فیروز سیر آبشارهای عجیب و زیبای ایگواسو - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۷

آبشارهای اعجاب انگیز ایگواسو در برزیل

شاید شما نیز، نام آبشارهای ایگواسو را بارها و بارها شنیده و تصاویر خیره کننده ی آن ها را در برنامه های تلوزیونی و فیلم های بیشماری دیده باشید. این آبشارها که از شهرتی جهانی برخوردارند، به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کشور برزیل می باشند و سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جلب می نمایند. شواهد و مدارک نشان می دهند که تعداد بازدیدکنندگان از آبشارهای ایگواسو ، بعد از ریو بیشترین تعداد بوده است و این خود پدیده ای اعجاب انگیزی است که یک جاذبه ی طبیعی به تنهایی بتواند، با یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا رقابت نماید.

آبشارهای اعجاب انگیز ایگواسو در برزیل

جالب است بدانید که روزنامه ی گاردین گزارشی را در خصوص آبشارهای عجیب و زیبای ایگواسو تهیه نموده است و این آبشارها را طبق نظر گردشگران بریتانیایی، به عنوان اولین مقصد گردشگری محبوب دنیا انتخاب نموده است. همچنین لازم به ذکر است که شبکه ی CNN نیز، آبشارهای ایگواسو را به عنوان یکی از ۱۴ مقصد گردشگری رمانتیک دنیا معرفی نموده است و بازدید از آن را به تمامی افراد توصیه می نماید.

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و همچنین رزرو هتل باشید تا با آبشارهای زیبای ایگواسو آشنا شوید.

موقعیت مکانی آبشارهای ایگواسو

در درجه ی اول لازم است بدانید که فوز دو ایگواسو که به معنای دهانه ی رود ایگواسو است، نام شهری است که در مجاورت با این آبشارها و در مرز آن ها واقع شده است و به عنوان یکی از شهرهای بزرگ استان پارانا شناخته می شود. استان پارانا یکی از استان های مهم کشور برزیل است و آبشارهای ایگواسو در ۶۵۰ کیلومتری غرب مرکز این استان یعنی کوریتیبا قرار گرفته اند.

رود ایگواسو

 شهر ایگواسو از ملیت های متنوعی تشکیل شده است که اکثر آن ها ایتالیایی، چینی، پرتقالی و آرژانتینی هستند و همگی آن ها در شهر ایگواسو و در کنار هم زندگی می کنند. صنعت توریسم و گردشگری از اصلی ترین صنایع اقتصادی این شهر است و وجود آبشارهای عجیب و زیبای ایگواسو در این ناحیه، شانسی بزرگ برای این شهر به شمار می آید. ایگواسو به موجب موقعیت جغرافیایی که دارد، از آب و هوایی بسیار خوبی برخوردار است و دارای تنها دو فصل تابستان و زمستان می باشد. تابستان های ایگواسو گرم و بسیار مرطوب و زمستان های آن سرد و بسیار خشک است. شهر ایگواسو غالبا آفتابی بوده و متوسط دمای سالانه ی این شهر، ۲۳ درجه ی سانتی گراد است.

ایگواسو

آبشارهای ایگواسو

آبشارهای ایگواسو که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه ی طبیعی در جهان شناخته می شوند، شامل ۲۵۷ آبشار مجزا در مسیری ۷٫۲ کیلومتری می باشند و بدین ترتیب توانسته در لیست میراث طبیعی یونسکو به ثبت رسیده و شهرت و آوازه ی خود را به گوش جهانیان برسانند. آبشارهای ایگواسو از رودی با همین نام نشات گرفته اند که در مرز کشور برزیل و آرژانتین واقع شده است و در واقع سرچشمه ی تمامی این زیبایی ها است.

آبشارهای ایگواسو

جالب است بدانید که این رودخانه در کشور برزیل و اکثر آبشارها در کشور آرژانتین قرار گرفته اند و تنها ۲۰ درصد از آن ها در خاک برزیل است. لیکن این دو کشور در مورد این جاذبه ی طبیعی در صلح و تعاملی منطقی به سر می برند و هیچ مشکلی تا کنون برای آن ها به وجود نیامده است.

ارتفاع آبشارهای ایگواسو از ۶۰  تا ۸۲ متر متغیر است و حجم آب جاری شده از آن ها نیز، با توجه به فصل مورد نظر، کم و زیاد می شود. آب این آبشارها در پایین دره ای جمع آوری می شوند و به رودخانه ای به نام پارانا می ریزند.

آبشارهای ایگواسو

ماجراجویی در دل آبشارهای ایگواسو

شاید این سوال برایتان به وجود آید که چه فعالیت هایی در آبشارهای ایگواسو در انتظار گردشگران است و آیا افرادی که به بازدید از این آبشارها می روند، تنها محدود به تماشای این زیبایی ها هستند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که فعالیت های هیجان انگیز بسیاری در آبشارهای عجیب و زیبای ایگواسو، در انتظار گردشگران است و افراد پس از بازدید از این جاذبه ی طبیعی خیره کننده می توانند، وارد مراحل هیجان انگیز تر شوند. برای مثال هلیکوپترهایی در کشور برزیل وجود دارد که امکان پرواز بر فراز این آبشارها را برای گردشگران فراهم می نماید. این هلیکوپتر ها دارای ظرفیت ۴ نفره می باشند و امکان پرواز به مدت ۷ الی ۱۰ دقیقه را برای افراد فراهم می کنند.

آبشارهای ایگواسو

از دیگر فعالیت های مهیجی که در دل آبشارهای ایگواسو صورت می گیرد، سافاری و قایق سواری در زیر این آبشار ها است. هر دو کشور برزیل و آرژانتین امکاناتی را برای گردشگران فراهم نموده اند تا به کمک آن ها بتوانند، خود را به دل آبشارهای ایگواسو زده و اوقاتی خوش و به یادماندنی را تجربه نمایند. همچنین گردشگران با استفاده از مسیرهای پیاده نیز می توانند خود را به پایین آبشارها رسانده و لحظاتی خاطره انگیزی را تجربه کنند.

ماجراجویی در دل آبشارهای ایگواسو

ماجراجویی در دل آبشارهای ایگواسو

با سفرمی همراه باشید تا با عجیب ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا شده و مقاصد گردشگری مورد نظر خود را با آگاهی هر چه تمام تر انتخاب نمایید.

همچنین شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران به ایگواسو و همچنین رزرو هتل ایگواسو به سایت گردشگری سفرمی مراجعه نموده و لحظاتی به یاد ماندنی را در کنار آبشار های ایگواسو در کشور برزیل تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 325 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.