون گوچی، آرمانی، فندی و پرادا می باشد و با ارائه ی انواع محصولات به مشتریان، توجه گردشگران بیشماری را به خود جلب می کند. البته اجناس فروخته شده در این مغازه ها بسیار گران هستند و همگان برای خرید به این مرکزخرید مراجعه نمی نمایند. برخی افراد تنها برای گشت وگذار در آن و تماشای ویترین ها، راهی این منطقه شده و تجربه ای لذت بخش را برای خود رقم می زنند.

مرکز خرید Galleria Cavour

مرکز خرید Galleria Cavour

در نهایت لازم است بدانید که مردم بولونیا به زبان ایتالیایی صحبت می کنند و اکثر آنها با زبان انگلیسی آشنایی دارند و بدین ترتیب به راحتی می توانند، همراه و راهنمای گردشگران بوده و با آن ها ارتباط برقرار کنند. اگر شما نیز قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، همین حالا چمدانتان را ببندید، چترتان را بردارید و خود را آماده ی سفری لذت بخش و هیجان انگیز نمایید.

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران به بولونیا و رزرو هتل بولونیا به سایت سفرمی مراجعه نموده و سفری خاطره انگیز و آسوده را تجربه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 328 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.