فیروز سیر شهر هامبورگ آلمان، دروازه ورود به جهان ! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۷

شهر هامبورگ در آلمان

هامبورگ یا “دروازه ورود به جهان”! شهر هامبورگ یکی از شهر های مدعی دنیا در آلمان که لقب بزرگترین بندر اروپا و دومین شهر بزرگ در آلمان را از آن خود کرده است. هامبورگ را می توان به جرات یکی از مهم ترین شهرهای آلمان و حتی کل اروپا دانست. شهری که با سابقه ای درخشان در تاریخ و اقتصاد یکی از ثروتمند ترین شهر های کل اروپا شناخته شده است.

شهر هامبورگ در آلمان

زیبایی ها و جاذبه های گردشگری هامبورگ

هامبورگ را می توان یکی از عجایب شهر های اروپایی دانست که آلمان با خوش شانسی تمام مالکیت آن را بر عهده داشته. شهری که تلفیقی زیبا از هنر، تاریخ، اقتصاد کلان و قدرتمند، جاذبه های طبیعی و زیبایی های منحصر به فرد به آن یکپارچگی حیرت انگیزی بخشیده است. هامبورگ نمونه ای مثال زدنی از تلاقی مدرنیته و تاریخی همچنان استوار می باشد.

شهر هامبورگ در آلمان

شهری بندری که آرامش و هیاهوی سرزندگی در آن در یک نقطه به زیبایی به هم رسیده و در هم آمیخته شده است. و بدون شک هر گردشگری آرزوی یکبار دیدنش را خواهد داشت. در هر نقطه این شهر بندری که قدم بزنید تجربه و حسی جدید برای کشف کردن خواهید داشت. موزه ها و گالری های خیره کننده، پل های تاریخی، مرغان دریایی در گوشه گوشه شهر، لذت تماشای دریاچه ای که درست از میانه شهر میگذرد و ده ها جاذبه دیدنی و گردشگری دیگر که همه و همه در منحصر به فرد کردن شهر هامبورگ در آلمان نقش خاص خودشان را ایفا می کنند و اتمسفری دلچسب و تکرار نشدنی به این شهر می بخشند.

شهر هامبورگ در آلمان

در خصوص جاذبه های گردشگری هامبورگ بهتر است گفته شود وقتی از شهر هامبورگ صحبت میکنیم یعنی از یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین شهر های توریستی آلمان و اروپا صحبت می کنیم. شهری که دیدار از جاذبه های طبیعی و تاریخی و هنری و فرهنگ غنی اش، فرصتی را در اختیار گردشگران نخواهد گذاشت. در زیر به معرفی جذاب ترین مکان های دیدنی هامبورگ برایتان خواهیم پرداخت:

سرزمین عجایب مینیاتوری Miniatur Wunderland

سرزمین مینیاتوری آلمان بزرگترین ماکت خط آهن موجود در دنیا می باشد که شگفتی هایش بسیار فراتر از ماکت قطار ها و ریل های آهن اسباب بازی است. سرزمین عجایب مینیاتوری در حال حاضر با وسعتی نزدیک به ۱۱۵۰ متر مربع و بیش از ۳۰۰ هزار لامپ روشن  و ۲۰۰ هزار مجسمه کوچک انسان یکی از عجایب گردشگری در شهر هامبورگ آلمان می باشد که سالانه درصد بالایی از توریست از سراسر دنیا را به خودش اختصاص می دهد.

سرزمین عجایب مینیاتوری Miniatur Wunderland

سرزمین عجایب مینیاتوری Miniatur Wunderland

سرزمین عجایب مینیاتوری Miniatur Wunderland

بندر هامبورگ یا دروازه آلمان

یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی و دیدنی در شهر هامبورگ “بندر هامبورگ” می باشد. این بندر با مساحتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر مربع به عنوان دیدنی ترین منطقه گردشگری آلمان در شهر هامبورگ شناخته شده است. تفریحاتی نظیر تورهای گشت و گذار با قایق بر روی آب های آزاد این بندر، قدم زدن در مسیر پیاده رویی چشم نواز در منطقه Warehouse District که مربوط به قرن نوزدهم می شود و همینطور پل ۹/۳ کیلومتری بر روی بندرگاه هامبورگ که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود.

بندر هامبورگ یا دروازه آلمان

Warehouse District

سیتی هال Hamburg Rathaus

سیتی هال یکی از بناهای بسیار باشکوه و مجذوب کننده در مرکز شهر بخش قدیم هامبورگ می باشد. شکوه و جلال این بنای تاریخی و ارزشمند در شهر هامبورگ آنقدر تاثیر گذار است که همه ساله تورهای گردشگری تفریحی و عکاسی بسیاری برای بازدید از این بنا برگزار می شود.

سیتی هال Hamburg Rathaus

سیتی هال Hamburg Rathaus

گورستان Ohlsdorf

جالب است بدانید که گورستان Ohlsdorf یکی از بزرگترین گورستان های دنیا می باشد و مهم تر اینکه لقب بزرگترین گورستان روستایی در جهان را نیز توانسته به خودش اختصاص دهد. وسعتش در حدود ۴ کیلومتر مربع بوده و ۱۷ کیلومتر خیابان، ۱۲ کلیسای کوچک، باغ ها و موزه ها و بناهای یادبود بسیاری را در خود جای داده است.

