فیروز سیر فستیوال ها و جشن های مشهور آلمان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۹

آلمان ها در دنیا به عنوان مردمی  فاقد روحیه طنز، بسیار مقرراتی و جدی شناخته شده اند. هرچند با کمی تحقیق در مورد فرهنگ این مردم و فستیوال هایی که هر ساله در این کشور برگزار می‌شود، در میابیم که مردم آلمان آن قدرها هم که به نظر می رسد جدی و عصبانی نیستند. برعکس اتفاقا مردمانی شاد و مهربان هستند.

هر سال  بیش از از ۱۰۰۰۰ فستیوال و جشن های جذاب برای تمامی سنین در این کشور برگزار می‌شود. جشن هایی که گردشگران بسیاری را با سلیقه های متفاوت از سراسر دنیا به آلمان می کشاند. به طوری که در زمان برگزاری بعضی از این فستیوال ها بلیط هواپیما آلمان بیشتر از سایر زمان ها مورد استقبال قرار می گیرد. شرکت در این فستیوال ها فرصت خوبی است تا با بخش های مختلف فرهنگی آلمان آشنا شوید. در ادامه به چند نمونه از این فستیوال ها نگاهی می اندازیم.

نمایشگاه کتاب لایپزیگ

نمایشگاه کتاب لایپزیگ در اواخر مارس برگزار می شود و به عنوان بزرگترین جشنواره ادبیات اروپا شناخته شده است. در این نمایشگاه بیش از ۲۵۰۰ رویداد در ۳۵۰ محل مختلف برگزار می شود. این نمایشگاه می تواند اطلاعات گسترده‌ای از انتشارات جدید که در حال حاضر وجود دارند و همچنین آینده بازار آلمان و اروپا در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد. این نمایشگاه معمولا در ماه مارس برگزار می شود و رده جهانی اهمیت بالایی دارد؛ بنابراین طبیعی است که از تمام اقشار مخاطب داشته باشد. نمایشگاه کتاب لایپزیگ دومین نمایشگاه کتاب آلمان است.

نمایشگاه کتاب لایپزیگ

 جشنواره بین المللی فیلم برلین

جشنواره بین المللی فیلم برلین برای تمام مردم دنیا آشنا است. این جشنواره یکی از قدیمی ترین و معتبرترین جشنواره های بزرگ فیلم دنیا به شمار می آید که پس از جشواره کن، اعتباری بسیار زیاد در بین مردم پیدا کرده است. در جشنواره بین المللی فیلم برلین بیش از ۵۰۰ هزار بازدید کننده شرکت می کنند و فیلم‌های مشهور بین المللی به نمایش گذاشته می شود. به برندگان این جشنواره جوایز خرس طلایی و خرس نقره ای تعلق میگیرد. این جشنواره هر سال در ماه فوریه برگزار می شود.

 جشنواره بین المللی فیلم برلین

جشنواره کارناوال

در اواسط فوریه تا مارس  به مدت ۴۰ روز کارناوال های مختلفی در سراسر آلمان برگزار می‌شود. به این جشنواره «فستیوال فصل پنجم» نیز می گویند. کارناوال با رژه ای بزرگ که به «رژه‌ی دوشنبه‌ی رُز» معروف است برگزار می شود. مردم در این رژه ها لباس های رنگارنگ و ماسک های عجیب میزنند و گروه های موسیقی در سراسر خیابان های آلمان مردم را به رقص و شادی دعوت می کند. اگرچه در تمام شهرهای آلمان این جشن برگزار می شود اما شهرهای کلن و دوسلدورف مرکز این کارناوال ها هستند. در این زمان بیشترین فروش بلیط هواپیما آلمان مربوط به این دو شهر می شود.

جشنواره کارناوال

جشنواره بین المللی دیکسی لند درسدن

شهر درسدن آلمان هر ساله میزبان عده زیادی از گردشگران است که به منظور شرکت در جشنواره بین المللی دیکسی لند و جشنواره جاز به این شهر فیروز سیر کنند. در این جشنواره که در کنار رودخانه البه برگزار می شود، ۳۵۰ هنرمند به اجرای نمایش می‌پردازند. هنرمندان پس از تماشای نمایش ها در رژه مخصوص این جشن شرکت می کنند. دیکسی لند نام نوعی موسیقی جاز است که بیشتر با عنوان جاز سنتی یا کلاسیک شناخته می شود.

