فیروز سیر شهر زیبای فلورانس؛ مهد هنر و معماری - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۷

۳٫۳
/
۵
(
۱۱

امتیاز

)

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری فلورانس، موزه هنری بزرگ

یکی از زیباترین شهرهای جهان فلورانس است که به زبان ایتالیایی به آن فیرنزه گفته می‌شود. این شهر مرکز استان توسکانی ایتالیا مهد هنر و معماری دوره رنسانس است. این شهر در سال ۱۹۸۹ در یونسکو به‌عنوان میراث جهانی ثبت‌شده است. همچنین جالب است بدانید که این شهر علاوه بر فرهنگ و هنر غنی، از مراکز مهم ثروت و پول در تجارت و مبادلات قرون‌وسطی به شمار می‌رود. فلورانس شباهت بسیار زیادی به موزه هنری بزرگ دارد که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند. در ادامه با جاذبه‌های گردشگری فلورانس آشنا خواهید شد.

جاذبه های گردشگری فلورانس

اگر قصد مشاهده تمام دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری فلورانس را دارید باید برای چند هفته برنامه‌ریزی داشته باشید. شناخته‌شده‌ترین نمادهای ایتالیا در این شهر قرار دارند که شامل پل پوسته وچیو، مجسمه داوود میکل‌آنژ و گنبد برونلسکی می‌باشند برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری فلورانس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

کلیسای جامع سانتا ماریا

مجموعه کلیسای جامع از میدان دوام‌ و تعدادی از ساختمان‌های اطراف ساخته‌شده‌اند با بازدید از تعمید گاه، برج ناقوس، کلیسای جامع یا موزه می‌توانید بهترین مجموعه از آثار هنری و معماری هنرمندان بزرگ را ببینید. آینه‌کاری‌های داخل این ساختمان‌ها نیز شما را به وجد می‌آورند.

کلیسای جامع سانتا ماریا

کلیسای جامع سانتا ماریا

کلیسای جامع سانتا ماریا

کاخ اوفیتزی | Uffizi Gallery

کاخ اوفیتزی یکی از برترین موزه‌های هنر جهان و جاذبه‌های گردشگری این شهر است که کیفیت و تنوع مجموعه‌های این موزه خیره‌کننده می‌باشند. دوست‌داشتنی‌ترین فضای موزه اتاق هشت‌ضلعی تریبونا هست که به مجموعه نفیس نقاشی و جواهرات فرانچسکو مدیچی اول اختصاص دارد.

کاخ اوفیتزی

کاخ اوفیتزی

پل پونته وکیو | Ponte Vecchio

این پل به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری فلورانس و نماد این شهر شناخته می‌شود. زیباترین منظره شهر، مغازه‌های رنگارنگ در این ناحیه می‌باشند. انواع جواهرات خیره‌کننده و کم‌نظیر را می‌توان در این پل پیدا کرد. این پل نه‌تنها دالانی برای گذر مدیچی ها از قصر وکیو به کاشانه‌هایشان در قصر پیتی است بلکه دیوارهای آن پوشیده از پرتره‌ها و خودنگاره‌هایی از هنرمندان بزرگ است.

پل پونته وکیو

گالری آکادمی هنرهای فلورانس | Galleria dell’Accademia

یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری فلورانس گالری آکادمی هنرها هست. این آکادمی سالانه میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند و آن‌ها را مشتاق به دیدار و بازدید از فلورانس می‌سازد. کپی‌های مجسمه داوود اثر میکل‌آنژ را می‌توان در سراسر فلورانس دید اما نسخه اصلی آن در این آکادمی قرار دارد. پس اگر قصد دیدن مجسمه اصلی میکل‌آنژ را دارید دیدن از این مکان به شما توصیه می‌شود.

