فیروز سیر از تگزاس ایالت اسلحه بدست ها چه میدانید؟ - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۷

۴٫۳
/
۵
(
۶

امتیاز

)

با ایالت تگزاس در آمریکا آشنا شوید :

ایالت تگزاس دومین ایالت بزرگ در ایالات متحده بعد از آلاسکا ، هم از نظر وسعت منطقه و هم از نظر جمعیت است. تگزاس از لحاظ جغرافیایی در منطقه مرکزی جنوبی این کشور واقع شده است.

نام تگزاس، براساس کلمه تادشو (یا تایساس) به معنای “دوستان” یا “متحدان”، توسط اسپانیا به آن ها داده شده است. در طول حکومت استعماری اسپانیا، این منطقه به طور رسمی به عنوان Nuevo Reino de Filipinas شناخته می شود: La Provincia de Texas که به معنی پادشاهی جدید فیلیپین: استان تگزاس است.

وضعیت آب و هوایی تگزاس

تگزاس دارای ۳۷۰۰ رودخانه و ۱۵ رودخانه بزرگ است که ریو گراند بزرگترین آن ها است. طیف وسیعی از حیوانات و حشرات در تگزاس زندگی می کنند. تگزاس محل زندگی ۶۵ گونه از پستانداران، ۲۱۳ گونه از خزندگان و دوزیستان و بیشترین تنوع زندگی پرندگان در ایالات متحده و۵۹۰ گونه بومی است. حداقل ۱۲ گونه از تگزاس معرفی شده اند و اکنون آزادانه در تگزاس زندگی می کنند. اندازه ی بزرگ تگزاس باعث شده است که آب و هوای آن بسیار متغیر باشد. طوفان رعد و برق بارها در تگزاس رخ می دهد، به خصوص بخش های شرقی و شمالی ایالت بیشتر در معرض این طوفان ها قرار دارند.

وضعیت آب و هوایی تگزاس

دین و مذهب در تگزاس

بیشتر مردم تگزاس یعنی حدود ۷۷ درصد از آن ها دارای دین مسیحی هستند.

دین و مذهب در تگزاس

فرهنگ در ایالت تگزاس

از لحاظ تاریخی، فرهنگ تگزاس از ترکیبات مناظق مختلف جنوب (دایسی)، غربی (مرز) و جنوب غربی (مکزیک / آنگلو فیوژن) تأثیر پذیرفته است، که در درجه های مختلف از نظر مناطق بین المللی با یک دیگر متفاوت هستند. مهاجرت ها در قرن ۱۸ و ۱۹نیز تاثیر زیادی بر تگزاس گذاشت و تگزاس را به عنوان چکیده از تمام فرهنگ های جهان تبدیل کرد. تگزاس به یک سمبل قوی در فرهنگ ملی و بین المللی پاپ تبدیل شده است. کل کشور تحت تاثیر تصویر کابوی نشان داده شده در غرب و موسیقی غرب قرار گرفته است که حتی سریال ها و فیلم های این منطقه را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

فرهنگ در ایالت تگزاس

زبان مردم در ایالت تگزاس

بیشتر زبان و لهجه ای که مردم تگزاس به  آن صحبت می کنند زبانی است که به آن انگلیسی تگزاسی می گویند که در دسته ی انگلیسی آمریکا قرار دارد.

زبان مردم تگزاس

نحوه ی زندگی در تگزاس

حدود چهار پنجم مردم تگزاس در مناطق شهری زندگی می کنند. دسترسی به آب، مخازن گاز طبیعی و نفت و در دسترس بودن مواد خام، منطقه ساحلی را به مرکز صنعت در تگزاس تبدیل ساخته است. این منطقه پرجمعیت ترین منطقه ی ایالت محسوب می شود. هوستون، بزرگترین شهر تگزاس، یک نقطه کانونی است، در حالی که فورت ورث، دالاس، واکو، آستین و سن آنتونیو خطوطی را در لبه های درونی دشت های ساحلی تشکیل می دهند. حدود یک سوم جمعیت در مناطق کلان شهر هوستون، دالاس و سن آنتونیو زندگی می کنند، که هرسه از مناطق شهری بزرگ در ایالات متحده به شمار می روند.

نحوه زندگی در تگزاس

کشاورزی در تگزاس

تگزاس مزارع بیشتری نسبت به هر ایالت منطقه در خود جای داده است. سرزمین های حاصلخیز از شرق تگزاس، کشاورزان پنبه را قبل از جنگ داخلی در آمریکا را متوجه خود ساخت و در سال های پس از جنگ، پنبه به محصول اصلی تگزاس تبدیل شد.

کشاورزی در تگزاس

حمل و نقل در تگزاس

ایالت تگزاس دارای ۷۳۰ عدد فرودگاه است که این تعداد تگزاس را به دومین ایالت دارای بیشترین میزان فرودگاه تبدیل کرده است و دارای بزرگ ترین خط بزرگراه و قطار در امریکا است و به یک قطب حمل و نقل در آمریکا تبدیل شده است.

حمل و نقل در تگزاس

منابعی که در تگزاس وجود دارند

تگزاس از تمام کشورهای دیگر در تولید نفت و گاز طبیعی پیشی گرفته است و ظرفیت پالایشگاه نفت آن نیز در رتبه اول قرار دارد. ذخایر نفتی در بیش از دو سوم از منطقه ایالت کشف شده است، هرچند که بسیاری از آن ها برای توسعه از لحاظ تجاری بسیار کوچک بوده اند.

نفت و گاز طبیعی در تگزاس

قوانین تگزاس در مورد اسلحه

در ایالت تگزاس هیچ قانونی برای داشتن اسلحه گرم وجود ندارد و همچنین استفاده از اسلحه بدون توجه به سن، بدون محکومیت جنایی امکان پذیر است و تمام محدودیت های موجود در قانون ایالتی قانون فدرال در اینجا از بین می رود. هر فردی در هر سنی می تواند یک اسلحه گرم همراه خود داشته باشد. درصد مالکیت اسلحه در تگزاس ۳۵٫۷ درصد است. در این ایالت  ۱۲٫۸ اسلحه برای هر ۱۰۰۰ نفر از ساکنان ثبت شده است. این تعداد یعنی ۳۳۷۳۰۹ سلاح گرم در بین ۲۶،۴۴۸،۱۹۳ نفر  و در حقیقت، اعداد واقعی احتمالا بالاتر است، زیرا ساکنان تگزاس طبق قانون نیازی به ثبت سلاح گرم خود ندارند.

قانون حمل اسلحه در تگزاس

برای خرید یک تفنگ دستی از نماینده مجاز فدرال فرد باید حداقل ۲۱ سال داشته باشد. مجوز حمل اسلحه هم به کسانی که ساکن تگزاس هستند و هم به کسانی که در تگزاس ساکنان نیستند با یک دوره ی آموزشی ۴-۶ ساعت داده می شود. حمل باز اسلحه قانونی است و تفنگ دستی باید در شانه یا کمربند قرار داده شود.

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در تگزاس به سایت سفرمی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 425 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.