فیروز سیر اسکله قدیمی آنتالیا، یادگاری از سلجوقیان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۷

اسکله قدیمی آنتالیا در کالیچی

ترکیه یکی از توریستی ترین کشورهای خاورمیانه است و شهرهای متعدد آن جذابیت های بسیاری برای گردشگران دارند اما در این میان شهرهای ساحلی ترکیه پرطرفدارتر است. یکی از شهرهای ساحلی و البته قدیمی ترکیه آنتالیا است که بافت تاریخی منحصر به فرد آن، هر کسی را به وجد می آورد. یکی از نقاط تاریخی و بسیار زیبای این شهر، اسکله قدیمی آنتالیا است. در ادامه به معرفی آنتالیا و اسکله قدیمی آن می پردازیم؛ پس اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید، این مطلب از سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل را از دست ندهید.

اسکله قدیمی آنتالیا در کالیچی

از آنتالیا چه می دانید؟

آنتالیا یکی از شهر های ساحلی غرب ترکیه است که در مجاورت دریای مدیترانه قرار دارد. قدمت این شهر به بیش از هزاران سال پیش برمی گردد و تمدن های بسیاری بر آن حکومت کرده اند که از جمله ی مهم ترین آن ها می توان به رومیان، سلجوقیان، بیزانس و… اشاره کرد.

آنتالیا در گذشته بیش تر برای مقاصد تجاری از طریق دریای مدیترانه مورد استفاده قرار می گرفت، اما در حال حاضر علاوه بر اینکه یکی از قطب های تجاری ترکیه است، از جذاب ترین مکان های توریستی این کشور به شمار می رود و کشاورزی آن نیز در رتبه ی مطلوبی قرار دارد.

شهر آنتالیا

آنتالیا ماهیتی تاریخی دارد و اساس آن را شهر تاریخی کاله ایچی یا قلعه ایچی تشکیل می دهد که در حال حاضر بخشی از شهر آنتالیا است. این شهر تا قبل از جنگ جهانی دوم کاملاً ناشناخته بود.

اما اگر بخواهیم درباره آب و هوای آنتالیا صحبت کنیم، باید بگوییم هوای این منطقه کاملاً مدیترانه ای است؛ به این معنا که دمای هوا نسبتاً معتدل و البته مرطوب و کم باران است. به علت رطوبت بالا و گرمای طاقت‌فرسای این منطقه، سفر به آن در اواسط تابستان، چندان عاقلانه نیست.

در هر صورت آنتالیا به عنوان یکی از شهر های ساحلی ترکیه، طرفداران بسیاری دارد و دیدن بافت مدرن و تاریخی آن در کنار یکدیگر، خالی از لطف نیست.

شهر آنتالیا

اسکله قدیمی آنتالیا، یکی از جاذبه های پرطرفدار ترکیه

اسکله ها و بنادر از قدیم‌الایام، یکی از تجاری ترین و شلوغ ترین مکان های هر شهری بوده اند. اسکله قدیمی آنتالیا نیز از این قاعده مستثنا نیست.

اسکله قدیمی آنتالیا، بخشی از کاله ایچی است. کاله ایچی را با نام آنتالیای قدیم نیز می شناسند. قدمت اسکله قدیمی آنتالیا به بیش از دو هزار سال پیش باز می گردد. این اسکله توسط سلجوقیان بنا شده است و به علت استفاده ی تجاری، به تدریج توسط رومیان و عثمانی ها گسترش یافته است تا این که به یکی از مهم ترین بنادر ترکیه تبدیل شده و شهر آنتالیای امروزی به تدریج در اطراف آن شکل گرفته است.

اسکله قدیمی آنتالیا، یکی از جاذبه های پرطرفدار ترکیه

 اسکله قدیمی آنتالیا در گذشته به عنوان بندر تجاری مورد استفاده قرار می گرفت، اما با جایگزین شدن مکان های دیگر، به تدریج کارایی خود را به عنوان یک بندر تجاری از دست داد و در حال حاضر بیش تر به عنوان مکان تفریحی مورد استفاده قرار می گیرد. اسکله قدیمی آنتالیا، جغرافیای جالبی دارد. این اسکله توسط دیوارهایی صخره ای محصور شده است.

این اسکله در حال حاضر محلی برای کشتی های تفریحی است و مناظر زیبای آن، دل گردشگران بسیاری را می برد. به علاوه رستوران ها و کافه های بسیار لوکسی در اطراف اسکله قدیمی آنتالیا وجود دارند که انواع غذاهای بومی و دریایی تازه را سرو می کنند. مراکز خرید این منطقه نیز در سرتاسر ترکیه بسیار معروف است و بهشتی برای عاشقان خرید، به حساب می آید. شما می توانید انواع وسایل مورد نیز خود را با قیمتی نسبتاً ارزان از بازارها و مراکز خرید اسکله قدیمی آنتالیا تهیه کنید.

اسکله قدیمی آنتالیا

همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردیم، اسکله قدیمی آنتالیا در کاله ایچی قرار دارد. کاله ایچی از قدیمی ترین قسمت های آنتالیا است. در حال حاضر بافت تاریخی این منطقه حفظ شده است و اقامتگاه های بسیار لوکسی در این مکان به وجود آمده است. به شما توصیه می کنیم یک شب رویایی را در یکی از اقامتگاه های قدیمی کاله ایچی با دیوارهای بلند و سنگی اش، بگذرانید و سپس برای گشت و گذار و تفریح راهی اسکله قدیمی آنتالیا شوید. مطمئناً تلفیق سنت و مدرنیته، تجربه ی جذابی برای شما خواهد بود.

اسکله قدیمی آنتالیا

خلاصه

آنتالیا به عنوان یکی از شهرهای ساحلی و تاریخی ترکیه با مناظر طبیعی بسیار زیبایش، دل گردشگران بسیاری را برده است. اسکله قدیمی آنتالیا از جمله زیباترین مکان های توریستی این شهر است.

 تصور کنید در هنگام پیاده روی در این اسکله، منظره ی بی بدیلی از دریای مدیترانه را می بینید و از خوراکی های خوشمزه ی ترکی و خرید اجناس متنوع لذت می برید، آیا همین الان برای رفتن به اسکله قدیمی آنتالیا ترغیب نمی شوید؟ پس همین حالا وسایل سفرتان را جمع کنید و برای رفتن به آنتالیای زیبا، اسکله و سواحل طلایی آن، آماده شوید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 319 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.