فیروز سیر غار کورسانلار ترکیه، غار معروف دزدان دریایی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: جمعه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۷

۴٫۷
/
۵
(
۲۱

امتیاز

)

با غار کورسانلار ترکیه آشنا شوید!

به شهر ساحلی آلانیا که بروید، غار هیجان انگیزی را می بینید که در گذشته محل اختفای دزدان دریایی بوده است. آلانیا در شرق آنتالیا قرار دارد و از جنوب به دریای مدیترانه و از شمال به کوه های توروس محدود شده است. غار کورسانلار غاری بزرگ و با شکوه است که در این شهر قرار گرفته و امروزه، گردشگران زیادی را از داخل و خارج از ترکیه به سمت خود جذب کرده است تا جایی که یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری آلانیا شده است.

با غار کورسانلار ترکیه آشنا شوید!

جاذبه های گردشگری آلانیا

 آلانیا در نزدیکی شهر آنتالیا قرار دارد از این رو گردشگرانی که در شهر آنتالیا اقامت دارند، می توانند یک روز خود را به تماشای این شهر دیدنی اختصاص دهند و از جاذبه های گردشگری آن دیدن کنند. جاذبه هایی همچون قلعه زیبای آلانیا، موزه آتاتورک، پارک آبی هیجان انگیز آلانیا، سپادره و مساجدی همچون آندیزلی و آکشابه سلطان و غار کورسانلار. اما در میان تمام جاذبه های گردشگری آلانیا، غار کورسانلار برجسته تر از سایر دیدنی های آلانیا است. شاید این برجستگی مربوط به داستان این غار باشد که توجه هر فرد کنجکاوی را به سمت خود جلب می کند.

جاذبه های گردشگری آلانیا

با سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل همراه باشید تا دلیل محبوبیت غار کورسانلار را بیابید.

داستان غار کورسانلار ترکیه

از آنجایی که آلانیا شهری ساحلی است، پس وجود دزدان دریایی در زمان گذشته در این شهر، دور از ذهن نیست. دزدان دریایی از غار کورسانلار برای نگهداری غذاها و اموال مسروقه خود استفاده می کردند. کسی درباره این غار چیزی نمی دانست و تنها افرادی که در آن زندگی می کردند، دزدان دریایی بودند. اما دلیل محبوبیت و مشهور شدن این غار، تنها سرقت اموال و گنجینه های دزدان دریایی نبود، بلکه این غار محلی برای اسارت دختران زیبارو بود. دزدان دریایی بعد از سرقت دختران زیبارو که از این پس به عنوان برده به آن ها نگاه می شد، برای مدتی آن ها را در غار کورسانلار زندانی می کردند. محققان درباره قسمت های عمیق تر غار، می گویند: هنوز این موضوع تایید نشده است اما به نظر می رسد که دزدان دریایی از مسیرهای خاصی، به قلعه بیرونی راه داشتند و دخترها را از این مسیرها، از غار خارج می کردند.

داستان غار کورسانلار

قایق سواری در غار کورسانلار

در دنیای امروزه که دزدان دریایی نقش کمرنگ تری دارند، جای نگرانی برای بازدید از این غار وجود ندارد. اتفاقا ترکیه ای ها دست روی دست نگذاشته اند و تاکنون از این غار معروف، درآمد فراوانی کسب کرده اند. امروزه از سراسر جهان برای تماشای این غار به آلانیا می آیند و حتی ترکیه ای ها هم در تعطیلات خود، برای تفریح در این مکان گرد هم می آیند. شما می توانید در این غار، بلیط قایق سواری تهیه کنید و با جلیقه نجات، قایق سواری کنید. دهانه غار کورسانلار ده متر و ارتفاع آن حدود ۵ متر است. به نظر می رسد قایق سواری در این غار آبی خنک و نیمه تاریک، هیجان انگیز باشد.

قایق سواری در غار کورسانلار

سنگ های رنگارنگ غار آلانیا

چیزی که کورسانلار را متفاوت تر از سایر غارها کرده است، سنگ های رنگارنگ و زیبایی است که در داخل غار جلوه گری می کنند. این سنگ ها مانند گنبدی شگفت انگیز، سقف غار را تزیین کرده اند و خاصیت جالب توجهی دارند. این سنگ ها همانند یک کرم شب تاب، شب رنگ هستند و نشانگر مسیر پیش رو هستند. یکی از دلایلی که دزدان دریایی از کورسانلار استفاده می کرده اند، وجود همین سنگ های شب تاب راهنما بود که در مسیریابی به آن ها کمک می کرد.

سنگ های رنگارنگ غار آلانیا

خوردن یک غذای ترکی خوشمزه در اطراف غار کورسانلار

مگر می شود به شهر آلانیا رفت و غذای ویژه ترکی نخورد؟ راویولی تازه، بلغور، کباب گوشت، غذاهای دریایی کباب شده از غذاهایی است که حتما در این شهر باید تست کرد. بعد از تماشای غار کورسانلار به یکی از رستوران های اطراف غار بروید و یکی از غذاهای نام برده شده را نوش جان کنید. اگر در منوی غذایی تاس کباب را دیدید، در سفارش آن شک نکنید. تاس کباب ترکیه ای ها با ایرانی ها بسیار تفاوت دارد. تاس کباب ترکیه ای ها ترکیبی از گوشت تفت داده شده با بادمجان است که با نام بگندیلی (Begendili) در بین ترکیه ای ها معروف است.

خوردن یک غذای ترکی خوشمزه در اطراف غار کورسانلار

شهر آلانیای ترکیه، جاذبه های گردشگری هیجان انگیزی دارد و در میان تمام جاذبه هایش، غار کورسانلار درخشان تر است. این غار که امروزه شهرت جهانی دارد، در گذشته محل اختفای دزدان دریایی بوده است. دزدان دریایی هر وسیله ای که به سرقت می بردند در این محل مخفی می کردند. همچنین این غار مکانی برای اسارت دختران زیبارو بود. آن ها دختران زیبارو را بعد از سرقت، به بردگی می گرفتند و پس از چند روز که در غار کورسانلار نگهداری می کردند، از مسیرهای ویژه ای به قلعه خود می بردند.

امروزه برخی از تورهای ترکیه، سفر به غار کورسانلار را در برنامه تفریحی خود دارند. اگر با تور فیروز سیر کنید مطمئن شوید که به این مکان هیجان انگیز خواهید رفت و اگر به تنهایی در ترکیه به گشت و گذار می پردازید، یک روز کامل خود را در آلانیا صرف کنید و مکان های گردشگری آن به ویژه غار کورسانلار را تماشا کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 352 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.