فیروز سیر غار گلوی شیطان بلغارستان، تجربه ی سفری اسرار آمیز - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۷

غار گلوی شیطان بلغارستان، غاری اسرارآمیز

غار گلوی شیطان یکی از اسرارآمیزترین مکان های گردشگری دنیاست که در کشور بلغارستان واقع شده است. این غار در ۱۷ کیلومتری شهر Devin و در اعماق دره ی Trigrad Gorge قرار دارد.

بافت طبیعی بسیار منحصر به فرد این غار هر بازدیدکننده ای را متحیر می کند. برای تصور این شگفتی ذکر همین نکته کافی ست که ورودی این غار شبیه به سر شیطان است و در قسمت گلوی این شیطان آبشاری عظیم قرار دارد!

پس اگر دوست دارید بیش‌تر از این مکان سحرآمیز بدانید، در سفر به غار گلو شیطان بلغارستان با ما همراه باشید.

غار گلوی شیطان بلغارستان

غار گلوی شیطان

افسانه ی اورفئوس و غار گلوی شیطان

غار گلوی شیطان بلغارستان بافت طبیعی بسیار منحصر به فردی دارد به صورتی که در این غار چشمه ی زلالی جاری ست و ساختمان آن از سنگ های قیمتی ساخته شده است. درباره ی این دنیای جادویی زیر زمینی روایت های بسیاری در میان مردم بلغارستان سینه به سینه منتقل شده است. یکی از معروف ترین آن ها افسانه ی اورفئوس است.

اورفئوس یکی از آوازه خوان ها و نوازندگان اساطیری یونان است. ائورودیکه همسر اورفئوس که گفته می شود یکی از زیباترین زنان یونانی بود، بر اثر مار گزیدگی جان خود را از دست داد و به جهان زیرین (مردگان) منتقل شد. اورفئوس که تحمل جدایی از همسرش را نداشت به جهان مردگان رفت و توانست با نوای زیبای چنگ خود، هادس خدای مردگان را به بازگشت ائورودیکه راضی کند. تنها شرط هادس این بود که اورفئوس تا لحظه ی خروج از جهان زیرین حق نگاه کردن به چهره ی ائورودیکه را ندارد. اورفئوس در آخرین لحظات به چهره ی همسرش نگاه کرد و شرط را باخت بنابراین ائورودیکه برای همیشه به جهان مردگان بازگشت.

افسانه ی اورفئوس و غار گلوی شیطان

بر طبق افسانه ها پس از این اتفاق اورفئوس عاشق از شدت ناراحتی به غار گلوی شیطان پناهنده شد و به مدت هفت شبانه روز گریست به طوری که از اشک های او چشمه ی معروف این غار پدید آمد.

 بسیاری از مردم بلغارستان معتقدند از آنجایی که این چشمه از اشک های پاک اورفئوس به وجود آمده است، بنابراین خاصیت درمانی دارد. این باور یکی از عوامل بازدید عده ای از غار گلوی شیطان بلغارستان است.

شگفتی های طبیعی غار گلوی شیطان بلغارستان

زمین شناسان معتقدند این غار به علت آبشار معروف این منطقه به وجود آمده است. همچنین چشمه های هزارتویی در این غار جود دارد که دقیقاً مشخص نیست به کجا ختم می شود. دانشمندان و ماجراجویان بسیاری تلاش کرده اند تا بفهمند انتهای آب های این غار به کجا ختم می شود ولی تاکنون موفق نبودند برای مثال دو غواص ماجراجو برای کشف این راز به آب زدند اما جسد آن ها هیچ گاه پیدا نشد!

همه ی این ها اثبات می کند که در زیر غار گلوی شیطان هزارتوی بسیار گسترده ای وجود دارد که دسترسی به آن را تقریباً ناممکن کرده است.

شگفتی دیگر این غار شکل ظاهری آن است. ورودی آن شبیه به سر شیطان است و شما در واقع باید از دهان این شیطان وارد غار شوید. در گلوی این شیطان آبشاری به ارتفاع ۴۲ متر قرار دارد که اساس این غار معروف را تشکیل می دهد.

غار گلوی شیطان

شگفتی های طبیعی غار گلوی شیطان بلغارستان

نکاتی که باید برای رفتن به غار گلوی شیطان رعایت کنیم

۱- از آن جایی که غار گلوی شیطان بلغارستان هزار تویی عجیب است بنابراین در هنگام بازدید از این منطقه مراقب باشید تا به داخل آب پرت نشوید و یا اشیا با ارزشتان در آب نیافتد. به همین منظور توصیه می کنیم از کناره های غار و با دقت عبور کنید.

۲- غار گلوی شیطان مکان بسیار مناسبی برای عکاسی ست پس دوربین عکاسی را به هیچ عنوان فراموش نکنید تا بتوانید از مناظر بکر این غار عکس بگیرید.

۳- برای بازدید از غار گلوی شیطان حتماً از یک راهنمای حرفه ای استفاده کنید و حتی اگر فکر می کنید کاملاً ماجراجو و باتجربه هستید به تنهایی به این غار سر نزنید چون قطعاً به اندازه ی غواص های مفقود شده باتجربه نیستید!

۴- غارنوردی در این ناحیه بسیارنفس گیر است و آمادگی جسمانی بسیاری نیاز دارد بنابراین بدانید که مسیر پرپیچ وخمی را پیش رو دارید. پس با آمادگی جسمانی و تجهیزات کامل به غار گلوی شیطان بلغارستان بروید.

شگفتی های طبیعی غار گلوی شیطان بلغارستان

غار گلوی شیطان

خلاصه

غار گلوی شیطان یکی از جاذبه های طبیعی کشور بلغارستان است که به علت ظاهر منحصر به فرد و چشمه های معدنی گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

ورودی این غار شبیه به سر شیطان است و باید از دهان آن وارد غار شد و به همین علت به این نام مشهور است. بر طبق باور بومیان این منطقه، چشمه های آب موجود در غار خاصیت درمانی دارند؛ بنابراین در سفر به این منطقه ی شگفت انگیز حتماً سری به چشمه های آن بزنید.

در نهایت می توان گفت اگر دلتان برای کمی ماجراجویی تنگ شده، گشت و گذار در غار گلوی شیطان می تواند یکی از برنامه های ایده آل شما در سفر به بلغارستان زیبا باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 350 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.