گورستان Ohlsdorf

گورستان Ohlsdorf

دریاچه مصنوعی اینرالستر و اوترالستر

تلاقی این دو دریاچه معروف در مرکز شهر هامبورگ یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های این شهر محسوب می شود. نمی توانید تصور کنید که تا چه اندازه قدم زدن بر روی مسیر پیاده روی مشهور این منطقه در سطح شهر دلچسب و جان نواز خواهد بود. کافه ها و مراکز خرید برای گردشگران جاذبه های این منطقه و خیابان هایش را دوچندان کرده است. و در فصول مختلف می توانید تجربه قایق سواری بر روی آب های این دریاچه را داشته باشید و لحظات فراموش نشدنی را برای خود بسازید.

اما جاذبه های دیدنی این دریاچه مصنوعی به همین ها ختم نمی شود. و می توان به کنسرت ها، جشنواره ها و نمایشگاه های خیابانی، باغ ها و پارک های آبی اطرافش و کافه های محلی آلمانی نیز در آن اشاره نمود.

دریاچه مصنوعی اینرالستر و اوترالستر

دریاچه مصنوعی اینرالستر و اوترالستر

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای هامبورگ

بندر هامبورگ یکی از شهر های شمالی آلمان می باشد که دو رودخانه مشهور آلب و آلستر در مجاورت آن واقع شده اند. مساحت شهر هامبورگ چیزی در حدود ۷۵۵ کیلومتر مربع بوده و از این جهت نیز آن را دومین شهر بزرگ آلمان می دانند.

جالب است بدانید که مرکز شهر هامبورگ از دو طرف توسط دو دریاچه به نام های دریاچه اینرالستر و دریاچه اوترالستر در بر گرفته شده است. به طور کلی شهر هامبورگ از دو بخش قدیمی و جدید به علاوه چند محله در حاشیه شهر تشکیل شده است. که بخش قدیمی آن در قسمت شرقی رودخانه الستر و بخش جدید آن نیز در بخش غربی این رودخانه واقع شده است. که لازم به ذکر است بخش قدیمی شهر هامبورگ قلب اقتصاد و بازرگانی این شهر است.

و اما اگر بخواهیم در خصوص آب و هوای شهر هامبورگ برایتان بگوییم، گفتنی ست که این شهر عموما در تمام فصول از آب و هوایی معتدل، مطلوب و بسیار آرامی برخوردار است.

آب و هوای هامبورگ

حقایقی از هامبورگ!

یکی از حقایقی که خوب است در خصوص شهر هامبورگ بدانید این است که نام رسمی این شهر “شهر آزاد هامبورگ” است. هامبورگ پس از بندر روتردام هلند به عنوان دومین بندر مهم و بزرگ اروپا و همچنین به عنوان نهمین بندر فعال از نظر اقتصادی در کل دنیا می باشد.

هامبورگ شهر پل هاست! همین امر نیز تبدیل به یکی از ویژگی های برجسته این شهر شده است. زیرا پل های موجود در آن از تعداد پل های موجود در ونیز و آمستردام نیز بیشتر است. هامبورگ بیش از ۲۳۰۰ پل را در خودش جای داده است.

پل های هامبورگ

این شهر یکی از محبوب ترین شهر های آلمان برای گردشگری و تفریح و خرید است. و سالانه مورد استقبال چشمگیری از جانب توریست های خارجی و حتی اهالی آلمان واقع می شود. همانطوری که می دانید هامبورگ یک شهر بندری ست و جالب است بدانید که ۸ درصد از آن را آب ها پوشانده اند و مساحت شهر هامبورگ ۷ برابر پاریس و ۲ برابر لندن می باشد.

شهر هامبورگ

دین و احزاب سیاسی در هامبورگ آلمان

دین قالب و رایج در شهر هامبورگ مانند بسیاری دیگر از شهر های آلمان شامل مسیحیت و یهودیت می شود. در خصوص احزاب در آلمان در ابتدا لازم است بدانید که آلمان یکی از کشور هایی ست که امور سیاسی آن از طریق احزاب سیاسی پیش برده می شود. بنابراین انتظار نیز می رود که در آلمان شاهد احزاب قدرتمندی باشیم. از جمله احزاب فعال در هامبورگ می توان به حزب لیبرال، حزب سوسیال مسیحی، حزب دموکرات مسیحی، حزب چپ و حزب اتحاد ۹۰ اشاره کرد.

دین و احزاب سیاسی در هامبورگ آلمان

غذاهای معروف هامبورگ را از دست ندهید!

توصیه ما به شما در سفر به شهر بندری هامبورگ این است که چشیدن از غذاهای محلی این شهر را به هیچ عنوان از دست ندهید. غذاهای شمال آلمان به طور کلی بسیار لذیذ و هوس انگیز می باشند و نمونه های خوبی از آنها را در رستوران های هامبورگ آلمان می توانید تجربه کنید. در سفر به هامبورگ تست کردن غذاهایی مثل فیشبرتچن، فینکودر اسکول، لاکوسوس، گرونکوهل، سوپ اصل و ..  را از دست ندهید!

فیشبرتچن

غذاهای هامبورگ

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران به هامبورگ چارتری و سیستمی و رزرو هتل هامبورگ به سایت سفرمی مراجعه نموده و سفری خاطره انگیز و رویایی را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 241 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.