فیروز سیر کویر مصر با تفریحاتی هیجان انگیز - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۷

کویر مصر

روستای مصر، روستایی کویری و زیبا در استان اصفهان می باشد و در ۴۵ کیلومتری شهر جندق قرار گرفته است. این روستای کویری جاذبه های گردشگری بسیاری را در دل خود جای داده و میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است که نمی توانند از دیدن کویر مصر و زیبایی بی نظیر آن در شب چشم پوشی کنند. این روستا منطقه ای جذاب برای تماشای آسمان شب و کویرگردی است. کویر مصر مقصدی است که کافی است تنها یکبار سفر به آن را تجربه کنید تا خاطره ای لذت بخش و منحصر به فرد را به دست آورید.

سفر به کویر مصر

همراه مجله گردشگری سفرمی باشید تا با این کویر و تفریحات آن بیشتر آشنا شوید.

نامگذاری عجیب کویر مصر

داستان های متنوعی در رابطه با کویر زیبای مصر و نامگذاری آن وجود دارد. اصلی ترین داستان آن که نسل در نسل پیچیده است مربوط به فردی جوان به نام یوسف است که یکی از اهالی روستای مصر بوده و اقدام به حفر چاه در زمانی که این روستا با کم آبی مواجه شده بود کرده است. یوسف چاه عمیقی در ۲۵ کیلومتری مزرعه خود حفر کرد و به آب رسید. پس از حفر چاه از اهالی مردم روستای مصر درخواست کرد تا نام این چاه به احترام داستان حضرت یوسف که در مصر اتفاق افتاده بود نام چاه مصر را بگیرد.

آب و هوای کویر مصر

روستای مصر در جنوب کویر قرار گرفته است از همین رو با توجه به اقلیم آن، دارای آب و هوایی گرم و خشک می باشد. از این رو میزان گردشگرانی که در فصل تابستان به کویر مصر فیروز سیر کنند بسیار کم است. بهترین زمان برای سفر به اینجا و تجربه کویر نوردی، فصل پاییز و زمستان می باشد که روزها دارای آب و هوایی ملایم است و شب ها هوای کویر رو به سردی می رود.

 آب و هوای کویر مصر

تفریحات 

موتورسواری بر روی شن های کویر مصر

در سفر به این منطقه شما با انواع تفریحات هیجان انگیز و متفاوت روبرو می شوید. در این کویر مکانی برای تجربه ی یک موتورسواری هیجان انگیز تعبیه شده است که در آن موتورهای کویر به گردشگران کرایه داده می شود. موتورسواری در اینجا تجربه ای جالب است که با توجه به راحت بودن کنترل موتور هرکسی می تواند آن را امتحان کند. موتورسواری بر روی شن های داغ و تپه های شنی تفریح لذت بخشی است که پیشنهاد می شود در سفر به روستا آن را از دست ندهید.

موتورسواری بر روی شن های کویر مصر

آفرود سواری

آفرود سواری تفریحی است که قطعا هیچکس به آن نه نمی گوید! به خصوص که پای کویر بی نظیر مصر و آفرود سواری بر روی تپه های این کویر در میان باشد. خودروهای دو دیفرانسیل و مناسب آفرودسواری در اینجا وجود دارند که با راننده ای حرفه ای هدایت می شوند و شما می توانید اوج هیجان و لذت را در کویر مصر تجربه نمایید.

آفرود سواری در کویر مصر

شترسواری در روستای مصر

یکی دیگر از بهترین تفریحاتی که در سفر به روستا و کویر زیبای آن می توانید تجربه نمایید شترسواری است. شترسواری در میانه کویر لذتی فراموش نشدنی است و کافیست در سفر به این روستا خود را به این منطقه رسانده و یک شتر را برای خود کرایه کنید. هزینه کرایه شتر زیاد نیست و با توجه به تجربه ای که برای شما به ارمغان می آورد مبلغ کمی است. در هنگام سوار شدن بر روی شتر ساربان نکات لازم را به شما آموزش می دهد.

شترسواری در روستای مصر

آسمان شب، زیبایی بی نظیر روستای مصر

در کنار تمامی تفریحات هیجان انگیز و جذاب اینجا تماشای آسمان شب یکی از لذت بخش ترین تجربه های هر فردی در سفر به روستای مصر می باشد. روشن کردن آتش زیر آسمان لاجوردی و پرستاره و نوشیدن چای ذغالی قطعا خاطره ای به یاد ماندنی را برای گردشگران به ارمغان می آورد. در سفر به این کویر زیبا دوربین خود را فراموش نکنید! زیرا لحظه ها و مناظر بی نظیری وجود دارد که می توانید از آنها عکاسی کنید و تصاویری را به یادگار ثبت نمایید.

آسمان شب، زیبایی بی نظیر روستای مصر

دسترسی به کویر مصر

از تهران : گردشگرانی که این کویر را برای سفر خود انتخاب نموده اند می توانند از مسیر تهران به کویر مصر بروند. با انتخاب این مسیر از تهران سفر خود را شروع کرده و به سمنان رسیده و در نهایت وارد استان اصفهان و کویر مصر می شوید.

از شهرهای استان مازندران : با انتخاب این مسیر، سفر شما از آمل شروع میشود. پس از رسیدن به تهران سپس به سمنان رفته و در نهایت وارد کویر مصر شوید. همچنین با انتخاب این مسیر می توانید از شهر آمل وارد دامغان و سپس وارد این کویر شوید. این مسیر نسبت به مسیر اول نزدیک تر می باشد و بهترین مسیر برای دسترسی به کویر زیبای مصر می باشد.

همراه مجله گردشگری سفرمی باشید و اطلاعات خود را در رابطه با شهرها و کشورهای مختلف تکمیل نموده تا سفری لذت بخش و آسوده را تجربه نمایید.

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل آنلاین به سفرمی، حامی گردشگری در ایران مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 473 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

mamad
تجیهزات افرود
سه‌شنبه , 10 آگوست 2021
پاسخ

خیلی دنبال این موضوع بودم

تجیهزات افرود