جشنواره بین المللی دیکسی لند درسدن

فستیوال آتش بازی راین یا راین در شعله

اغلب مردم دنیا آتش بازی را با کشور چین می شناسند و چین را بزرگترین مرکز جشنواره های آتش بازی می‌دانند. اما هر ساله در هفته‌های آخر دو ماه مه و سپتامبر فستیوالی در کنار رود راین در آلمان برگزار می شود. به لطف این فستیوال زیبایی های طبیعی این رود به شکلی متفاوت جلوه می کند. آتش بازی هیجان انگیز که از طریق هزاران فشفشه، قایق های بخار چراغانی شده، قلعه های پر از نور تزیین شده اجرا می شود.

رنگ نورهای متفاوت در کرانه رود دل هر بیننده ایی را می برد و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در این جشنواره گردشکران می توانند با سوار شدن بر کشتی های مزین شده با چراغ هایی زیبا و رنگارنگ، و البته حرکت در راین به تماشای جشنواره آتش و رنگ بپردازند.

فستیوال آتش بازی راین یا راین در شعله

فستیوال باله

هر ساله در اوایل ماه آوریل فستیوال باله مونیخ برگزار می شود. جشنواره باله مونیخ یکی از شلوغ ترین زمان های سال برای گروه باله ایالت باواریا است. جشنواره در طول یک هفته برگزار می شود. در طول فستیوال اجراهایی متعدد و زیبا که توسط متخصصان و طراحان رقص دنیا طراحی شده اند، به نمایش گذاشته می شود. فستیوال باله مونیخ یکی از از معتبرترین رویدادهای سراسر اروپا است و هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

در طول این فستیوال رقصندگان حرفه ای از سراسر کشور های جهان بر روی صحنه حاضر می شوند و بهترین اجرای خود را انجام می دهند. بسیاری از طراحان رقص دنیا برای این فستیوال آثاری متفاوت که از آثار معاصر است ارائه می دهند. علاوه بر این بد نیست بدانید این شهر هر ساله میزبان فستیوال بزرگ دیگری نیز هست. جشن هیجان انگیز اکتبر در شهر مونیخ آلمان از پرطرفدارترین رویدادهای جهانی این کشور است.

فستیوال باله

جشنواره باخ

این جشنواره که از آوریل تا مه برگزار می شود یکی از مشهورترین فستیوالهای دنیا است. این جشنواره به منظور گرامی داشت مشهورترین شهروند شهر لایپزیگ یعنی یوهان سباستین باخ برگزار می شود. در فستیوال باخ از سراسر جهان هنرمندان سرشناس حضور پیدا می کنند تا شاهکار های کلاسیک باخ را در مکان های تاریخی این شهر و کلیساها به اجرا درآورند. در بین این مکان ها کلیسای توماس از مهم ترین مکان های اجرای این جشنواره به شمار می رود. چرا که باخ در این کلیسا برای مدت ۲۷ سال به عنوان کانتور مذهبی بوده است.

جشنواره باخ

 جشنواره بایرویت

یکی دیگر از جشنواره های موسیقی که بین هنرمندان و موسیقیدانان جایگاه ویژه ای دارد، جشنواره موسیقی بایرویت است. جشنواره به منظور برگزاری اپراهای ریچارد واگنر هر سال در شهر بایروت برگزار می شود و هواداران ریچارد واگنر را به سوی خود می کشاند. واگنر به جهت حمایت از لودویگ دوم این جشنواره را بنا نهاده است و شخصاً بر طراحی و ساخت تئاتر نظارت داشته است.

جشنواره های مشهور آلمان

فستیوال کدو تنبل

خارج از شهر اشتوتگارت در فصل پاییز یکی از بزرگترین فستیوال های کدو تنبل جهان برگزار می گردد. در این جشنواره بیش از ۴۵۰,۰۰۰ کدو تنبل به نمایش گذاشته می شود. جشنواره در زمین های قلعه لودویگسبورگ (Ludwigsburg) اجرا می شود. در این جشن غذاهای مختلف تهیه شده از کدو تنبل برای مردم سرو می شود. همین طور مسابقه قایق سواری با کدو تنبل را برای گردشگران به نمایش و اجرا گذاشته می شود.

فستیوال کدو تنبل

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 253 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.