فیروز سیر اقامت رایگان در هرجای دنیا با کوچ سرفینگ! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷

اقامت رایگان در هرجای دنیا با کوچ سرفینگ!

غیرممکن است در دنیای جذاب و هیجان انگیز گردشگری پرسه بزنید و تا به حال نام کوچ سرفینگ را نشنیده باشید! سایت کوچ سرفینگ (Coachsurfing) یا کاناپه گردی، شبکه اجتماعی گردشگری است که در آن میزبان و مهمان می توانند با هم ارتباط برقرار کنند. کاناپه گردی واژه ایست که برای این شبکه اجتماعی انتخاب شده است! شاید عجیب باشد اما این اتفاق نشان دهنده ی این است که هرکس می تواند تنها با یک کاناپه در منزل خود میزبان افراد از شهر ها و کشورهای مختلف باشد! این کاناپه می تواند بر اساس بودجه میزبان به تخت یا اتاقی لوکس نیز تبدیل شود اما سیاست کلی کوچ سرفینگ بر پایه سادگی و بهره بردن از حداقل هاست.

کوچ سرفینگ

اگر شما هم علاقمند به آشنایی با آدم های جدید با نژاد ها و ملیت های گوناگون، سفر کردن و اقامت رایگان و ثبت تجربه های ناب و تازه در خانه های محلی دارید همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل باشید تا با برنامه کوچ سرفینگ بیشتر آشنا شوید.

ایده اولیه کوچ سرفینگ از کجا آمد ؟

ایده ی کوچ سرفینگ یا کاناپه گردی با هزینه ای بسیار کم در سال ۲۰۰۴ مطرح شد و توانست در مدت زمان کمی با استقبال خارق العاده ای از سوی گردشگران مواجه شود. این ایده بر پایه صرفه جویی در هزینه های سفر، آشنا شدن با فرهنگ ها و آدم های جدید، و شرکت در میهمانی های خانوادگی و … بوده است. اما جالب است بدانید که تجربه ی افرادی که در سایت کوچ سرفینگ میزبان و یا میهمان شده اند نشان می دهد که این رابطه ی میان میزبان و میهمان تنها به طول سفر ختم نمی شود! شما می توانید دوستانی صمیمی با فرهنگ های گوناگون را پیدا کنید.

کوچ سرفینگ

مزایای ثبت نام در کوچ سرفینگ

شاید فکر کنید ثبت نام در این سایت بی نظیر پولی است! کاملا در اشتباهید، ثبت نام در سایت کوچ سرفینگ کاملا رایگان می باشد و فقط کافیست با پر کردن پروفایل و اطلاعات شخصی خود اعتماد سازی کنید! اگر مسافرید و میخواهد در شهر مقصد گشت و گذار کنید اما نگران هزینه های گزاف هتل هستید و یا می خواهید به عنوان توریست با زندگی مردم بومی کشور موردنظر بیشتر آشنا شوید کافیست با ثبت نام در کوچ سرفینگ میزبانی را در مقصد خود بیابید. با این برنامه خودتان نیز می توانید میزبان باشید! اگر خونه ای دارید که در آن می توانید فضایی کوچک برای مهمان خود تدارک ببینید، این برنامه به درد شما هم می خورد!

کوچ سرفینگ تنها به میزبان و میهمان شدن محدود نمی شود! این برنامه برای قرارهای دوستانه میان دو فردی که تا بحال همدیگر را ندیده اند هم کاربرد دارد. اگر به شهری سفر کردید و حوصله تان سر رفته بود کافیست درخواست بیرون رفتن را در این سایت ثبت کنی تا اگر کسی موافقت کرد از لحظات خود کنار غریبه ای در کشور غریب لذت ببرید.

دورهمی های دوستانه ای هم در کوچ سرفینگ برگذار می شود که فرقی نمی کند مسافر هستید یا میزبان! در شهرهای بسیاری روزانه دورهمی هایی وجود دارد که با اطلاع داشتن از آن فرصت پیدا کردن دوست های بسیاری را به دست می آورید. این دورهمی ها می توانند در پارک، خانه ی شخص و یا بازدید دسته جمعی از موزه باشد که قطعا تجربه ای جالب خواهد بود.

