فیروز سیر عجیب ترین و مخوف ترین گورستان های جهان! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: پنجشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۷

۳٫۱
/
۵
(
۱۴۱

امتیاز

)

با عجیب ترین گورستان های جهان آشنا شوید !

در همه جای دنیا داستان های عجیبی درباره ی عجیب ترین گورستان ها و اشباح سرگردان در آن ها وجود دارد. باید اعتراف کنیم که هیچ کدام از ما دوست نداریم در تاریکی شب پا به هیچ قبرستان معمولی بگذاریم، چه برسد به عجیب ترین و مخوف ترین گورستان های جهان!

اگردوست دارید دل و جرئت تان را در معرض آزمایش قرار دهید، این مطلب دقیقاً برای شما نوشته شده. پس با سفرمی همراه باشید تا با عجیب ترین گورستان های جهان آشنا شوید.

گورستان زیر زمینی کاتاکومب پاریس | Les Catacombes, Paris

برای تصور این گورستان عجیب ذکر این توضیح کوتاه کافی ست که ۶ میلیون اسکلت در سردابی در زیر شهر رویایی پاریس، با نظم خاصی روی هم چیده شده اند!

کاتاکومب یکی از عجیب ترین و مخوف ترین گورستان های جهان است. جایی که هرچه قدر هم که شجاع باشید بعید است بتوانید تنهایی به آن سر بزنید.

گورستان زیر زمینی کاتاکومب پاریس

ماجرا تأسیس این سرداب از این قرار است که در قرن ۱۸ میلادی پاریس به شهر بسیار پرجمعیتی تبدیل شد به صورتی که دیگر برای دفن اجساد جایی وجود نداشت؛ بنابراین لویی پانزدهم دستور داد تا بقایای اجساد گورستان ها را به سرداب زیرزمینی پاریس، انتقال دهند. این سرداب درواقع معدنی بود که در گذشته از سنگهای آن برای ساخت پاریس استفاده شد. با روی کار آمدن ناپلئون این گورستان شکل شاعرانه ای به خود گرفت. او دستور داد تا تمام اجساد را با نظم خاصی روی هم بچینند و به مکانی برای بازدید عموم تبدیل کنند.

در حال حاضر گورستان کاتاکومب یکی از پربازدید ‌ترین مکان های پاریس پس از برج ایفل است.

گورستان زیر زمینی کاتاکومب پاریس

گورستان شیکاگو | Bachelor’s Grove

گورستان شیکاگو در حال حاضر یکی از پربازدیدترین مکان ها آمریکا است. این گورستان در سال ۱۹۸۴ افتتاح شد و به علت ماجراهای ماورا الطبیعه ای که در آن رخ می دهد، بسیار مورد توجه است.

در دهه ی ۷۰ و ۸۰ میلادی ادعاهای بسیاری درباره حوادث عجیب در گورستان شیکاگو مطرح شد. برای مثال شاهد هایی ادعا می کردند موجودات عجیبی را در لباس راهبِ در این گورستان دیده اند یا بر طبق باور عموم خانه ای در این گورستان وجود دارد که قربانیان خود را ابتدا در هوا شناور می کند و سپس هیچ اثری از آن ها باقی نمی گذارد.

گورستان شیکاگو

یکی از عجیب ترین ادعاها درباره ی گورستان شیکاگو این است که در سال ۱۹۹۰ عده ای سگ سیاه و سفیدی را در این گورستان دیدند که به محض نزدیک شدن به آن به صورت باورنکردنی ناپدید شد.

در هر حال چه طرفدار داستان های ارواح باشید و چه همه ی آن ها را تراوشات ذهن بیمار نویسنده بدانید، بازدید از این گورستان عجیب و تاریخی شیکاگو خالی از لطف نیست.

