فیروز سیر اقامتگاه بوم گردی، تجربه ای ارزان از هم نشینی با بومیان - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۸

اقامتگاه بوم گردی و زندگی بومی

سفر بخش جداناپذیر زندگی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. بخصوص هنگامی که با طبیعت و مردمانی بومی آمیخته شود و شما را از زندگی ماشینی، شهرهای شلوغ با آب و هوایی آلوده دور کند. اقامتگاه بوم گردی تجربه ای بی نظیر و خاطره انگیز از اقامت در خانه های روستایی باصفا و دنج است که بی شک حال و هوای شما را حسابی تغییر می دهد. اقامتگاه های بوم گردی با قدمتی کهن، همچنان اصالت خود را حفظ کرده اند. فرقی نمی کند اقامتگاه بوم گردی را در شهرهای کویری انتخاب کنید و یا در شهرهایی با طبیعت سرسبز! آسمان آبی و تمیز، چشم اندازهای خیره کننده ای از منطقه، غذاهای بومی و لذیذ و بومیانی میهمان نواز در انتظار شما می باشند.. تا فارغ از زندگی روزمره، تجربه ای ارزان و جذاب از هم نشینی با بومیان به دست آورید.

همراه سفرمی سامانه رزرواسیون آنلاین خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل باشید تا با بهترین اقامتگاه های بوم گردی در سراسر ایران آشنا شوید.

اقامتگاه بوم گردی در شمال ایران

شمال ایران همیشه از محبوب ترین مقاصد گردشگری در میان مردم ایران می باشد. خطه ی شمالی ایران با آب و هوایی مطبوع، طبیعتی خیره کننده و چشم نواز، غذاهایی لذیذ مقصدی ایده آل برای آن دسته از افرادی است که به دنبال تجربه ای بکر و فراموش نشدنی هستند.

اقامتگاه های بومی شمال ایران

تلارخانه خمام گیلان

اگر گیلان با جاذبه های طبیعی خیره کننده را برای سفر خود انتخاب نموده اید، از اقامتگاه بوم گردی تلارخانه خمام غافل نمانید. کلبه ای چوبی که تجربه ای ناب و خواستنی را برای شما رقم می زند. بی شک بیدار شدن با صدای مرغ و خروس و آواز گوش نواز پرندگان تجربه ای جذاب است که نمیتوان از آن چشم پوشی کرد! تلارخانه خمام در جنگل های گیلان واقع شده و به محض آنکه در یا پنجره را باز کنید با طبیعتی سرسبز و بوی خوش غذاهای محلی مواجه می شوید! در این اقامتگاه بوم گردی غذاهای محلی و لذیذ رشت مانند کباب ترش، باقلاقاتق، میرزاقاسمی، مرغ ترش، ترشی تره و شیش انداز را با طعمی واقعی می توانید نوش جان کنید. تلارخانه خمام بردبار به صورت دو طبقه می باشد که طبقه اول آن تنها به فروش محصولات بومی، صنایع دستی و لباس های محلی اختصاص دارد. اقامتگاه بوم گردی خمام گیلان به صورت کف خواب می باشد که حمامی مشترک در آن تعبیه شده است.

تلارخانه خمام گیلان

تلارخانه خمام گیلان

تلارخانه خمام گیلان

اقامتگاه بوم گردی گیله بوم

گیله بوم در دل روستای قاسم آباد گیلان، از زیباترین اقامتگاه های بوم گردی ایران می باشد. با انتخاب اقامتگاه بومی گیله بوم از زندگی مدرن و شهری جدا شده و در آرامشی شگرف غوطه ور خواهید شد! در جای جای این اقامتگاه بومی می توانید از تماشای اصالت و زیبایی زندگی روستایی لذت ببرید. کلبه ای چوبی با دیوارهای بعضا کاهگلی و چوبی که با چشم اندازی از طبیعت سرسبز جنگل های گیلان، پذیرای شما خواهد بود تا تماما حس کنید در لوکیشن یکی از فیلمهای قدیمی جا خوش کرده اید. اقامتگاه بوم گردی گیله بوم دارای دو طبقه است و ظرفیت گنجایش ۱۵ تا ۱۷ نفر را دارد. نکته جالب توجه درباره گیله بوم آن است که شما می توانید اتاق زیر شیروانی را هم انتخاب کنید! این اتاق دنج، آرامش مطلقی دارد و برای افرادی که تنها فیروز سیر کنند، بسیار مناسب می باشد. نیازی به تعریف دوباره از غذاهای گیلکی نیست! در اقامتگاه بومی گیله بوم غذاهای خوشمزه و لذیذی طبخ می شود که علاوه بر مزه ی خواستنی، بوی آن هم شما را مدهوش می کند!

