فیروز سیر شهر بوینس آیرس، پاریس آمریکای جنوبی! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: پنجشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۷

آشنایی با شهر بوینس آیرس آرژانتین

بوینس آیرس آرژانتین که پایتخت این کشور نیز می‌باشد با وجود جاذبه‌های گردشگری فراوانی که دارد به عنوان پاریس آمریکای جنوبی شناخته می‌شود. این شهر در کنار ساحل دریای اطلس واقع شده و یکی از بنادر آرژانتین محسوب می­شود.

آشنایی با شهر بوینس آیرس آرژانتین

بوینس آیرس در حدود ۲۰۰ کیلومتر مربع مساحت و ۴ میلیون نفر جمعیت دارد و با وجود این که در کنار اقیانوس واقع شده دارای آب و هوایی معتدل است. به گونه‌ای که دمای هوا در روزهای گرم تابستان تا ۳۰ درجه افزایش پیدا می‌کند و در روزهای سرد زمستانی دمای هوا بین ۸ تا ۱۵ درجه است. بارش‌هایی در طول فصل‌های پاییز و زمستان در نواحی مختلف این شهر به صورت پراکنده مشاهده می‌شود. به همین دلیل طبیعت بوینس آیرس آرژانتین بسیار چشم نواز و خیره کننده است.

آشنایی با شهر بوینس آیرس آرژانتین

اگر قصد دارید با این شهر جذاب و هیجان انگیز آرژانتین بیشتر آشنا شوید با سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل همراه باشید.

دین و زبان مردم شهر بوینس آیرس آرژانتین

با توجه به اینکه مردم زیادی از کشورهای اسپانیا و ایتالیا در گذشته به این شهر مهاجرت کرده‌اند، بیشتر ساکنین بوینس آیرس به زبان اسپانیایی سخن می‌گویند. هر چند به واسطه مهاجران سایر کشورهای اروپایی و آسیایی هنگام گشت و گذار در این شهر می‌توانید گویش‌ها و لهجه‌های مختلفی را مشاهده کنید.

دین بیشتر مردم بوینس آیرس مسیحیت است و به واسطه افراد زیادی که از کشورهای دیگر به آرژانتین مهاجرت کرده‌اند، یهودیان، مسلمانان و پیروان دیگر ادیان نیز در گوشه و کنار این شهر دیده می‌شوند و اجباری برای پذیرش دین برای ساکنین شهر بوینس آیرس آرژانتین وجود ندارد.

دین و زبان مردم شهر بوینس آیرس آرژانتین

غذاهای مشهور بوینس آیرس آرژانتین

بسیاری از توریست‌ها برای چشیدن طعم غذاهای متنوع به کشورها و شهرهای مختلف فیروز سیر‌کنند. یکی از محبوب‌ترین غذاهایی که گردشگران در سفر به این شهر طعم آن را امتحان می‌کنند، آسادو (ASADO) است. آسادو به کلیه گوشت‌ها و سبزیجاتی گفته می‌شود که به صورت باربیکیو یا کبابی پخته می‌شوند. در کنار گوشت‌های مختلف می‌توانید سبزیجات متنوعی مانند سیب زمینی را نیز کبابی کنید تا گیاه خواران نیز بتوانند طعم غذاهای کبابی و ناب را در بوینس آیرس بچشند.

غذاهای مشهور بوینس آیرس آرژانتین

آمپاداناس (EMPANADAS) نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین غذاهای بوینس آیرس آرژانتین می­باشد. این غذا از خمیری که توسط مواد گوشتی، پنیر موزارلا و گوجه فرنگی پر شده تشکیل شده است. طعم آمپادانا بی ­نظیر است و کافی است یک لقمه از آن را امتحان کرده و تمام برنامه‌هایی که برای رژیم غذایی داشته‌اید فراموش کنید.

غذاهای مشهور بوینس آیرس آرژانتین

مدیا لونا (MEDIALUNA) نیز که بی‌شباهت به کروسان های فرانسوی نیست یک میان وعده مناسب است. میدیا لونا را می‌توانید به همراه قهوه پس از یک پیاده روی عصرگاهی نوش جان کنید و از سفرتان به بوینس آیرس لذت بیشتری ببرید.

