فیروز سیر لینتس شهری که هیتلر آن را خانه اش می دانست! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

شهر لینتس اتریش یکی از فرهنگی ترین شهرهای دنیا است. لینتس از نظر موقعیت جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی جایگاه ویژه ای در میان شهرهای اتریش دارد. لینتس را پایگاه هنرهای تجسمی می دانند و به همین دلیل در سال ۲۰۰۹ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شد. همچنین شهر لینتس اتریش از جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری برخوردار است که همین امر هرساله گردشگران بسیاری را راهی این منطقه می کند.

شهر لینتس اتریش

 در این مطلب قصد داریم به معرفی شهر لینتس و هر آنچه که باید درباره ی آن بدانید، بپردازیم. پس همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید.

جغرافیا و موقعیت شهر لینتس اتریش

این شهر زیبا، سومین شهر بزرگ اتریش است. این شهر در شمال شرقی اتریش و بر کرانه ی رود دانوب واقع شده است و در ۳۰ کیلومتری مرز جنوبی چک قرار دارد. لینتس با ۲۰۰,۸۳۹ یکی از پرجمعیت ترین شهرهای اتریش به حساب می آید.

جغرافیا و موقعیت شهر لینتس اتریش

شهر لینتس اتریش در مرکز اروپا قرار دارد و به همین دلیل یکی از شهرهایی به حساب می آید که دسترسی بسیار خوبی به دیگر نقاط اروپا دارند. برای مثال شهر لینتس اتریش در محور غرب به شرق، پاریس-بوداپست و محور شمال به جنوب مالمو-تریست واقع شده است.

جغرافیا و موقعیت شهر لینتس اتریش

شهر لینتس اتریش آب و هوای معتدلی دارد و به همین علت تقریبا ۲۹٫۲۷ درصد از ۹۶ کیلومتر مربعِ مساحت شهر را مراتع، ۱۷٫۹۵ درصد از آن را جنگل ها و ۶٫۳۹ درصد را سواحل تشکیل می دهند.

تاریخچه ی شهر لینتس اتریش

شهر لینتس اتریش توسط رومی ها با نام لنتیا، بنا شد و به علت دسترسی فوق العاده ی آن به عنوان یکی از شهرهای اصلی امپراتوری روم مورد استفاده قرار می گرفت. لینتس از نظر تجارت اهمیت بسیار زیادی داشت زیرا کشورهای بسیاری را از طریق رود دانوب به هم متصل می کرد، مثلا از شرق به غرب به بوهمیا و لهستان، از شمال به بالکان و از جنوب به ایتالیا متصل می شد. به همین علت لینتس در زمان امپراتوری فردریش سوم یکی از مهم ترین شهرهای امپراتوری روم بود که با مرگ پادشاه در سال ۱۴۹۳، جایگاه خود را به وین و پراگ داد.

تاریخچه ی شهر لینتس اتریش

جالب است بدانید آدولف هیتلر، شهر وینتس اتریش را به عنوان خانه ی خود معرفی کرد. هرچند این شهر زادگاه هیتلر نیست اما بخش بزرگی از کودکی و نوجوانی او در شهر لینتس گذشت. به همین علت پیشوای آلمان نازی قصد داشت شهر لینتس اتریش را به عنوان یکی از ” پنج شهر پیشوا در رایش سوم”، معرفی کند. این شهر به علت موقعیت مکانی ویژه و دسترسی آن به رود دانوب، یکی از شهرهای کلیدی در دوران جنگ جهانی دوم به حساب می آمد.

فرهنگ شهر لینتس اتریش

شهر لینتس اتریش را می توان یکی از فرهنگی ترین شهرهای اروپایی دانست، هنرهای تجسمی در این شهر بیداد می کند، به همین دلیل لینتس در سال ۲۰۰۹ به همراه شهر ویلنوس، پایتخت لیتوانی، به عنوان مرکز فرهنگی اروپا شناخته شد.

فرهنگ شهر لینتس اتریش

شهر لینتس از معماری غنی برخوردار است و معماری رومی را می توان در جای جای این شهر دید. همچنین لینتس یکی از مهم ترین مراکز یادگیری هنرهای تجسمی به حساب می آید و دانشگاه های این شهر سابقه ی درخشانی در این امر دارند.

جاذبه های گردشگری شهر لینتس اتریش

این شهر یکی از توریستی ترین شهرهای اتریش به حساب می آید و هرساله میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا است. در ادامه به معرفی بعضی از معروف ترین جاذبه های گردشگری لینتس می پردازیم.

کلیسای سنت مری | St. Mary’s Cathedral

این کلیسا با ارتفاع ۱۷۸۳ متر به عنوان مرتفع ترین کلیسای شهر لینتس اتریش شناخته می شود. بنای سنگی و معماری گوتیک آن که به سال های ۱۸۶۲ تا ۱۹۲۴ برمی گردد، از جمله دلایلی است که گردشگران بسیاری را راهی این شهر می کند.

کلیسای سنت مری

کلیسای سنت مری

خانه ی موتزارت | Mozarthaus

این خانه در قرن شانزدهم ساخته شده است و به عنوان یکی از موزه های شهر لینتس اتریش، به حساب می آید. این خانه محل زندگی موتزارت، یکی از مشهورترین موسیقی دان های دنیا است. البته ورود به داخل ساختمان برای بازدیدکنندگان مجاز نیست و تنها بازدید از حیاط پشتی برای عموم آزاد است.

خانه ی موتزارت | Mozarthaus

خانه ی موتزارت | Mozarthaus

Ars Electronica Center

به عنوان موزه ای برای هنرهای الکتریکی است و در قسمت شمالی رودخانه ی دانوب واقع شده است. این موزه می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای علاقه مندان به این شاخه ی نوین هنری باشد.

Ars Electronica Center

خلاصه

این شهر یکی از مهم ترین  شهر های این کشور و از مراکز فرهنگی اتریش به حساب می آید. این شهر توسط رومیان بنا شد و موقعیت جغرافیایی ویژه ی آن به علت وجود رود دانوب آن را به یکی از مهم ترین شهرهای تاریخ تبدیل کرده است.

در این مطلب از وبلاگ سفرمی سعی کردیم مهم ترین توضیحاتی که باید درباره ی این شهر بدانید را برای شما بیان کنیم. امیدواریم در صورت سفر به این شهر زیبا اوقاتی خوش و خاطره انگیز را بگذرانید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 352 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.