فیروز سیر مناطق دیدنی تفلیس - فیروز سیر

تاریخ انتشار: جمعه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

مناطق دیدنی تفلیس

گرجستان یکی از کشور های مهم برای جذب گردشگر می باشد. تفلیس شهری مهم در گرجستان با گردشگران بسیار است. امکانات کافی و خوبی نیز در مناطق دیدنی تفلیس ایجاد شده است که می توان علاوه بر بازدید از مناطق مختلف از اقامت در آن مکان ها لذت برد. این نقاط چشم انداز خوبی نیز به دیگر مناطق دیدنی تفلیس دارند. در ادامه این مطلب برخی از مناطق دیدنی این شهر را که در تور تفلیس می توان از آن دیدن کرد، معرفی می شوند.

 

باغ گیاه‌شناسی ملی گرجستان

یکی از مناطق دیدنی تفلیس باغ گیاه شناسی ملی گرجستان است. از ویژگی های این باغ وجود گونه های گیاهی مختلف زیاد است که زیبایی خاصی به این باغ بخشیده است. علاوه بر جذابیت این باغ برای علاقه مندان به گیاه شناسی، امکانات تفریحی در باغ از جمله تله کابین وجود دارد. به دلیل چشم اندازی که تله کابین دارد شما با استفاده از آن می توانید علاوه بر زیبایی های باغ مناطق دیدنی تفلیس را نیز ببینید.

باغ گیاهشناسی ملی گرجستان

دژ ناریکالا  (Narikala Fortress)

از دیگر مناطق دیدنی تفلیس دژ قدیمی ناریکالا است که در مقابل شهر تفلیس قرار گرفته است. گفته می شود این قلعه توسط یکی از پادشاهان ایرانی به نام شاه عباس ساخته شده است. این قلعه علاوه بر نمای زیبا دارای نورپردازی زیبایی نیز است که هر گردشگری با دیدن آن به وجد می آید. چشم انداز زیبایی از قلعه ناریکالا به شهر وجود دارد و از این قلعه می توان تمام شهر را زیر پای خود احساس کرد. دژ ناریکالا علاوه بر این که یک منطقه دیدنی به نام حمام های سولفور (Sulphur) را در خود جای داده است به مناطق دیدنی دیگر تفلیس از قبیل آبشار تفلیس نیز نزدیک می باشد که می توان با یک تیر دو نشان زد. در اطراف این منطقه دیدنی رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد که باعث می شوند از اقامت در این منطقه خسته نشد. با استفاده از تله کابین موجود در این دژ می توان به پارک ریکه (Rike) در سمت غربی رودخانه متکواری (Mtkvari) رفت. به دلیل کف شیشه ای این تله کابین شما دید ۳۶۰ درجه ای به مناطق دیدنی تفلیس خواهید داشت. کف شیشه ای این تله کابین علاوه بر دید زیبا هیجان خاصی را نیز به گردشگران تزریق می کند.

دژ ناریکالا

دریاچه لاکپشت (Turtle Lake)

دریاچه لاک پشت یکی دیگر از مناطق دیدنی تفلیس برای گردشگران می باشد. گردشگرانی که به این منطقه مسافرت مینمایند با صحنه های زیبایی در دریاچه روبرو می شوند. این دریاچه که از رود کورا تغذیه می شود امکانات مختلفی برای گردشگران از جمله برگزاری کنسرت، قایق سواری و ورزش های آبی فراهم می کند. برای اینکه به طور کامل از این دریاچه لذت ببرید باید یک روز خود را صرف دیدن از این منطقه نمایید که وجود رستوران ها و کافه ها در اطراف این منطقه امکان اقامت یک روزه را برای شما فراهم می کند.

دریاچه لاک پشت

کوه متتسمیندا ‏(Mtatsminda)

‏کوه متتسمیندا ‏Mtatsminda، که خود یکی از مناطق دیدنی تفلیس به شمار می رود یک منطقه تفریحی زیبایی را در خود جای داده است.  وجود شهر بازی در کوه متتسمیندا باعث شده است این کوه به یکی از نقاط دیدنی تفلیس تبدیل شود. با قرار گرفتن در بالای این کوه شما میتوانید به همه نقاط شهر چشم انداز خوبی داشته باشید. گردشگران زیادی برای لذت بردن از شهر بازی به این کوه می آیند. بعد از تفریح در شهر بازی می توان از رستوران ها و کافه های اطراف این شهر بازی نیز استفاده کرد. با ۳۶ دقیقه رانندگی از شهر بازی می توانید به تفلیس مال بروید. تفلیس مال یک مرکز خرید بزرگ و مدرن تفلیس است که برندهای معتبر و امکانات تفریحی بسیاری در درون خود جای داده است.

کوه متتسمیندا

حمام های سولفور Sulfur Spring Baths

حمام های سولفور تفلیس از زیباترین جاذبه های گردشگری این شهر می باشد که در بخش قدیمی تفلیس قرار گرفته است. قدمت محله حمام های گوگردی تفلیس به قرن ۱۷ باز میگردد. اما جالب است بدانید که به هنگام بازدید از این جاذبه ای گردشگری، آن را به صورت کامل و بدون ویرانگی خواهید دید. این جاذبه ی گردشگری پر طرفدار به دلیل وجود چشمه های آب گرم در این شهر ساخته شده و بی شک معماری داخل و بیرون آن شما را به فکر وا می دارد. در این حمام بخش ماساژ نیز وجود دارد که لذتی فراموش نشدنی را به گردشگران هدیه می دهد.

حمام سولفور تفلیس

کلیسای اسمیندا سامبا Tbilisi Sameba Cathedral

کلیسای اسمیندا سامبا با زیبایی منحصر به فرد از تمام شهر قابل دیدن می باشد. در اسمیندا سامبا مراسم های مذهبی بسیاری برگزار می شود که آن را تبدیل به اصلی ترین کلیسای ارتدوکس کرده است. در سفر به گرجستان زیبا از بازدید این کلیسای تو در تو غافل نمانید.

کلیسای اسمیندا سامبا Tbilisi Sameba Cathedral

خلاصه

یکی از شهر های مهم گرجستان شهر تفلیس می باشد. مناطق دیدنی تفلیس گردشگران بسیاری  را به سوی خود جذب می کند. بیشتر مناطق دیدنی تفلیس طبیعی هستند که مراکز تفریحی نیز دارند و همچنین چشم انداز خوبی نیز به دیگر مناطق طبیعی تفلیس دارند.

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل برای سفر به تفلیس میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 334 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.