غذاهای مشهور بوینس آیرس آرژانتین

جاذبه‌های دیدنی بوینس آیرس آرژانتین

اگر سفری به بوینس آیرس در پیش رو دارید، باید با مناطق هیجان انگیز این شهر آشنایی کافی داشته باشید. همراه سفرمی باشید تا با جاذبه های گردشگری این شهر آشنا شوید.

جاذبه‌های دیدنی بوینس آیرس آرژانتین

گورستان رکولتا | Recoleta Cemetery

شاید با شنیدن نام گورستان رکولتا در بین جاذبه‌های دیدنی بوینس آیرس آرژانتین تعجب کنید! اما این گورستان با تمام مقبره‌هایی که تاکنون دیده‌اید فرق می‌کند و در بین ده گورستان برتر جهان قرار دارد. هنگام قدم زدن در این مکان تصور می‌کنید که در شهری راه می‌روید که ساکنین آن در مقبره‌های سنگی زیبا و خوش تراش زندگی می‌کنند. افراد مشهور زیادی در گورستان رکولتا دفن شده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به بانوی اول سابق آرژانتین اِوا پرون و رئیس جمهور پیشین این کشور اشاره کرد.

گورستان رکولتا | Recoleta Cemetery

گورستان رکولتا | Recoleta Cemetery

کلیسای جامع متروپولیتن بوینس | catedral metropolitana

کلیسای جامع متروپولیتن بوینس نیز یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی بوینس آیرس آرژانتین است که توجه توریست‌ها را به سوی خود جلب می‌کند. این کلیسا که به عنوان اصلی‌ترین عبادتگاه مسیحیان کاتولیک به شهرت رسیده از قرن شانزدهم میلادی باقی مانده است. در قسمت‌های داخلی و بیرونی کلیسا می‌توانید معماری‌های دوره رنسانس را به خوبی مشاهده کنید. کلیسای جامع متروپولیتن بوینس در دوره‌های تاریخی مختلف بارها مورد بازسازی قرار گرفته و هم اکنون یک اثر تاریخی منحصر به فرد به شمار می‌آید.

کلیسای جامع متروپولیتن بوینس | catedral metropolitana

کلیسای جامع متروپولیتن بوینس | catedral metropolitana

میدان پلازا دِ مایو | plaza de mayo

در میان جاذبه‌های دیدنی بوینس آیرس آرژانتین نام میدان پلازا دِ مایو نیز به چشم می‌خورد. این میدان در سال ۱۵۸۰ ساخته شده است و کاخ روسادا یا کاخ صورتی درست در مقابل آن قرار دارد. همه روزه افراد زیادی در اطراف میدان رفت و آمد می‌کنند و همایش‌های زیادی در این میدان برگزار می‌شود. ساختمان‌هایی که در اطراف میدان پلازا دِ مایو قرار دارند متعلق به قرن ۱۸ میلادی هستند و علاقه‌مندان به تاریخ از آن‌ها بازدید به عمل می‌آورند.

میدان پلازا دِ مایو | plaza de mayo

میدان پلازا دِ مایو | plaza de mayo

خلاصه

بوینس آیرس آرژانتین یکی از بزرگ‌ترین شهرهای این کشور است که در کنار ساحل اقیانوس اطلس قرار دارد. غذاهای خوش طعم، جاذبه‌های تاریخی منحصر به فرد و طبیعت بکر و دیدنی این شهر همه ساله توریست‌های زیادی را به سمت بوینس آیرس جذب می‌کند. هنگام فیروز سیر‌توانید در خیابان‌های این شهر رویایی قدم بزنید یا در رستوران‌های بوینس آیرس غذاهای دلخواهتان را نوش جان کنید.

همراه وبلاگ سفرمی باشید و اطلاعات گردشگری خود را تکمیل نموده و سفری دلچسب و خاطره انگیز را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 329 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.