فیروز سیر از دیدنی ها و جاذبه های سئول چه می دانید؟ - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

سئول پایتخت کره جنوبی، شهری مدرن و رنگارنگ است. جاذبه های سئول برای افرادی که دورادور از فرهنگ این کشور با خبر هستند، بی نهایت دیدنی است. احتمالا با دیدن کاخ های قدیمی و سلطنتی سئول، یاد سریال کره ای معروف جومونگ یا یانگوم بی افتید. شاید هم گمان کنید که در سئول، زنان و مردانی را می بینید که هنوز لباس های سنتی “هانبوک” به تن دارند و همانند گذشته زندگی می کنند. سئول تحت تاثیر فرهنگ غرب، بسیار تغییر کرده است. پوشش زنان و مردان و حتی نوع ساختمان هایی که در این شهر می بینید، کاملا متفاوت از سریال های تاریخی این کشور است. با این حال در بین جاذبه های دیدنی سئول، جاذبه های تاریخی و مدرن بسیار زیادی به چشم می خورد. با جاذبه های سئول آشنا شوید.

کاخ گیونگ بوک (Gyeongbok palace)

نام سلسله چوسان را احتمالا زیاد شنیده باشید. چوسان آخرین سلسله سلطنتی کره است که در بزرگترین شهر کره جنوبی، یعنی سئول قرار داشت. در سئول ۵ کاخ شگفت انگیز را مشاهده می کنید که گیونگ بوک، اصلی ترین کاخ این شهر است. این کاخ، بزرگترین کاخ سئول است که شباهت هایی به شهر ممنوعه پکن دارد. موزه ملی فولکور کره نیز در این مجموعه کاخ بزرگ و سلطنتی قرار گرفته است. از جذابیت های این آثار تاریخی، اجاره لباس سنتی کره ای است. شما می توانید هانبوک به تن کنید و عکاسی کنید.

کاخ گیونگ بوک (Gyeongbok palace)

روستای بوکچون هانوک (Bukcheon Hanok Village)

یکی از دیگر از دیدنی های کره جنوبی که در سفر به کره باید حتما به آن سر زد، روستای بوکچون هانوک است. این روستا در گذشته، به بخشی از اشراف چوسان تعلق داشته است. امروزه نیز، بیش از ۴۰۰ خانه رنگارنگ و سنتی را خواهید دید که همراه با مغازه های کوچک و رستوران های محلی، میزبان گردشگران و توریست های خارجی هستند.

روستای بوکچون هانوک (Bukcheon Hanok Village)

لاته ورلد Lotte World

به بزرگرتین مجموعه تفریحی سئول، خوش آمدید. لاته ورلد، بزرگترین پارک موضوعی فضای بسته در دنیا است که در کنارش، یک پارک فضای باز و یک دریاچه شگفت انگیز مصنوعی قرار دارد. لاته ورلد، از طریق ترن هوایی، به مجیک آیلند و مراکز خرید متصل است. هر نوع سرگرمی که مد نظر دارید، در لاته ورلد پیدا خواهید کرد.

لاته ورلد Lotte World

برج شمال سئول (North Seoul Tower)

یکی از مشهورترین جاذبه های سئول، برج شمال سئول است. این برج که در بیشتر سریال های کره ای مکانی برای اعتراف به عشق افراد است، در شبانه روز، چشم انداز فوق العاده ای دارد. برای رفتن به این برج، باید به کوه نامسان بروید. اگر شما هم می خواهید که عشقتان را به کسی ابراز کنید، بهتر است به بالاترین بخش اِن برج سئول بروید.

برج شمال سئول (North Seoul Tower)

پارک ملی بوکان سان (Bukansan Natoinal Park)

پارک ملی بوکان سان، از جاذبه های مهم سئول است که در حومه سئول واقع شده است. هوای دل انگیز و طبیعت زیبای این پارک، خاطره ای به یادماندنی از سئول برایتان باقی می گذارد. از کوه های بوکان سان بالا بروید و چشم اندازه فوق العاده شهر سئول را نظاره کنید.

پارک ملی بوکان سان (Bukansan Natoinal Park)

موزه ملی کره

این موزه سالانه بیش از ۳ میلیون بازدید کننده دارد. همین موضوع باعث شده تا موزه ملی کره به عنوان یکی از مشهورترین موزه های جهان شناخته شود. موزه ملی کره در سال ۱۹۴۵ تاسیس شده است و تاریخ و هنر کره را به نمایش می گذارد.

موزه ملی کره

موزه تریک آی سئول (Trick Eye Museum)

بی تردید یکی از جذاب ترین و شگفت انگیزترین جاذبه های سئول، موزه تریک آی این شهر است. در این موزه، جاذبه های مختلفی همچون موزه یخ که کاملا از یخ ساخته شده است وجود دارد. بخش های مختلف موزه، به طور جداگانه جذابیت های لازم را دارد و یکی از بهترین مکان ها برای جوانان است. حتی بسیاری از سریال های کره ای در این لوکیشن، فیلمبرداری شده اند.

موزه تریک آی سئول (Trick Eye Museum)

پل بانپو (Banpo Bridge)

طولانی ترین پل فواره ای جهان، پل بانپو است که بر فراز رودخانه معروف کره ای، یعنی رودخانه هان قرار گرفته است. تماشای طلوع آفتاب زمانی که بر روی این پل قرار گرفته اید بی نهایت لذت بخش است. در شب هنگام نیز، نمایش فواره ها و نور، شگفت زده تان می کند. پل بانپو یکی از بهترین دیدنی های کره جنوبی است که به صورت رایگان می توانید از آن لذت ببرید.

پل بانپو (Banpo Bridge)

رود چئونگ گیه چئون

این رودخانه در زمانی که جشنواره های کره برگزار می شود، بسیار تماشایی می شود. این رود با طول ۱۰ کیلومتر از وسط شهر سئول عبور می کند و در روزهایی همچون کریسمس و جشنواره بودا و فانوس ها، با چراغ های رنگارنگ، تزئین می شود.

رود چئونگ گیه چئون

موزه یادبود جنگ کره (War Memorial of Korea)

فرهنگ کره ای ها به فرهنگ ما ایرانی ها خیلی نزدیک است. احترام به والدین و گرامیداشت بزرگانی که نقشی در حفظ و پایداری کشورشان داشته اند، همچنان مرسوم است. در سال ۱۹۹۴ نمایشگاهی بدین منظور افتتاح شد. این نمایشگاه، که در محل سابق مرکز فرماندهی ارتش قرار دارد، درمورد تجهیزات جنگی و خاطرات جنگ شجاع دلان کره ای است و تماشای آن خالی از لطف نیست.

موزه یادبود جنگ کره (War Memorial of Korea)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 402 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.