فیروز سیر شهر پر زرق و برق کن در فرانسه - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۷

از شهر کن فرانسه چه میدانید؟

کن یک شهر واقع در Riviera فرانسه است. ممکن است فکر کنید شهر کن به خاطر فرش قرمز جشنواره ی آن مشهور است، اما این شهر پرزرق و برق فقط به خاطر جشنواره ای که در آن برگذار می شود، مشهور نیست.

از شهر کن فرانسه چه میدانید؟

این شهر علاوه بر آب های شفاف و آفتاب درخشان ، جاذبه های دیگری هم دارد و تنها شهر در ساحل دریای فرانسه است که می تواند سواحل شنی سفید داشته باشد ! تفریح در یک قایق بادبانی یا تور در یک ماشین لوکس یا قدم زدن در یک شهر قدیمی و بسیاری از کارهای دیگر مواردی هستند که شما را به این شهر جذب کرده و باعث می شوند در آن بمانید.

از شهر کن فرانسه چه می دانید

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید تا با شهر کن فرانسه آشنا شوید.

آب و هوای شهر کن

کن دارای آب و هوای مدیترانه ای است و در فصل تابستان (ماه جولای) ۱۱ ساعت در روز نور آفتاب وجود دارد و در زمستان (دسامبر تا فوریه) هوا ملایم  است و زیاد سرد نیست. در هر دو فصل بارندگی نسبتا کم است و بارندگی بیشتر در اکتبر و نوامبر رخ می دهد.

آب و هوای شهر کن

اقامت در شهر کن

اگرچه شهر کن، هتل های بزرگ ساحلی، منظره های زیبا ، استخر، اسپا و تمام تجهیزات لوکس را دارد، اما این امکانات مقداری گران هستند. اما در این میان، هتل Splendid به عنوان یک جایگزین خوب و ارزان با هزینه کم در کنار ساحل، راحتی و آرامش را در اختیار شما می گذارد.

اقامت در شهر کن

غذا در شهر کن

غذا و پرخوری در فرهنگ و زندگی روزمره شهر کن نقش زیادی دارد، از بازارهای تازه غذاهای دریایی تا انواع فراوانی از میوه و سبزیجات محلی در این شهر دیده می شود. این منطقه بزرگ مدیترانه به طور گسترده ای بخاطر غذاهای سالم، طعم دهنده و رنگارنگ و همچنین غذاهای سنتی خود که ارائه می دهد مشهور است.

غذا در شهر کن

غذا در شهر کن

Le Suquet شهر قدیمی کن و فراتر از آن

Le Suquet در بین ساختمان های مدرن و سر به فلک کشیده ی شهر کن، بخش قدیمی آن محسوب می شود، احتمالا برای گردشگران رفتن به آن به عنوان کوه نوردی، رد شدن از سنگ فرش های مارپیچ و حضور در رستوران های محلی است.

Le Suquet

خیابان Rue Antoine شامل یک برج ساعت و کلیسا است که در قسمت شرق خلیج کن قرار گرفته است. در پایین Le Suquet on Rue دکتر P. Gazagnaire Marché Forville است، جایی است که بازارهای روز در صبح و اوایل بعد از ظهر برگزار می شود.

Le Suquet

این منطقه محل اصلی است که ماهیگیران کن در آن قرار دارند. خانه ها در این قسمت بسیار قدیمی هستند. خیابان ها حداقل ۴۰۰ سال پیش در این قسمت ساخته شده اند. با یک پیاده روی ۵ دقیقه ای در ساحل می بینید که این قسمت از خیابان سنت آنتوان و Rue du Suquet پر از رستوران است. بسیاری از این مناطق یک مکان خوب برای پیاده روی و از جاذبه های توریستی مهم برای بازدیدکنندگان کن است.

Le Suquet

Le Suquet

حمل و نقل در شهر کن

فرودگاه Nice Côte d’Azur

فرودگاه Nice Côte d’Azur در ۲۴ کیلومتری (۱۵ مایل) از کن واقع شده است و نزدیک به ۱۰ میلیون مسافر در سال دارد. فرودگاه پروسن مارسی نیز ۱۵۰ کیلومتر (۹۳ مایل) دورتر از شهر کن و فرودگاه کوچکتر کن – ماندلیو در نزدیکی شهر کن قرار گرفته است. CannesExpress سرویس حمل و نقل بین المللی را بین فرودگاه نیویورک و هتل ها در کن قرار می دهد. قیمت هر صندلی در این سرویس ها ۲۰ یورو است.

فرودگاه Nice Côte d’Azur

راه آهن

خدمات راه آهن TGV به شهرهای مهم فرانسه، از جمله نیس، مارسی، لیون، پاریس و تولوز، دسترسی دارد. شهرهای دیگر نیز با راه آهن به کن متصل می شوند که این شهرها شامل بروکسل (۶ ساعت)، میلان (۵ ساعت)، بازل (۱۰ ساعت)، رم (۱۰ ساعت) و ونیز (۱۰ ساعت) است. ایستگاه های قطار کوچک Gare de Cannes-La Bocca و Gare du Bosquet تنها برای مقصد های منطقه ای طراحی شده اند.

راه آهن شهر کن

اتوبوس

این خدمات در مرکز شهر و در نزدیکی تالار شهر قرار دارد.

اتوبوس در شهر کن

قایق

قایق ها در ساحل Nice  قرار دارند و شما را از آن جا به مناطق مختلفی می برند و مسافران می توانند در راه رسیدن به مقصد از تماشای دریا لذت ببرند.

قایق در شهر کن

شن و ماسه و دریا

در زیر آسمان آبی این شهر می توانید براحتی آفتاب بگیرید. در شهر کن دو نوع سواحل وجود دارد: یکی سواحل خصوصی و دیگر بقیه ی سواحل عمومی. اقامت در یک هتل ساحلی پنج ستاره با دسترسی به ساحل منحصر به فرد خصوصی همراه است. اما اگر هتل های سوابون بیشتر  از بودجه شما باشند، برخی از بهترین و خلوت ترین سواحل را در کن می توانید ببینید.

ساحل شهر کن

ستاره ها در شهر کن

در طول جشنواره فیلم کن (مه ۱۷-۲۸، ۲۰۱۷) جمعیت این شهر از ۷۳،۰۰۰ نفر به ۲۱۰،۰۰۰ نفر افزایش پیدا می کند و هتل های مجلل دو برابر یا سه برابر قیمت دارند و بهتر است از چندین ماه قبل رزرو شوند. اگرچه ستاره ها برای حضور در جشنواره به این شهر می آیند، اما دیدن آن ها چندان هم آسان نیست.

ستاره ها در شهر کن

شهر کن برای اولین بار به عنوان یک روستای ماهیگیری شناخته شد، کن در یک قرن به یک شهر مشهور در جهان و مقصد مورد علاقه برای افراد ثروتمند و بزرگ انگلیسی و روسی تبدیل شد. این شهر برای گردشگران معمولی نیز به خاطر آب و هوای خوب و فعالیت های آن شناخته شده است.

با وبلاگ گردشگری سفرمی همراه باشید تا اطلاعات خود را در زمینه شهر یا کشور موردنظر خود کامل نموده و سفری آسوده و خاطره انگیز را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 361 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.