فیروز سیر پل ریالتو ، قلب واقعی ونیز - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

پل ریالتو ، پلی قدیمی بر روی گراند کانال

پاریس سن مارکو ممکن است از پل ریالتو معروفتر باشد، اما Ponte di Rialto (پل ریالتو) قلب واقعی ونیز است. پل ریالتو در بالای باریکترین نقطه از گراند کانال در قلب ونیز قرار گرفته است و در سال های پایانی قرن شانزدهم ساخته شده است، پل ریالتو قدیمی ترین پل در سراسر کانال است و به عنوان یک موفقیت معماری و مهندسی رنسانس مشهور است. پل ریالتو (Ponte di Rialto) در کانال گراند یکی از مشهورترین مناظر ونیز است، اما بسیاری از گردشگران آن به طور تصادفی پیداکرده اند. اگر در حال برنامه ریزی برای یک پیشنهاد رمانتیک هستید، این پل یک مکان مناسب برای شما نیست، مگر اینکه شاید در ساعت های پایانی شب، زمانی که جمعیت کم تر است، به آنجا بروید. بر خلاف بسیاری از جاذبه های توریستی، این پل در واقع توسط مردم محلی بازدید می شود و این به دلیل است که یک مکان عبور مهم در گرند کانال محسوب می شود.

پل ریالتو

تاریخچه ی پل ریالتو

اولین پل برروی گراند کانال ، به نام Ponte della Moneta نامیده می شد و یک پل موقت چوبی بود که در سال ۱۱۷۸ توسط نیکولتو باراتری طراحی شده بود.

ساختار فعلی در بین سال های ۱۵۸۸ و ۱۵۹۱ فقط به مدت سه سال ساخته شد، به عنوان یک جایگزینی دائمی بجای پل قایق و سه پل چوبی که کانال گراند را در زمان های مختلف از قرن ۱۲ پوشش می داد ساخته شد و دسترسی بهتر به Rialto، مرکز مالی اولیه ونیز را فراهم کرد. این پل به عنوان تنها ساختار پایدار، عبور از کانال تا سال های ۱۸۵۰ بود؛ قبل از آن، گذراز گرند کانال در نقاط دیگر کانال توسط کشتی های گوندولا انجام شد.

تاریخچه ی پل ریالتو

ویژگی های ساختمانی پل ریالتو

پل ریالتو به طول ۷٫۵ متر (۲۴ فوت) به منظور امکان عبور قایق ها از کانال طراحی شده بود و ساختمان عظیم آن بر روی ۱۲۰۰۰ قطعه چوبی ساخته شده است که هنوز بعد از ۴۰۰ سال از پل پشتیبانی می کنند. پایین ترین قوس پل فقط ۸۳ فوت (۲۵ متر) طول دارد، در حالی که عرض آن ۶۶ فوت (۲۰ متر) است. برای حمایت از قوس عریض سنگی در خاک آبرفتی نرم، ۶۰۰۰ ستون چوب زیر هر یک از دیوارها  قرار داده شد و اتصالات بستر سنگ ها عمود بر محور قوس قرار گرفت.

ویژگی های ساختمانی پل ریالتو

معمار و ساختار پل ریالتو

معمار آنتونیو دا پونته با طراحان برجسته مانند میکل آنژ و پالادویو برای این قرارداد رقابت کرد. پل دارای سه راهرو است: دو راهرو در امتداد نرده های بیرونی و یک راهرو مرکزی وسیع بین دو ردیف مغازه های کوچک که جواهرات، پارچه و دیگر موارد مورد علاقه  گردشگران را به فروش می رسانند. پل ریالتو به طور عمده از پله هایی تشکیل شده است، و این مسئله ممکن است برای گردشگران با کالسکه یا صندلی چرخدار مشکل ایجاد کند. اگر در بالای پل به اطراف نگاه کنید مناظر مختلفی از شهر ونیز و آدم های آن از دانش آموزانی که سعی می کنند تف خود را درون آب بیاندازند تا پولدار های ونیز را خواهید دید در واقع پل ریالتو تصویری از چهره ی شهر را به شما نشان می دهد.

معمار و ساختار پل ریالتو

خلاصه

پل ریالتو یک پل سنگی در قلب ونیز است که علاوه بر جنبه های تاریخی بهترین محل برای عبور از گرند کانال بوده و به همین دلیل یک مکان خاص برای عبور از گرند کانال هم محسوب می شود. وقتی برروی پل ریالتو قرار می گیرید هم توریست ها و هم افراد محلی را در این نقطه خواهید دید. پل ریالتو شامل سه راهرو است که در دو طرف یک راهرو از آن مغازه های مختلف جواهرات دیده می شوند. اما اگر به دنبال این هستید که روی این پل به کسی یک پیشنهاد رمانتیک بدهید به دلیل شلوغی زیادی که پل ریالتو دارد از این کار صرف نظر کنید.

برای خرید بلیط هواپیما ونیز و رزرو هتل ونیز میتوانید به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 360 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.