فیروز سیر شگفت انگیزترین معابد، مجسمه های بودا - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۷

۴٫۵
/
۵
(
۸۸

امتیاز

)

مجسمه های بودا در مالزی

مجسمه های بودا در مالزی را می‌توان به عنوان یکی از جاذبه‌های هیجان‌انگیز این کشور در نظر گرفت. مالزی که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است، هر ساله گردشگران زیادی را از سرتاسر جهان به سوی خویش فرا می‌خواند. عده‌ای تصور می‌کنند که تنها جاذبه‌های طبیعی و منحصر به فرد این کشور است که توریست‌ها را به سوی خویش جذب می‌کند؛ اما در صورتی که قبل از سفر به مالزی ، تاریخچه مالزی را مطالعه کرده باشید، متوجه می‌شوید که مالزی یک کشور چند مذهبی است و دین بودایی یکی از دین‌های رایج در بین مردم مالزی است، بنابراین نشانه­ های مذهب بودائیسم را می‌توان در جای جای این کشور مشاهده کنید.

مجسمه های بودا

معبد چایامانگکالارام (Wat Chayamangkalaram, Penang)

معبد چایامانگکالارام یکی از معابد مشهور مالزی است که در سال ۱۸۴۵ توسط یک راهب تایلندی در این کشور بنا شده است. در این معبد یکی از مجسمه‌های بودا در مالزی را که به حالت خوابیده قرار دارد مشاهده می‌کنید. وضعیت ظاهری این مجسمه بیانگر بیمار بودن وی است. به همین دلیل مجسمه به گونه‌ای طراحی شده است که با تیکه بر یک کوسن در حال استراحت قرار دارد. این مجسمه دارای ابعادی در حدود ۳۳ متر یا ۱۰۸ فوت است، گزینه جذابی که هنگام بازید از این مجسمه وجود دارد، توجه به این نکته است که این مجسمه خوابیده سومین مجسمه بودای بزرگ طراحی شده به این صورت است.

معبد چایامانگکالارام

معبد چایامانگکالارام

معبد کک لوک سی (Temple Kek Lok Si)

معبد کک لوک سی نیز یکی از معابد منطقه پنانگ واقع در کشور مالزی است، که هر ساله گردشگران زیادی از مجسمه های بودا در مالزی که درون این معبد وجود دارند بازدید به عمل می‌آورند. این معبد یکی از بزرگ‌ترین معابد مالزی است که در طراحی آن می‌توان ترکیبی از معماری ماهایانا و تراوادا که دو مذهب بودایی هستند را به خوبی مشاهده کرد. در این معبد قسمت‌های مختلفی جهت قرار دادن مجسمه‌های بودا در نظر گرفته شده­اند، مشهورترین مجسمه‌ای که در این مکان قرار دارد مجسمه رامای چهارم است که بر روی آن ده هزار حکاکی وجود دارد. در این مکان مجسمه­های بودا را می‌توانید مشاهده کنید که از جنس برنز طراحی شده‌اند. همچنین درون این معبد مجسمه کوان یین یا الهه رحمت با ارتفاع ۳۰٫۲ سانتی متر یا ۹۹ فوت قرار دارد، این مجسمه یکی از بزرگ‌ترین مجسمه‌های ساخته شده در جهان است.

معبد کک لوک سی

معبد کک لوک سی

معبد غارهای چین سو (Chin Swee Temple)

معبد غارهای چین سو که جهت پیروان آیین تائو بنا شده است، هر ساله گردشگران زیادی را از کشورهای مختلف جهان به سوی خویش می‌کشاند. این معبد در قلب جنگل‌های بکر و دست نخورده قرار دارد و هنگام بازید از آن می‌توانید از تماشای مناظر اطرافتان نیز لذت ببرید. یکی از مجسمه های بودا در مالزی نیز که به عنوان یک مجسمه غول پیکر ۱۵ متری شناخته می‌شود، در بیرون این معبد قرار دارد.

معبد غارهای چین سو

پیام مجسمه‌های بودا در مالزی

در معابد گوناگونی که در کشور مالزی قرار دارند می‌توانید هزاران مجسمه بودا را مشاهده کنید، که در طراحی برخی از آن‌ها که درون معبد وجود دارند از سنگ‌های قیمتی استفاده شده است. هر بودا جهت پیام خاصی طراحی شده است. یک بودا نوید دهنده خوش یمنی و برکت و بودای دیگر نوید دهنده ریزش باران و دور کردن ارواح خبیثه است؛ بنابراین هنگام بازدید از معابد گوناگون بهتر است درباره بودایی که در آنجا قرار دارد سؤال کنید و اطلاعات بیشتری درباره این آیین به دست بیاورید.

وبلاگ گردشگری سفرمی این امکان را برای علاقه‌مندان به کشور مالزی فراهم کرده است، که بتوانند درباره جاذبه‌های گردشگری متنوع این کشور آگاهی بیشتری به دست بیاورند؛ بنابراین با مراجعه به این وب سایت می‌توانید در یک نگاه کشور مالزی و ویژگی‌های آن را بررسی کنید .

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل  میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

خلاصه

مجسمه‌های بودا در مالزی که در معابد گوناگون این کشور قرار دارند، به دست پیروان آیین بودائیسم طراحی شده‌اند. هر مجسمه دارای طراحی خاص و ویژه‌ای است که هر گردشگر می‌تواند ساعت‌ها به آن خیره شود و غرق تماشای آن باشد؛ بنابراین مجسمه‌ های غول پیکر بودا را می‌توان به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های مالزی در نظر گرفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 484 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.