فیروز سیر غذاهای روسی که در سفر به مسکو باید چشید! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۹

در سفر به هر کشوری، غذای آن منطقه باعث می شود خاطره اش سالها زیر زبانمان بماند. انگار با حس دوباره آن طعم تمام مناظرش نیز مقابل چشمانمان ظاهر می شود. غذاهای روسی نیز همین ویژگی را دارند. کشور روسیه به دلیل داشتن تاریخی غنی، همیشه برای گردشگران جذاب بوده است. غذاهای روسی نیز این جذابیت را دو چندان می کنند. اگر می خواهید این غذاهای خوشمزه را تست کنید و در دیدنی های این کشور لذت ببرید کافی است برای رزرو تور روسیه اقدام کنید. بی شک غذاهای معروف و اصیل روسی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، شما را غافلگیر خواهند کرد.

برش (Borsch)

در سفر به مسکو متوجه می شوید که دمای هوای این شهر گاهی به ۳۰ درجه زیر صفر نیز می‌رسد. بنابراین غذایی مانند سوپ برش که ترکیبی از چغندر قرمز و هویج است، می تواند در زمستان بسیار مفید باشد. این غذاهای روسی طبق سلیقه با گوشت، سبزیجات، سیب زمینی، ماست یا خامه ترش، کرفس و ادویه ترکیب می شود. سوپ برش همراه نان گندم یا نان سیر و پنیر آب شده سرو می شود. با توجه به مغذی بودن این غذا، در زمستان ها برای گرم شدن بسیار مناسب است. گرچه معمولاً به عنوان پیش غذا سرو می شود.

برش (Borsch)

سالاد روسی

سالاد روسی که به نام اولیویر (Olivier) نیز معروف است یکی دیگر از غذاهای روسی پرطرفدار است. نام این سالاد از نام آشپز آن یعنی لوسین اولیویر (Lucier Olivier) گرفته شده است. کسی که در دهه ۱۸۰۰ طرز تهیه محرمانه آن را در دست داشت. این سالاد از خیار تازه یا خیار شور روسی ، سیب زمینی خرد شده، تخم مرغ، نخود فرنگی و سس مایونز یا خامه ترش تهیه می شود. سالاد روسی در کنار غذاهای این کشور مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است.

سالاد روسی

پنکیک روسی بلینی و سیرنیکی

کمتر رستورانی در روسیه وجود دارد که در منوی آن نام کرپ نباشد. بلینی در واقع نسخه کوچکتر کرپ فرانسوی است. بلیتی از گندم سیاه برای خوش طعم تر شدن آن و از آرد سفید تهیه می شود. در این کرپ از قارچ، خامه ترش، مربا، شیر، ماهی سالمون و یا گاهی خاویار استفاده می شود. پنکیک سیرنیکی نوع دیگری از پنکیک های روسی است که از پنیر تهیه می شود. این پنکیک بیشتر در وعده صبحانه استفاده می شود. پنکیک در هنگام سرو با چاشنی مربای خانگی، عسل، خامه ترش و شیر همراه است. بی شک با اقامت در لوکس ترین هتل های مسکو در روسیه می توانید این پنکیک را برای صبحانه میل کنید.

پنکیک روسی بلینی و سیرنیکی

 شیشلیک روسی

از آنجا که گردشگران علاقه زیادی به انواع کباب های ملل دارند، در سفر به مسکو نیز می‌توانند از شیشلیک روسی لذت ببرند. این کباب از گوشت کبابی همراه با ماهی بر سیخ کشیده شده درست می شود. البته در بعضی از از نسخه های دیگر آن این کباب را با گوشت بره، گوساله، مرغ و سالمون تهیه می کنند و همراه با نان فطیر و سس گوجه سرو می کنند.

 شیشلیک روسی

راحت‌الحلقوم: Öçpoçmaq

در سفر به مسکو با شیرینی کوچکی که مغز آن با سیب زمینی و گوشت گوسفند و پیاز پر شده است مواجه می شوید. نام آن آچپوک‌ماک است و همراه سوپ و چای سرو می شود. این غذا، غذای محلی مناطق اطراف مسکو است و با امتحان کردن آن می توانید بینشی از فوت و فن مردم محلی منطقه به دست آورید. آچپوک‌ماک در هر سوپرمارکت یا کافه تریایی در مسکو یافت می شود و جایگاه بسیار خوبی بین طرفداران غذا روسی دارد.

راحت‌الحلقوم: Öçpoçmaq

  خوراک ماهی امول و موکسون (Omul and muksun)

از مشهورترین این گونه های ماهی در سیبری امون و موکسون است. خوراک این دو ماهی یکی از غذاهای روسی پرطرفدار کشور روسیه و در شهر مسکو می باشد. هر دوی این ماهی ها سفید هستند اما ماهیگیران و ساکنان محلی آن را با توجه به فصل ماهیگیری تشخیص می دهند. ماهی امول از ماهی موکسون کوچکتر است اما به همان اندازه نرم، شیرین و به دلیل آب های سردی که در آن زندگی می کند چرب است.  تهیه خوراک از این دو نوع ماهی در بین مردم محلی روسیه بسیار طرفدار دارد. این خوراک به همراه دورچین های روسی غذایی لذیذ برای گردشگران است. همچنین برای تهیه  تاتار سیبریایی (معروف به Suguday)  باید از این ماهی ها استفاده شود.

خوراک ماهی امول و موکسون (Omul and muksun)

دسر چاک چاک

دسر چاک چاک از محبوب ترین دسرهای سراسر روسیه است. گردشگران زیادی این دسر را تست کرده اند و معتقدند تنها در روسیه می توان این دسر لذیذ را تجربه کرد. این دسر از سه نوع مواد تشکیل شده است که شامل آرد، تخم مرغ و عسل است. دسر چاک چاک از تکه های کوچک شکل گرفته خمیر تهیه شده است که پس از پخت آن را با شربت عسل می پوشانند و در نتیجه یک توده مخروطی بزرگ و شیرین به وجود می آورند که با دست  آن را میل می کنند. این دسر به هزار سال قبل بر می گردد و توسط مردم عشایر ابداع شده است.

دسر چاک چاک

سالمون دودی و شاه ماهی نمک‌سود

گردشگرانی که به مسکو سفر کردند حتما در منوی رستوران ها ماهی سالمون دودی یا طعم دار شده را دیده اند که به تنهایی یا با پنکیک سرو می شود. ماهی دودی، نمک سود یا طعم دار شده از ویژه ترین غذاهای  دریایی روسی است که آشپزهای روسی با تبحر خاصی آن را ترد می‌کنند. همچنین در منوی رستوران ها در کنار این غذا سالاد مخصوصی را نیز می بینیم که با شاه ماهی نمک سود آماده شده است. این سالاد شوبا نیز می نامند. این سالاد از سبزیجات آب پز، پیاز، چغندر، سس مایونز و گوشت شاه ماهی نمک سود تهیه می شود و خود یک غذای سبک به شمار می رود.

سالمون دودی و شاه ماهی نمک‌سود

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 313 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.