سایت کوچ سرفینگ

و اما امنیت !

مهم ترین چیزی که ذهن ثبت نام کنندگان در سایت کوچ سرفینگ را به خود مشغول می کند و در واقع از اصلی ترین دغدغه ها، امنیت است. آیا کوچ سرفینگ امنیت دارد؟ با اقامت خانه ی غریبه، خطری ما را تهدید نمی کند؟ اگر فردی که در خانه آن مستقر شدیم مشکوک بود چه کنیم ؟ اینها عمده ی سوالاتی هستند که در ذهن اغلب کسانی که می خواهند با کوچ سرفینگ اقامتی رایگان به دست آورند نقش می بندد البته که این دسته از گردشگران قدرت ریسک بالایی دارند. جواب همه ی اینها یک جمله است: کوچ سرفینگ امن است! تنها کافیست پیش از سفر و حتی هنگام اقامت نکاتی را رعایت کنید.

امنیت کوچ سرفینگ

سایت کواچ سرفینگ برای بالا بردن ایمنی، تایید هویت افراد و بررسی آدرس درج شده در پروفایل، مبلغ ۲۰ دلار را از میزبان ها دریافت می کند که با تایید صلاحیت از سوی کواچ سرفینگ، تیکی سبز رنگ کنار پروفایل افراد مورد تایید قرار می گیرد.

همچنین هنگام انتخاب میزبان شما می توانید جنسیت، تاهل و مجرد بودن میزبان خود را انتخاب کنید و در فیلتری که برای شما به نمایش در می آید مناسبترین گزینه را انتخاب کنید و درخواست بدهید. پروفایل ها و اطلاعات شخصی میزبان ها را با دقت بخوانید. نظرات و بازخوردهای میهمان های گذشته که قبلا در خانه میزبان اقامت داشته اند را بخوانید و حتی برای راحت شدن خیالتان با گردشگرانی که در صفحه میزبان کامنت گذاشته اند ارتباط برقرار کنید. به عکس های میزبان دقت کنید و حس های درونیتان را جدی بگیرید. اگر ته دلتان احساس خطر کردید با متانت تمام درخواست خود را کنسل کنید.

ممکن است تمامی این موارد را رعایت کنید اما هنگامی که وارد خانه ی میزبان شدید احساس خطر و نا امنی بکنید. باید بدون هیچ رودروایسی محل اقامت خود را ترک کرده و در نقشه و محل دومی که از پیش به آن فکر کرده اید اقامت گزینید! برای راحت تر شدن خیالتان نیز می توانید خانه ی خانواده ای معمولی که به صورت جمعی زندگی می کنند اقامت داشته باشید.

چگونه میزبانی عالی برای میهمان خود باشیم ؟

اگر شرایط سفر رفتن را ندارید، سفر را به خانه ی خود بیاورید! می توانید میزبان شوید و میهمانانی را از هر جای این کره ی خاکی در خانه خود مستقر کنید. اما وسواس هایی را هم باید داشته باشید! پیش از آنکه درخواست میهمان را قبول کنید پروفایل و توصیه نامه ها می توانند کمک بسیاری به شما برای قبول یا عدم قبول درخواست میهمان کند! پس از آنکه میهمان خود را پذیرفتید و در خانه ی شما سکنی گزیدند در صورت علاقه میتوانید برنامه های مفرح و تفریحی برای آشنا کردن توریست خارجی با فرهنگ، جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی تدارک ببینید. شما به هیچ عنوان وظیفه ای در قبال فراهم کردن وعده های غذایی برای میهمانان خود ندارید اما می توانید با مهمان نوازی بی نظیر ما ایرانی ها، تجربه های جالب و جذاب را برای گردشگران به ارمغان آورید.

کوچ سرفینگ

همراه مجله سفرمی باشید تا اطلاعات گردشگری خود را در رابطه با شهرها و کشورهای مختلف تکمیل نموده و با آگاهی سفری لذت بخش را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 342 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.