فیروز سیر آکواریوم پوکت و ماهی های رنگارنگ تایلندی - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۷

سفر به تایلند و آکواریوم پوکت

معابد و کاخ های تایلندی، بازارهای شناور تایلند و طبیعت چشم نواز آن، زبانزد گردشگرانی است که به این کشور زیبا سفر کرده اند اما در میان تمامی جاذبه های گردشگری اش، لذت تماشای ماهی ها در اعماق آب های دست ساز، توصیف نشدنی است. آکواریوم پوکت از مهمترین دیدنی های تایلند است که توجه گردشگران شهر پوکت را به خود جلب کرده است. شهری که به بهشت تایلند مشهور است و با این آکواریوم بزرگ و دیدنی، زیبایی هایش تکمیل شده است.

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید و با آکواریوم پوکت در تایلند بیشتر آشنا شوید.

سفر به تایلند و آکواریوم پوکت

چرا به تماشای آکواریوم پوکت برویم؟

این آکواریوم که به قصد مطالعه بر روی آبزیان ساخته شده بود، بعد از مدتی به عنوان یک آکواریوم بزرگ، شروع به فعالیت کرد تا ماهی هایی که تنها در اعماق اقیانوس ها دیده می شدند، در معرض دید عموم قرار گیرند. دقیقا زیستگاه این جانوران و آب آن ها با اعماق اقیانوس ها شبیه سازی شده است و امروزه به یکی از بهترین آکواریوم های جهانی تبدیل شده است. در سال حدود سیصد هزار گردشگر از این آکواریوم بازدید می کنند که چهل هزار نفر آن، توریست های خارجی هستند.

چرا به تماشای آکواریوم پوکت برویم؟

فضای دلنشین آکواریوم پوکت

آکواریوم ها اکثرا با فضای تاریک و کم نوری تزیین می شوند تا چشم آبزیان از نور زیاد محفوظ بماند. در ابتدا پیش از ورود به تونل چند متری این آکواریوم، گونه های مختلفی از ماهی ها و آبزیان را می بینید که در آکواریوم های کوچک و جدا شده ای قرار گرفته اند. از مرجان های دریایی تا خرچنگ و ماهی و قورباغه و دیگر آبزیانی که احتمالا نامش را هم نشنیده باشید در این آکواریوم ها قرار گرفته اند. در بالای هر آکواریوم کوچک، یک تابلوی معرفی قرار دارد که از زیستگاه این جانوران و نام علمی آن و غذاهایی که می خورند در آن ذکر شده است. تا اینجا تماشای آکواریوم پوکت لذت بخش است اما هنوز وارد تونل هیجان انگیز آن نشده ایم.

آکواریوم پوکت

تونل آکواریوم پوکت

چشمانتان را ببندید و تصور کنید در اعماق آب ها قرار گرفته اید و بی آن که نیازی به اکسیژن داشته باشید، شاهد عبور ماهی های بزرگ و کوچک از بالای سرتان هستید. این دقیقا همان حسی است که در تونل آکواریوم پوکت خواهید داشت. هنگامی که در این تونل قدم می زنید، از بالای سرتان سفره ماهی های غول پیکری رد می شوند و از طرف دیگر، کوسه هایی را می بینید که چشمشان به شما افتاده و برای خوردن یک غذای خوشمزه تقلا می کنند. نگران نباشید قطر شیشه های آکواریوم پوکت به حدی است که می تواند فشار آب بیشتری را تحمل کند و هیچ خطری شما را تهدید نمی کند. جلبک ها و زیستگاه جانوری آبزیان در کنار رنگ های زیبای این مخلوقات، شما را میخکوب خواهد کرد تا جایی که دوست ندارید از این تونل زیبا دل بکنید.

تونل آکواریوم پوکت

آکواریوم های ۱۲ ضلعی

بعد از تماشای تونل بزرگ آکواریوم پوکت، نوبت به آکواریوم های بزرگ ۱۲ ضلعی می رسد که در آن آبزیانی که زندگی کلونی دارند، قرار گرفته اند. تماشای این آبزیان که با یکدیگر بازی می کنند و از هم دور نمی شوند، جالب توجه است.

آکواریوم های 12 ضلعی

لذت لمس کردن ماهی ها

بخشی از این آکواریوم زیبا، با عنوان استخر لمسی جدا شده است. در استخر لمسی آبزیانی را می بینید که با تماس بدنی نه تنها مشکلی ندارند، بلکه به نوازش توسط انسان ها واکنش مثبت نشان می دهند. البته ابعاد این آبزیان کوچک است و هیچ خطری برای انسان ها ندارند. تعامل انسان و آبزیان در استخر لمسی، یکی از خاطره انگیزترین بخش های سفرتان خواهد بود.

لذت لمس کردن ماهی ها

بخش مرجان ها و بی مهره ها

از زیباترین موجودات دریایی در بخش مرجان ها و بی مهره های این آکواریوم دیدن کنید. تمام بی مهره های دریایی در این بخش قرار گرفته اند و جزء محبوبترین بخش های آکواریوم پوکت شده اند. تماشای این بخش شما را به دریای عمیق و آرامبخشی می برد که خارج شدن از آن را دوست ندارید.

بخش مرجان ها و بی مهره ها

حوضچه لاکپشت ها

برای لاکپشت ها هم در این آکواریوم جایگاه ویژه ای در نظر گرفته شده تا این حیوان کهنسال را به چشم گردشگران برجسته تر نمایش دهد. در اطراف این حوضچه می توانید بنشینید و با لاکپشت هایی که به سمتتان شنا می کنند بازی کنید.

حوضچه لاکپشت ها

شهر زیر آب

شهر زیر آب آکواریوم پوکت شبیه سازی شده موجوداتی است که در دنیای واقعی وجود ندارند. پری دریایی های کوچک و بزرگ را درون غارهای تو در توی این شهر خواهید دید. این بخش آکواریوم پوکت، بیشتر مناسب افراد کم سن و سال است و تماشای آن به ویژه برای کودکان لذت بخش خواهد بود.

شهر زیر آب

سفر به پوکت و تماشای آکواریوم بزرگش، قطعا یکی از بهترین خاطرات هر گردشگری خواهد بود. البته این در صورتی است که علاقه زیادی به دنیای زیر آب و این مخلوقات زیبا داشته باشید. اگر از دیدن هشت پا، کوسه، ماهی های آکواریومی زرد و صورتی هیجان زده می شوید، شک نکنید که در این مکان، گذر زمان را احساس نخواهید کرد و لحظات بی نظیری را خواهید ساخت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 402 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.