فیروز سیر از پل دستان خدا ویتنام چه می دانید؟ - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۹

شهر دانانگ ویتنام، به عنوان شهر پل های چشمگیر، در کنار رودخانه هان در جهان به خوبی شناخته شده است. پل دست طلایی یا پل دستان خدا نیز، یکی از پل های مشهور ویتنام است که هر تور گردشگری ویتنام، حتما از آن دیدن می کند. این پل نه تنها برای توریست ها جذاب است بلکه ویتنامی ها هم برای عکاسی و لذت بردن از هوای عصرانه، معمولا به این منطقه سر می زنند. پل طلایی ویتنام که به پل دستان خدا معروف است، از دو دست غول پیکر سنگی عبور می کند که معماری و طراحی خاص آن موجب شهرت جهانی آن شده است.

علت نامگذاری پل دستان خدا

نام اصلی پل دستان خدا در واقع “کائو وانگ” است. اما بعد از بهره برداری از آن، مردم ویتنام احساس خود را اینگونه بیان کردند:

“وقتی از پل عبور می کنیم، حس می کنیم که از میان دستان خدا عبور می کنیم و خداوند نگهدار ماست.”

همین امر موجب شد که نام پل دست خدا روی این پل معروف ویتنامی قرار گیرد. البته این پل با نام های پل طلایی و پل دست طلایی نیز شناخته می شود.

علت نامگذاری پل دستان خدا

تاریخچه پل دستان خدا

پل دستان خدا که در دانانگ واقع شده است، در سال ۱۹۱۹ ساخته شد. این پل که قسمتی از یک مجموعه تفریحی در ویتنام است، مراجعه کنندگان را با عبور از روی پل، به سمت یک مجموعه تفریحی هیجان انگیز هدایت می کند. پل دستان خدا با این که برای مجموعه تفریحی ساخته شد اما در کمتر از چند سال، به نمادی از شهر دانانگ ویتنام تبدیل شد. این پل که توسط طرحی از شرکت TA آغاز به کار کرد، بیش از ۲ میلیارد دلار، هزینه برداشته است اما به نظر می رسد که این هزینه کاملا ارزش داشت چرا که سالانه بیش از ۱٫۵ میلیون بازدید کننده، از روی این پل عبور می کنند.

تاریخچه پل دستان خدا

جنس پل دستان خدا از سنگ نیست!

یکی از نماینده های شرکت سازنده گفته است که بر خلاف تصور عمومی که گمان می شود جنس دست ها از سنگ تراشیده شده است، این دست ها ابتدا به صورت اسکلت درآمده وسپس روی آن، با کمک فلزهای مناسب، پوشیده شده است. در نهایت با فایبرگلاس، این پروژه به پایان رسیده است. زمان ساخت این پل، حدود یک سال به طول انجامید.

چشم انداز پل دستان خدا

پل طلایی ویتنام با ارتفاع ۱۴۰۰ متر و طول ۱۵۰ متر، چشم انداز پانوراما از مناظر با شکوه و مناطق اطراف شهر را به نمایش می گذارد. در طول مسیر ۸ محل مناسب برای استراحت و لذت بردن مردم از این مناظر، تعبیه شده است. مردم تصور می کنند که این پل، توسط این دو دست نگهداری می شود در صورتی که این دو دست کاملا نمادین هستند و هیچ نقشی در نگهداری این پل ندارند.

چشم انداز پل دستان خدا

پل دستان خدا، لوکیشن فیلمبرداری عروس و دامادها

پل طلایی ویتنام امروزه یکی از بهترین مکان ها برای فیلمبرداری عروس و داماد است. تقریبا می توان گفت که بیشتر مردم ویتنام، برای فیلمبرداری عروسی خود، به این پل زیبا می روند. شاید شما هم در بازدید از این پل، عروس و دامادهای بسیاری را ببینید که می خواهند در میان دستان خدا، زندگی رویایی خود را آغاز کنند.

فیلمبرداری عروس و دامادها

چگونه از پل طلایی ویتنام بازدید کنیم؟

تنها راه رسیدن به پل طلایی ویتنام، استفاده از تله کابین است. تله کابین ها از SUN WORLD حرکت می کنند و تنها را بازدید از این پل، خرید بلیط برای بازدید از این مجموعه تفریحی است. زمانی که سوار تله کابین شوید، چشم اندازی از جنگل های بی نظیر و کوه های پوشیده از درختان را خواهید دید. تقریبا از مرکز شهر دانانگ تا رسیدن به پل طلایی، ۴۰ دقیقه زمان می برد.

 SUN WORLD

هزینه بلیط ورود به پل دستان خدا

واحد پول کشور ویتنام دانگ است که با علائم اختصاری VND نوشته می شود. هر دانگ معادل ۱٫۷۹ ریال است. قیمت بلیط ورودی به پل دستان خدا می تواند متفاوت باشد. از ۴۳٫۵ دلار آمریکا شروع می شود در حالی که یک تور با راهنمای خوب می تواند این هزینه را تا ۳۱٫۷۱ دلار برای هر نفر، پایین بیاورد. روزانه ۲۶۵ بلیط رزرو می شود که پیشنهاد می شود پیش از این که از این پل دیدن کنید، اقدام به رزرو آن کنید.

فقط برای دریافت بلیط ورودی دستان خدا باید ۱۵۰٫۰۰۰ دانگ بپردازید که معادل ۶٫۴۵ دلار آمریکا می شود. تقریبا حدود ۱۰۰ هزار تومان نیز باید هزینه بلیط ورودی این مجموعه را بپردازید اما هزینه های دیگری همچون تله کابین و بازدید از بخش های دیگر، جداگانه است.

اگر به ویتنام سفر کردید به این پل که یکی از جاذبه های 

گردشگری ویتنام این کشور زیباست حتما سری بزنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 537 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.