فیروز سیر آشنایی با کلیسای قلب مقدس پاریس - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۷

کلیسای قلب مقدس پاریس

کلیسای ساکره کوره (Sacre Coeur de Montmartre) یا مونت مارتر (Montmartre) که به کلیسای قلب مقدس پاریس نیز شهرت دارد، به عنوان دومین سازه ی بلند شهر پاریس پس از برج ایفل شناخته می شود. این کلیسا در سال های ۱۸۷۵ تا ۱۹۱۴ احداث گشته و در سال ۱۹۱۹ توسط مقامات مذهبی تقدیس شده است. کلیسای قلب مقدس پاریس که دارای بنایی با معماری سبک رومانسک بیزانسی است، یکی از زیباترین بناهای تاریخی موجود در شهر پاریس به شمار می آید و به خاطر ویژگی های منحصر به فردی که دارد، سالانه مورد توجه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا قرار می گیرد.

کلیسای قلب مقدس پاریس

در ادامه به معرفی هرچه بیشتر کلیسای قلب مقدس پاریس خواهیم پرداخت و شما را با ویژگی های منحصر به فرد این بنای تاریخی زیبا که همچون نگینی درخشان در شهر پاریس می درخشد، آشنا خواهیم نمود. پس با سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل همراه باشید.

تاریخچه ی کلیسای قلب مقدس پاریس

کلیسای قلب مقدس پاریس، بر روی تپه ای با نام مونت مارتر قرار گرفته است وتپه ی مونت مارتر از گذشته های دور تا به امروز به عنوان مکانی برای انجام آیین های مذهبی در شهر پاریس شهرت بسیار دارد. این تپه زمانی محل پرستش مارس و مرکوری توسط ساکنان اولیه ی فرانسه و زمانی محل پرسش انواع بت ها بوده است. در سال ۱۸۷۳ که مردم فرانسه در برابر ارتش روسیه پیروز می شوند تصمیم می گیرند  تا به شکرانه ی این پیروزی بزرگ، کلیسایی باشکوه را بر فراز این تپه ی زیبا احداث نمایند و بدین ترتیب احداث کلیسای قلب مقدس پاریس در سال ۱۸۷۵ آغاز می گردد و اتمام آن نزدیک به ۲۰ سال به طول می انجامد.

تاریخچه ی کلیسای قلب مقدس پاریس

ویژگی های کلیسای قلب مقدس پاریس

همان طور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، کلیسای قلب مقدس پاریس به سبک بیزانسی طراحی و ساخته شده است و دارای ویژگی های ظاهری منحصر به فردی می باشد. این کلیسا دارای گنبدهای بسیار زیادی با سیلیکاهای متعدد می باشد که به سبک رومی ساخته شده اند. وجود یک ارغنون بزرگ در داخل کلیسای قلب مقدس پاریس از دیگر ویژگی های ظاهری آن است و آذین شدن فضای داخلی با شمع های متعدد، زیبایی معنوی ویژه ای را به این بنا هدیه کرده است. برخی افراد کاشی کاری های این کلیسای زیبا را به تاج محل شبیه دانسته اند و جالب است بدانید که کاشی کاری های این کلیسا، به عنوان بزرگ ترین نوع کاشی کاری در کشور فرانسه شناخته می شود و همین مساله نیز موجب تمایز این بنای مشهور با دیگر سازه های مشابه آن شده است.

کلیسای قلب مقدس پاریس

کلیسای قلب مقدس پاریس

جایگاه معنوی کلیسای قلب مقدس پاریس

کلیسای قلب مقدس پاریس که پس از پیروزی فرانسه در برابر ارتش روسیه احداث گشته است، به عنوان نمادی از امید در بین مردم فرانسه شناخته می شود و بدین جهت از ارزش والایی در بین همگان برخوردار است. این کلیسا که ظاهری سفید و متفاوت دارد، سمبل قلب حضرت عیسی و تداعی گر عشق وی به انسانیت نیز می باشد و یکی از دلایل نام گذاری آن به این نام نیز همین مساله بوده است.

جایگاه معنوی کلیسای قلب مقدس پاریس

جاذبه های گردشگری کلیسای قلب مقدس پاریس

کلیسای قلب مقدس پاریس، خود به تنهایی یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر پاریس می باشد و سالانه گردشگران بیشماری از این کلیسای تاریخی دیدن نموده و با ثبت تصاویر متعدد، یاد و خاطره ی آن را برای خود زنده نگه می دارند. لیکن از دیگر شاخصه های بارز این کلیسای با شکوه می توان، به چشم انداز خیره کننده ی آن اشاره کرد که تمامی بازدید کنندگان را مبهوت خود می کند. افراد بر فراز گنبد این کلیسای زیبا می توانند، بخش اعظمی از شهر پاریس را نظاره کرده و از منظره ی پیش رویشان لذت ببرند. جالب است بدانید در برخی شرایط آب و هوایی، اماکنی همچون کلیسای نوتردام، سالن اپرا و مرکز ملی هنر و فرهنگ پاریس نیز جزءِ اماکنی هستند که از روی گنبد این کلیسا دیده می شوند و چشم اندازی بی بدیل را برای گردشگران رقم می زنند.

کلیسای قلب مقدس پاریس

راه های دسترسی به کلیسای قلب مقدس پاریس

کلیسای قلب مقدس پاریس در منطقه ی ۷۵۰۱۸، خیابان Chavalier de la Barre سی و پنجم قرار گرفته است و از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲:۳۰، آماده ی میزبانی از گردشگران و افراد بومی می باشد. این منطقه دارای خطوط متعدد مترو است و افراد پس از پیاده شدن در ایستگاه های مترو همچون  Gare de Nord و Anvers می توانند، تنها با چند دقیقه پیاده روی خود را به تپه ی مونت مارتر برسانند. همچنین کسانی که توانایی بالا رفتن از تپه و یا پیاده روی را ندارند می توانند از اتوبوس هایی که مسافران را تا دم در کلیسا می برند و یا ماشین های کابلی استفاده نموده و بدین ترتیب بدون کوچک ترین زحمتی، خود را به کلیسای قلب مقدس پاریس برسانند.

کلیسای قلب مقدس پاریس

با وبلاگ گردشگری سفرمی همراه باشید و با خواندن مقالات تهیه شده در این وبلاگ جامع و کامل، اطلاعات خود را در خصوص شهرها و کشورهای مختلف جهان تکامل ببخشید و سفرهای خود را با کیفیت و لذت بیشتری تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 392 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.