فیروز سیر ماساللی تالش شمالی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: پنجشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۷

۳٫۷
/
۵
(
۱۶

امتیاز

)

ماساللی

ماساللی در جنوب شرقی آذربایجان به مرکزیت ماساللی واقع شده است. از آنجابی که این شهر در گذشته قسمتی از ایران بوده از این رو می توان نقاط مشترک زیادی با فرهنگ ایرانی را در آن مشاهده نمود. در واقع نام ماساللی برگرفته از اسم ماسال ایران می باشد. این بخش دارای ۱۸۳۵۰۰ نفر جمعیت بوده و دین اکثر مردم این شهر شیعه است. تنوع فرهنگ و اقلیم و طبیعت زیبای این شهر سبب جذب گردشگران زیادی در سراسر سال به ویژه در فصول بهار و تابستان می شود .

ماساللی آذربایجان

موقعیت جغرافیایی ماساللی

ماساللی در ناحیه تالش شمالی قرار گرفته است و در واقع در ۲۳۵ کیلومتری باکو واقع شده است و در فصل های مختلف سال دارای آب و هوای متفاوتی می باشد اما بهترین زمان سفر به این شهر فصول بهار و تابستان و در اوایل پاییز می باشد که آب و هوای بهتری دارد. در قسمت شرقی ماساللی دریای خزر و در قسمت غرب آن کوه های تالش قرار دارند.

زبان مردن ماساللی

مردم این شهر همانند مردم لریک، لنکران، یاردیملی، نفت چاله و آستارا از اقوام تالشی محسوب می شوند و با زبان تالشی صحبت می کنند..

آب و هوای ماساللی

با توجه به این که ماساللی در نزدیکی ایران قرار دارد و تمرکز آن تا حدی در کوه های تالش می باشد آب و هوایی شبیه به این منطقه از ایران را می توان در آنجا تجربه کرد. به طور کلی در فصل تابستان آب و هوای گرم و خشک در این شهر حاکم است که این دوره خفیف بوده  و در فصل زمستان آب و هوایی معتدل و خشک دارد. در فصل بهار می توان آب و هوای خنک و بسیار مطبوعی را در این شهر تجربه کرد. این شهر بعد از شهرهای سالیان و بیله سوار قرار دارد و وجود طبیعت بکر همراه با منظره های زیبا و دیدنی آن از دلایل جذب گردشگران به این شهر می باشد.

تفریحات ماساللی

مهم ترین تفریح مردم در شهر  ماهیگیری می باشد از این رو مسافرانی که این شهر را برای تفریح انتخاب می کنند می توانند از این تفریح لذت بخش بهره مند شوند. این شهر دارای کوه های زیادی است که مملو از گیاهان دارویی با خاصیت درمانی این گیاهان می باشد.

جذابیت های ماساللی

جذابیت های ماساللی

ماساللی جذابیت های زیادی را به طور طبیعی در خود جای داده است که تجربه بازدید از این جذابیت ها خالی از لطف نیست. وجود چشمه های آب گرم، صنایع دستی زیبا، آب و هوای تمیز و سکوت بی حد و مرز این شهر آرامش خاطر را برای گردشگران فراهم می سازد.

زیباترین صنایع دستی شهر ماسالی زیر اندازهای سنتی و زیبا، سبد های محلی و بافت کلاه حصیری که به دقت و ظرافت هر چه تمام تر با دستان هنرمند مردمان شهر بافته شده است می باشد که از ارزش بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد نام ماساللی را برگرفته از واژه تالشی مزال به معنای کوه مانند می دانند.

افرادی که به دنبال مکانی دنج با منظره های طبیعی و آب و هوای مطبوع هستند می توانند به شهر زیبای ماسالی آذربایجان سفر کنند و احساس امنیت و آرامش خاطر را تجربه کنند. گردشگران در طول سفر علاوه بر لذت بردن از جاذبه های طبیعی این شهر می توانند بسیاری از بیماری های خود را با استفاده از گیاهان دارویی و چشمه های آب گرم درمان کنند.

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل برای سفر به آذربایجان میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 384 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.