فیروز سیر چندش آورترین جاذبه های جهان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۷

۳٫۳
/
۵
(
۲۲۱

امتیاز

)

با چندش آورترین جاذبه های جهان آشنا شوید !

باور کنید یا نه، بسیاری از محبوب ترین جاذبه های گردشگری جهان چندان هم جذاب نیستند. در واقع، برخی از آن ها بسیار چندش آورهستند. اما همین چندش آورترین جاذبه های جهان می تواند مورد توجه بسیاری از توریست ها واقع شود و به یک چالش هیجان انگیز برای عاشقان هیجان تبدیل شود.

در این جا تعدادی از چندش آورترین جاذبه های جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

دیوار آدامس، سیاتل، واشنگتن | Museum Gum wall Seattle

یکی از چندش آورترین جاذبه های جهان در نزدیکی بازار سیتال واقع شده است و درواقع دیوارهایی است که به طور کامل از آدامس جویده شده ی توریست ها پوشیده شده اند که قدمت قدیمی ترین این آدامس ها به  ۲۰ سال باز میگردد. این جاذبه توسط TripAdvisor یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری جهان به شمار می رود، در برخی از قسمت ها چندین لایه آدامس روی هم قرار گرفته اند و طول دیوار به ۱۵ فوت میرسد. امسال جشن ۲۰ سالگی این دیوار را برگزار کرده اند هرچند که زمان دقیق بوجود آمدن آن مشخص نیست. کارکنان آن قسمت در تلاش هستند برای نگه داشتن دیوار آن را تا قبل از پرشدن کامل تمیز کنند.

دیوار آدامس

دیوار آدامس

بزرگترین قارچ جهان، جنگل ملی مالهور، اورگان | Malheur National Forest Honey Mushroom

مطمعنا همه عاشق قارچ ها و خوردن آن ها نیستند؛ اما اگر شما به قارچ علاقه ای ندارید، بهتر است وارد جنگل ملی Malheur نشوید، زیرا این جنگل جایی است که Armillaria ostoyae به همراه  قارچ هایی به رنگ عسلی ، رشد می کنند و یکی از چندش آورترین جاذبه های جهان را بوجود آورده اند. این قارچ ها بزرگترین کلنی قارچی در جهان هستند، بیش از ۲۲۰۰ هکتار گسترش یافته اند و تخمین زده می شود که ۲۴۰۰ سال سن داشته باشند. اگر همه ی این قارچ ها را جمع آوری کنید تخمین زده می شود که حدود ۳۵۰۰۰ تن وزن داشته باشند. البته، همه این قارچ ها لزج نیستند و برخی از آن ها لزج و مرطوب هستند. شما میتوانید بلیط هواپیما از سفرمی خریداری کرده و به دیدن این قارچ ها بروید.

بزرگترین قارچ جهان

بزرگترین قارچ جهان

موزه مو لیلا ، یک موزه ی خصوصی در میسوری آمریکا | Leila’s Hair Museum

موی های قدیمی از آن چیزهایی هستند که واقعا بسیاری از مردم را خسته می کنند و برای برخی چندش آور هستند اما لیلا کاهون ، مالک موزه ای است که به طور کامل به هنر موها اختصاص دارد و درواقع یکی از چندش آورترین جاذبه های جهان را بوجود آورده است؛ قطعا کاهون جزو آن دسته از افرادی نیست که موها بنظرشان چندش آور است. درحقیقت کاهون علاقه مند به یک دسته از موهای پرپشت نیست. در عوض، او بیشتر به مو به عنوان یک هنر نگاه می کند مانند بسیاری از خانه های ملکه ی ویکتوریا در طول قرن ها که با موی انسان تزیین می شده است. موزه دارای بیش از ۲۰۰۰ شی از جمله گلدان ها و جواهرات است که از موی انسان ساخته شده است که قدمت آن ها به قرن هفدهم باز می گردد.

موزه مو لیلا

موزه مو لیلا

برکلی پیت، بوت، مونتانا | Brkeley pit

این منطقه سابقا گودال یک معدن مس بوده است که امروزه دارای آب و رنگ قرمز است و منظره ی زیبایی را ایجاد کرده است. در حالی که آب بسیار آرامی و درخشان به نظر می رسد، به شدت توسط اسیدها و فلزات سنگین سمی آلودگی شده است و هم چنین خود را به شدت آلوده می کند و یکی از چندش آورترین جاذبه های جهان را بوجود آورده است. در سال ۱۹۹۵، یک گله از غازها برفی به اشتباه به سمت این گودال آب هدایت شدند و در دریاچه فرود آمد. صبح روز بعد،هر ۳۴۲  غاز کشته شده بودند. این گودال اکنون به عنوان یک سایت پاکسازی محیط زیست Superfund فدرال مدیریت می شود. با این حال و با وجود این خطرها، مردم از آن دیدن می کنند. بازدیدکنندگان نمیتوانید بیش از حد به این گودال نزدیک شوند و می توانند مبلغ ۲ دلار را برای مشاهده گودال از یک پلت فرم واقع در بالای آن پرداخت کنند و برای بازدیدکنندگان از ماه مارس تا ماه نوامبر این قسمت باز است.

برکلی پیت

برکلی پیت

هاکون یونسون، کانگاوا، ژاپن |   Japan Yunessan Hakone

یکی از چندش آورترین جاذبه های جهان در ژاپن و در درون آب های گرم آن قرار دارد. این آب های گرم و پارک های آبی تفریحی مکان خوبی برای کسانی که نمی توانند تعداد زیادی از افراد را که در حال شنا کردن و نوشیدن هستند، تحمل کنند، نیست. در این مکان می توانید ۲۵ حمام مختلف، از جمله چای سبز، قهوه، شراب قرمز و سوپ میسو را انتخاب کنید. استخر شراب آن بسیار پرطرفدار است و تنها برای ۱۲ روز در سال باز است. مردم بر این باور هستند که همه این مخلوط ها خواص احیا کننده دارند، اما این در صورتی است که شما در یک استخر پر از مایع چسبنده با جمعیت زیادی از مردان، زنان و کودکان در سنین مختلف و اندازه های مختلف نباشید. اما لازم است یادآوری کنیم که این حمام ها بعد از مدتی به طور کامل تخلیه می شوند و مواد در داخل آن ها به مدت زیادی نمی ماند. شما میتوانید با بلیط اتوبوس سفری ارزان داشته باشید.

هاکون یونسون ژاپن

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 406 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.