گالری آکادمی هنرهای فلورانس

گالری آکادمی هنرهای فلورانس

میدان سیگنوریا | Piazza della Signoria

در مقابل قصر وکیو، یکی از جاذبه‌های گردشگری فلورانس میدانی L شکل به نام میدان سیگنوریا ساخته شد. پس از گذشت سال‌ها این میدان هنوز به‌عنوان مرکز سیاسی استان توسکانی شناخته می‌شود و کانون حوادث تاریخی و اتفاقات فلورانس است. این میدان مرکز معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر مثل قصر وکیو، موزه اوفیزی و پونته وکیو هست. در این میدان همچنین مجموعه‌ای از مجسمه‌های معروف وجود دارند. این مجسمه‌ها شامل مجسمه داوود، زنان سابین، پرسئوس، هرکول و ونوس و آب‌نمای نپتون می‌باشند.

میدان سیگنوریا

قصر وکیو | Palazzo Vecchio

یکی از معروف‌ترین و باشکوه‌ترین عمارت های رنسانس و جاذبه‌های گردشگری فلورانس قصر وکیو است که در قرن دوازدهم محل زندگی خانواده مدیچی و پایگاه حاکمیت عالی برای شش قرن بوده است. نقاشی‌های دیواری، مجسمه، سقف نقاشی شده، کنده‌کاری تنیده در هم و پرده‌های نقش دار در این قصر وجود دارند که نشان‌دهنده وقایع تاریخی و غنی دوره رنسانس می‌باشند.

قصر وکیو

قصر وکیو

کلیسای سن لورنزو | Basilica di San Lorenzo, Firenze

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری فلورانس و بزرگ‌ترین کلیساهای این شهر کلیسای سن لورنزو است. این کلیسا که در مرکز بازار اصلی قرار دارد محل دفن تمام اعضای خانواده مدیچی است و آرامگاه تمام آن‌ها در این مکان قرار دارند. سن لورنزو در سال ۳۹۳ ساخته‌شده است. این کلیسا در قرن پانزدهم توسط برونلسکی طراحی و اجرا شد اما نتوانست کار ساخت آن را به اتمام برساند و پس از مرگ او تکمیل شد و ادامه کار را میکل‌آنژ با استفاده از طرح‌های خود و الهام گرفتن از طرح برونلسکی به اتمام رساند. نمای داخلی این بنا دارای شکوه و جلال نوکلاسیک رنسانس هست، ازاین‌رو به‌عنوان یکی از آثار تاریخی این شهر نیز شناخته می‌شود.

کلیسای سن لورنزو

کلیسای سن لورنزو

بازار جدید یکی از جاذبه‌های گردشگری فلورانس

این بازار که در مرکز شهر قرار دارد سرپوشیده است و شهرت آن به خاطر فروش محصولات ابریشمی، اجناس لوکس و کلاه‌های ساخته‌شده از نی هست.

بازار جدید در فلورانس

سایت گردشگری سفرمی به‌عنوان یکی از معتبرترین و برترین سایت‌های گردشگری در این مقاله سعی داشته است تا اطلاعاتی مختصر در رابطه با جاذبه‌های گردشگری فلورانس یکی از زیباترین شهرهای جهان در اختیار گردشگران قرار دهد. جهت کسب اطلاعات از دیگر مناطق گردشگری در جهان می توانید به دیگر بخش های این سایت مراجعه کنید.

خلاصه

فلورانس مرکز استان توسکانی در کشور ایتالیا هست این شهر که به‌عنوان یکی از زیباترین شهرها در سراسر جهان شناخته می‌شود دارای مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری فراوان هست. به دلیل فشرده بودن مرکز شهر فلورانس با قدم زدن و پیاده‌روی در مرکز شهر می‌توان اکثر جاذبه‌های گردشگری آن را دید. اکثر ساختمان‌های ساخته‌شده در این شهر از سبک معماری رنسانس بهره گرفته‌اند و همین امر آن‌ها را به‌عنوان آثار تاریخی نیز به جهان معرفی کرده است.

برای خرید بلیط هواپیما فلورانس و رزرو هتل فلورانس میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 424 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.