اقامتگاه-بوم-گردی-گیله-بوم1

اقامتگاه-بوم-گردی-گیله-بوم

اقامتگاه بوم گردی خانه خشتی یزد

یزد شهر کهنی است که سرتاسر آن با خانه هایی با بافت قدیمی پوشیده شده است. پس دور از ذهن نیست که اقامتگاه های بوم گردی بسیاری را در خود جای داده باشد. اقامتگاه بوم گردی خانه خشتی از فضاهای دلنشینی است که بدون شک با حیاط باصفا و حوض آبش، شما را شیفته ی خود می کند! اقامتگاه بوم گردی خانه خشتی ۱۵۰ سال قدمت دارد که ساخت آن به دوران قاجار باز می گردد! اتاق های این اقامتگاه همچون خانه های سنتی به سبک حیاط مرکزی بوده و دور تا دور حیاط خانه قرار گرفته است. این اقامتگاه بومی که ظرفیت پذیرش ۳۰ میهمان را دارد به شما حس بودن در فضایی دلنشین و گرم را می دهد که  چشم انداز آن حیاطی با صفا است که در تخت های چوبی آن می توانید اوقاتی خوش را تجربه نمایید.

اقامتگاه بوم گردی خانه خشتی یزد

اقامتگاه بوم گردی خانه خشتی یزد

اقامتگاه بوم گردی طارونه یزد

اقامتگاه بومی طارونه، شما را از رفتن به موزه ها و جاذبه های گردشگری یزد بی نیاز می کند! این اقامتگاه بومی خود به تنهایی با دارا بودن بادگیر، تالار بزرگ، قنات، سرداب، چاهخانه و مطبخ همچون موزه ای در دل یزد می درخشد. اقامتگاه طارونه یزد یادگاری از دوران پر فراز و نشیب زندیه است که از آن سالها تا به کنون چندین بار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. اتاق های خشتی، سقف های ضربی، حیاط و حوض باصفا به همراه امکاناتی مطلوب در انتظار شما خواهند بود تا زندگی کهن و قدیمی را، لحظه به لحظه زندگی کنید!

 اقامتگاه بوم گردی طارونه یزد

اقامتگاه بوم گردی طارونه یزد

اقامتگاه بوم گردی طارونه یزد

اقامتگاه بوم گردی خانه حوضک در اصفهان

سفر ارزان و انتخاب اقامتگاه های ارزان، رویای هر کسی است تا بتواند با بودجه ی کم به جای جای ایران سفر کند. اصفهان از آنجایی که شهری تاریخی است؛ اقامتگاه های بومی بسیاری را در دل خود جای داده که یکی از بهترین های آن اقامتگاه بوم  گردی خانه حوضک می باشد! این اقامتگاه به صورت حیاط مرکزی است و تمام اتاق های آن دور تا دور حوضی زیبا و آبی گرد هم آمده اند. اقامتگاه بوم گردی خانه حوضک اصفهان در نزدیکی مسجد جامع اصفهان واقع شده و شما می توانید با رفتن به بام این اقامتگاه، به تماشای گنبد و گلدسته های مسجد بنشینید. این اقامتگاه فضای کوچکی دارد اما با فضاسازی دلنشین و روح نواز، شما را به سفر زمان می برد!

 اقامتگاه بوم گردی خانه حوضک در اصفهان

اقامتگاه بوم گردی خانه حوضک در اصفهان

اقامتگاه بوم گردی خالو منصور در قشم

جنوب ایران مملوء از شگفتی های بی حد و اندازه ای است که با رسم و رسومات جذاب، غذاهای تند و لذیذ، مردمانی میهمان نواز و دیدنی هایی شگفت انگیز آمیخته شده است! و چه جایی بهتر از اقامتگاه های بومی در جنوب ایران برای آن که گردشگران هر چه بیشتر با فرهنگ و رسم و رسومات مردمان بومی آشنا شوند. اقامتگاه بوم گردی خالو منصور از بهترین اقامتگاه هایی است که با آنکه حدود ۶۵ کیلومتر تا قشم فاصله دارد، اما توانسته سال های بسیار، گردشگران را به سمت خود بکشاند. برای تماشای زیبایی های جزیره هنگام و جنگل حرا می توانید چند شبی را در اقامتگاه بومی خالو سپری کنید، شب به تماشای آسمان پرستاره بنشینید، غذاهای تند و تیز جنوبی بخورید و  به گفت و گو با بومیان قشم بپردازید. این اقامتگاه بومی تنها ۳۰۰ متر تا دریا فاصله دارید. کافیست در را باز کنید تا با چشم اندازی از دریا و آسمان روبرو شوید.

 اقامتگاه بوم گردی خالو منصور

اقامتگاه بوم گردی خالو منصور

همراه مجله سفرمی باشید و اطلاعات گردشگری خود را در رابطه با جاذبه های دیدنی، اماکن تاریخی، مراکز خرید، هتل ها، رستوران ها، شهر ها و کشورهای مختلف و هر آنچه که در دنیای گردشگری می گذرد تکمیل نموده تا با آگاهی کامل سفری آسوده و خاطره انگیز را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 330 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.