فیروز سیر محدودیت های سفرهای خارجی و داخلی در کرونا - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۹

کرونا زندگی همه مردم روی کره زمین را تحت تاثیر قرار داده است. تا جایی که شاید دیگر کمتر یاد روزهایی کنیم که کرونایی وجود نداشت. کرونا بخشی از زندگی همه ما شده است. بسیاری از فعالیت های روزانه، مثل قبل انجام می شود اما هنوز هم در صنعت گردشگری، هیچ چیز مثل سابق نیست. محدودیت های سفرهای خارجی و داخلی در کرونا باعث شده تا بخش گردشگری کشورهای مختلف، مختل شوند و هنوز هم بسیاری از کشورها، از ورود مسافرین گردشگر به داخل کشورشان، جلوگیری می کنند.

پروازهای داخلی و خارجی راه افتاده اند اما محدودیت های سفرهای خارجی و داخلی در کرونا به حدی سخت گیرانه است که مسافرین پروازها، کمتر با هواپیما تردد می کنند. با بخشی از این محدودیت های سفرهای خارجی و داخلی در کرونا، آشنا شوید.

محدودیت های سفرهای خارجی با هواپیما

ایرانیانی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند، باید مطابق محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی که در هر کشور وضع شده است، عمل کنند. مثلا مسافرینی که قصد سفر به ترکیه را دارند، باید قبل از سفر، کد HES دریافت کنند. این کد نه فقط برای مسافران، بلکه برای شهروندان داخلی ترکیه هم مهم است و همه شهروندان که در پروازهای داخلی ترکیه رفت و آمد می کنند، باید این کد را داشته باشند. کد HES یک سیستم یک پارچه برای کنترل شرایط کرونا توسط وزیر بهداشت کشور ترکیه است. در این سیستم آمار دقیق کرونا و مناطق پر ریسک به نمایش در می آید. مسافرین باید ۲۴ ساعت پیش از سفر، کد HES را از طریق اپلیکیشن مربوطه دریافت کنند. اعتبار این کد، تنها تا ۷ روز است.

محدودیت های سفرهای خارجی با هواپیما

محدودیت های سفر به کانادا

محدودیت سفر به کانادا در دوره کرونا هم بدین ترتیب است که مسافرین حتما باید ۱۴ روز قرنطینه اجباری شوند. تنها شهروندان کانادا، مقیمان دائم این کشور و دانشجویان بین المللی و بستگان نزدیک شهروندان کانادایی که از خارج از کشور وارد مرزهای کانادا می شوند، از محدودیت های سفر به کانادا معاف هستند.

محدودیت های سفر به کانادا

محدودیت های سفر به اروپا

در این میان، محدودیت های سفر به اروپا کمتر شده است و اتحادیه اروپا قصد دارد، با رفع تدریجی این محدودیت ها، مجددا مرزهای خود را به روی کشورهای دیگر باز کند. اتحادیه اروپا سفرهای غیرضروری به کشورهای حوزه شنگن را ممنوع اعلام کرده است اما ۱۴ کشور، در حال حاضر می توانند وارد مرزهای شنگن شوند. صربستان، کره جنوبی، اروگوئه، استرالیا، کانادا، ژاپن، مراکش، تونس، تایلند از جمله کشورهایی هستند که محدودیت سفر به کشورهای اروپایی را ندارند. اما همچنان کشورهایی که آمار زیادی در ابتلا به ویروس کرونا را دارند، اجازه ورود به مرزهای شنگن را ندارند. مگر این که تمامی گواهینامه های سلامت و پروتکل های تعیین شده را دریافت کرده باشند.

محدودیت های سفر مسافرین خارجی به ایران

در مورد مسافرینی که از کشورهای خارجی وارد ایران می شوند نیز، محدودیت هایی در نظر گرفته شده است. تمامی مسافرین، مستلزم انجام تست کووید ۱۹ در هنگام ورود به کشور هستند. بعد از این که تست آن ها انجام شد، ۱۴ روز قرنطینه در محل زندگی مسافرین اعمال می شود.

محدودیت های سفر به اروپا

شرایط پذیرش مسافرین خارجی در پروازهای بین المللی ایران

  • تمامی مسافرینی که وارد کشور می شوند، مستلزم استفاده از ماسک هستند.
  • گواهی سلامت و نتیجه تست کرونای این افراد که از وزارت بهداشت کشور مبدا بوده، باید به نماینده بهداشت مرزی در فرودگاه نشان داده شود. این گواهینامه باید حداکثر برای سه روز قبل باشد.
  • اگر تست کووید ۱۹ توسط مسافرین داده نشود، مسافرینی که ملیت خارجی دارند، اجازه ورود به کشور را نخواهند داشت و اگر فردی که وارد کشور شده، ملیت ایرانی داشته باشد، به مدت ۱۴ روز در قرنطینه ای که وزارت بهداشت مشخص کرده است، قرنطینه می شوند. در این ۱۴ روز نیز، هزینه اقامت و تست به عهده مسافر خواهد بود.
  • در بدو ورود به مرز ایران نیز، مجددا غربالگری انجام می شود و همه مسافران، تست های مربوطه را خواهند داد. در صورتی که فردی مشکوک به بیماری کرونا بود، پس از تست PCR اگر تابعیت خارجی داشته باشد، در قرنطینه های مربوطه به مدت ۱۴ روز با اخذ مبلغ، نگهداری می شود. مسافرین ایرانی مشکوک هم، با تعهدنامه، در قرنطینه خانگی، خواهند ماند.

شرایط پذیرش مسافرین خارجی در پروازهای بین المللی ایران

بهداشت ایرلاین ها در دوره کرونا

تمامی ایرلاین ها پروتکل هایی را برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته اند. طی این پروتکل، تمامی ایرلاین ها موظف به ضدعفونی کردن صندلی ها و بخش هایی هستند که مسافر با آن در ارتباط است.

همه مسافرین باید تب سنجی شوند.

خدمه پرواز، غذاهای مسافرین را نوبتی می دهند. به طوری که یک نفر ماسکش را در می آورد اما اطرافیان او، ماسک دارند. بدین ترتیب خطر انتقال ویروس به حداقل میرسد.

مسافرین می توانند برای ایمنی بیشتر، بلیط صندلی کناری خود را خریداری کنند. البته این تصمیم هزینه زیادی برای مسافرین دارد و بدیهی است هر کسی نمی تواند از پس هزینه های مربوط به بلیط هواپیما بر بیاید.

حدالامکان مسافرین از دستشویی های پرواز استفاده نکنند. هر چند دقیقه یکبار دست های خود را ضدعفونی کنند تا در صورتی که دست هایشان به صورت و چشم هایشان خورد، آلودگی منتقل نکنند.

ایرلاین ها باید تمامی مسافرین را از نظر سلامتی بررسی کنند. گواهینامه سلامتی که پیش از سفر هر مسافری موظف است تهیه کند را با دقت بررسی کنند.

بهداشت ایرلاین ها در دوره کرونا

محدودیت های سفرهای داخلی در کرونا

متاسفانه در سفرهای داخلی بیشتر ایرلاین ها با فروش صد در صدی بلیط های هواپیما و عدم پذیرایی از مسافرین، نه تنها پروتکل بهداشتی را رعایت نکرده اند بلکه گامی برای سودآوری خود برداشته اند. تنها خدمه پرواز، از شیلد و ماسک استفاده می کنند. برخی از مسافرین از زدن ماسک خودداری می کنند.

محدودیت های سفرهای داخلی در کرونا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 364 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.