فیروز سیر مردمانی با طولانی ترین عمر درجهان، سرزمین لریک باکو - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۷

۴٫۵
/
۵
(
۴

امتیاز

)

لریک باکو شهری کوچک در شمال گردنه حیران در جنوب جمهوری آذربایجان است. این شهر به دلیل طولانی بودن عمر مردمان آن شهرت یافته است و به طور کلی می توان گفت طولانی ترین عمر افراد در دو دهه اخیر مربوط به لریک می باشد.

لریک باکو

لریک باکو

در واقع لریک باکو در بالاترین ارتفاعات کوه های تالش واقع شده است و اگر لریک یکی از موقعیت های انتخابی برای تفریح باشد باید از شهر لنکران عبور کرد تا به لریک رسید. در حین سفر از لنکران به لریک وجود مناظری زیبا و طبیعتی چشم نواز نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید.

آب و هوای لریک

لریک باکو از نظر موقعیت آب و هوایی منطقه ای کوهستانی می باشد و آب و هوایی بی نظیر دارد. طبیعت بکر موجود در شهرستان لریک باکو به حدی جذاب است که مسافران زیادی را برای تفریح و لذت بردن از هوای پاکیزه به سوی خود می کشاند. وقت گذرانی در این شهرستان با مناظر زیبا برای هر فردی تجربه  سفری خاطره انگیز را رقم می زند.

به طور کلی می توان گفت لریک باکو بهترین منطقه از نظر آب و هوایی در آذربایجان می باشد از نظر آب و هوایی شهر لریک شباهت زیادی با گیلان دارد با این تفاوت که فاصله لریک از دریا بیشتر است و این امر موجب مطبوع تر شدن آب و هوای آن شده است.

یکی از فصل های مناسب برای سفر گردشگران به شهر لریک تابستان می باشد و مسافران می توانند در این فصل ضمن بهره مندی از آب و هوای مناسب به تفریحات بی نظیر در این شهر بپردازند.

لریک

زبان و فرهنگ مردم لریک

از آنجایی که لریک باکو در جمهوری آذربایجان قرار دارد مانند دیگر شهرستان های این کشور می توان فرهنگی غنی و شبیه به فرهنگ ایرانی را در آن مشاهده نمود.  مردم لریک به زبان تالشی صحبت می کنند.

طبیعت زیبای لریک باکو

برای سفر به شهر زیبای لریک می توانید به صورت زمینی یا هوایی اقدام کنید و سفری بی نظیر و متفاوت داشته باشید. لریک باکو با داشتن منظره های زیبا، چشم انداز های متفاوت و کوهستان هایی که دارای آبشار های زیبا هستند آب و هوایی متفاوت را در خود دارد و زبانزد خاص و عام می باشد در نتیجه در طی سالیان متمادی گردشگران زیادی را جذب می کند.

از آنجایی که لریک باکو در میان جنگل های انبوه واقع شده است و یک منطقه کوهستانی محسوب می شود به عنوان مکانی بکر و خارق العاده محسوب می شود.

جاذبه های گردشگری لریک باکو

از زیباترین جاذبه های گردشگری لریک باکو وجود چشمه های آب گرم می باشد که خاصیت درمانی دارد و استفاده از این چشمه های آبگرم برای مسافران یک تجربه دوست داشتنی است.

از زیباترین آثار تاریخی لریک می توان به غار عصر حجر گیز یوردو به همراه کتیبه های سنگی در کوه های اروند، قیز قالاسی ( قلعه دختر) و اوغلان قالاسی ( قلعه پسر) و توربه ( مقبره)، مجسمه قوچ، قبرستان قزلباش و سنگ گورهای عجیب واقع شده در آن اشاره کرد. شهر زیبای لریک در سال ۱۹۳۰ بنا شده است و در فاصله ۳۲۳ کیلومتری پایتخت قرار گرفته است. مهم ترین دلیل ساخت هتل های مختلف در این شهر وجود آب و هوای معتدل و ورود گردشگران از نقاط مختلف برای دیدن جاذبه های طبیعی آن می باشد.

خلاصه :

لریک باکو به عنوان منطقه ای دیدنی با طبیعتی خارق العاده یکی از مقاصد گردشگری مناسب برای مسافرانی است که می خواهند تجربه یک تفریح لذت بخش را داشته باشند. در این شهر می توان علاوه بر طبیعت زیبا آثار تاریخی متنوعی را مشاهده کرد. آب و هوای مطبوع این شهر با مناظر زیبا هر گردشگری را به سوی خود جذب می کند.

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل برای سفر به آذربایجان میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 374 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.