گورستان شیکاگو

گورستان گلادیاتور ها شهر افسوس ترکیه | Gladiator’s Cometery

اگر شما هم مثل من عاشق فیلم گلادیاتور و نبرد های خونین راسل کرو هستید، محال است در سفر به ترکیه از این گورستان عجیب بازدید نکنید.

این گورستان که یکی از عجیب ترین گورستان ها ی جهان است در شهر افسوس ترکیه قرار دارد و محل مبارزه و کشته شدن ۶۷ گلادیاتور است. در واقع بقایای اجساد ۶۷ مبارز در این گورستان به خاک سپرده شده است. شاید هیچ فعالیت ماورا الطبیعه ای تا کنون در این مکان گزارش نشده باشد ولی تصور صحنه ی مرگ گلادیاتورهایی که تا آخرین نفس مبارزه کرده اند، بی شک می تواند یکی از غم انگیزترین صحنه های تمام زندگی باشد.

بنابراین اگر عاشق تاریخ و روم باستان هستید، سرزدن به گورستان گلادیاتورهای افسوس را به هیچ وجه از دست ندهید.

گورستان گلادیاتور ها شهر افسوس ترکیه

گورستان گلادیاتور ها شهر افسوس ترکیه

دره پادشاهان مصر | Valley of the Kings

در سرتاسر دشت جیزا در مصر مقبره های عجیب و دیدنی فراعنه به چشم می خورد که بازدید کننده های بسیاری را راهی این دیار گرم و خشک می کند.
یکی از عجیب ترین گورستان های جهان در این منطقه واقع شده است. این گورستان مقبره ی توت عنخ آمون یکی از فراعنه ی مصر باستان است. این مقبره در سال ۱۹۹۲ در عملیات های باستان شناسی کشف شد.
علاوه بر ساختمان هرمی منحصر به فرد این مقبره، داستان های عجیب آن گردشگران بسیاری را به بازدید از آن مجاب می کند.
هرکس که تا به حال به این مقبره وارد شده به نوعی جان خود را از دست داده!شاید عجیب به نظر برسد ولی کاملاً واقعی ست. عده ای این اتفاق را به نفرین خدایان مصر نسبت می دهند، اما علم پزشکی به تازگی پرده از این راز برداشته است. در مقبره ی توت عنخ آمون باکتری ها و سموم تعبیه شده است که تنها مصریان باستان از فرمول آن باخبر بودند. این سموم احتمالاً برای جلوگیری از دستبرد به اشیا باارزش موجود است در مقبره بوده است.

دره ی پادشاهان


قبرستان مافیای روسیه | Shirokorechenskoe

تا حال فکر کرده اید گنگسترهای مشهور را کجا دفن می کنند؟ در شهر یکاترینبورگ روسیه گورستانی وجود دارد که تماما به گنگسترها و خلاف کارهای روس اختصاص داده شده است. شاید باخود فکر کنید احتمالاً با گورهای دسته جمعی یا در بهترین حالت گورهای مخروبه طرف هستید، اما این تصور کاملاً اشتباه است. در واقع شما در این گورستان با سنگ قبرهای ایستاده مزین به عکس مردان و زنان بسیار خوش پوش روبه رو می شوید!

قبرستان مافیای روسیه
نکته ی جالب درباره ی این گورستان که یکی از عجیب ترین گورستان ها می باشد این است که روی سنگ ها تخصص متوفی نوشته شده است مثلاً متخصص در پرتاب چاقو!
بنابراین اگر عاشق دنیای مافیا و فیلم های گنگستری هستید در سفر به روسیه از خانه ی ابدی این خلاف‌کاران خشن بازدید کنید!

خلاصه

گورستان ها همیشه مکان های عجیب و مرموزی هستند، مکان های که داستان های متافیزیکی بسیاری درباره ی آن ها نقل می شود.
در این مطلب سعی کردیم به عجیب ترین گورستان های جهان بپردازیم، گورستان هایی که علاوه بر داستان های مخوف ساختار و تاریخچه ی عجیبی دارند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 403 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.