فیروز سیر ایالت ترنگانو مالزی و جزایری خیره کننده - فیروز سیر

تاریخ انتشار: یکشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۷

ایالت ترنگانو در مالزی

ایالت ترنگانو با جزیره هایی بکر و فریبنده با سواحلی بسیار زیبا می باشد که سواحل آن با شن و ماسه های سفید و نرم، آب های آبی شفاف احاطه شده است. جزیره ترنگانو همچون بهشتی فراموش نشدنی است که در جنوب دریای چین قرار گرفته است. جزیره ترنگانو در ساحل شرقی شبه جزیره مالزی قرار گرفته و از آنجا که جزیره مالایی است، مملوء از کلبه های چوبی به سبک و سیاق مالایی ها می باشد. شیوه زندگی سنتی، سرگرمی های جالب و جذاب این جزیره را به نسبت سایر جزیره های مالزی متمایز کرده است. جزایر ردانگ، پر هنتیان، لانگ تنگا، کاپاس و تنگل، جواهراتی بر روی تاجی هستند که بر سر ترنگانو قرار دارد! همراه سفرمی سامانه رزرواسیون آنلاین خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل باشید تا با جزیره ترنگانو و جزیره های کوچک و بزرگ و راه های دسترسی به آن آشنا شوید.

ایالت ترنگانو در مالزی

جزیره ردانگ

جزیره ردانگ در ۴۵ کیلومتری ساحل کوالا ترانگانو قرار گرفته و بزرگترین جزیره ترانگانو محسوب می شود. گردشگران از همان نگاه اول شیفته ی زیبایی خیره کننده ردانگ می شوند. آب های لاجوردی فوق العاده زیبا که شن هایی سفید نواردوزی شده اند با تپه های جنگلی سرسبز که تصاویر خارج العاده ای از طبیعت را به گردشگران هدیه می کند. جزیره ردانگ دارای دو ساحل بی نظیر به نام های لانگ بیچ و تلوک دالام کسیل می باشد. محلی ها و بومیان جزیره ردانگ، ساحل لانگ بیچ که در ساحل شرقی واقع شده را با نام پاسیر پانجنگ نیز می شناسند. ساحل تلوک دالام کسیل یک پناهگاه ساحلی در شمال جزیره می باشد که هتل و ریزورتی ۵ ستاره را هم در خود جای داده است.

جزیره ردانگ

۸۰۰ متر آن طرف تر، پاسیر پانجنگ زیبایی بی بدیعی است که عاشقان طبیعت را به سمت خود می کشاند. در زیر آسمان آبی و صاف، می توانید در زیر آب ها و میان گونه های دریایی ساعتها غواصی کنید. بی شک قدم زدن در اطراف ساحل با لمس شن های نرم و داغ لذت بخش خواهد بود. در این ساحل اقامتگاه های بسیاری قرار دارد که درست رو به دریا هستند و چشم اندازی بی نظیر از آبی آسمان و آبی دریا را به گردشگران هدیه می کند.

جزیره ردانگ

شگفتی های بی حد و اندازه ای در زیر دریای آبی رنگ در انتظار شماست! آب ها مملوء از مرجان های زیبا و زندگی موجودات دریایی است که با شفافیت عالی که دارد محلی ایده آل برای غواصی و شیرجه زدن در آب می باشد. در مرکز مارین پارک، ماهیان بسیاری وجود دارند و غواصان می توانند به ملاقاتی هیجان انگیز با کوسه های سیاه و سفید بروند. حلزون های غول آسا و لاک پشت های هاوکسبلی در این مکان نگه داری می شوند.

جزیره ردانگ

جزیره پرهنتیان

پرهنتیان از جمله جزایر نفس گیری که تقریبا ۲۱ کیلومتر از خط ساحلی ترانگون فاصله دارد. پرهنتیان از دو جزیره ی بی نظیر تشکیل شده که پرهنتیان باسر و پرهنتیان کسیل نام دارند. این دو جزیره ی بکر و دست نخورده برای دوستداران آفتاب گزینه ای ایده آل می باشد. آب های اطراف جزیره پرهنتیان با شفافیت تمام، از بهترین مکان هایی است که می توانید در آن شیرجه بزنید.

جزیره پرهنتیان

جزیره پرهنتیان

جزیره لانگ تنگا

جزیره لانگ تنگا با قایق حدود ۳۰ دقیقه از ردانگ فاصله دارد و یکی از مرموزترین نقاط ایده ایالت ترنگانو می باشد. لانگ تنگا درست بین جزایر ردانگ و پرهنتیان واقع شده و با شن های سفید و آبهای به رنگ زمرد کبود از سایر جزایر ترنگانو متمایز شده است. انواع مرجان های سخت و نرم، حیات دریایی پر جنب و جوش و آب هایی شفاف این منطقه را به مکانی بسیار جذاب و مناسب برای غواصان تبدیل کرده است.

جزیره لانگ تنگا

جزیره کوچک کاپاس و تنگل، گوهرهایی گرانبها برای غواصان هستند که دارای سواحلی زیبا، سنگ ها و صخره های بی نظیر در زیر دریا می باشند. در این جزیره امکانات و اقامتگاه های لوکس متعددی نیز وجود دارد که بی شک گردشگران را در نگاه اول شیفته ی خود می کنند.

جزیره لانگ تنگا

راه های دسترسی به ایالت ترنگانو

جزیره پولا پرهنتیان کسیل و پرهنتیان باسر

گردشگرانی که علاقمند به بازدید از این دو جزیره هستند می توانند با خودرو مسیرو دو ساعته تا شهر کوآلا بسوت که در فاصله ۱۰۵ کیلومتری از کوآلا ترنگانو واقع شده بپیمایند. قایق ها نیز از کوآلا بسوت آماده انتقال گردشگران به جزایر هستند که تقریبا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به طول می انجامد.

راه های دسترسی به ایالت ترنگانو

جزیره پولا ردانگ و پولا لانگ تنگا

شهر ورودی به این جزایر زیبا و بی نظیر، مرانگ است که تقریبا در فاصله ی ۴۵ کیلومتری کوالا ترنگانو قرار گرفته است. از مرانگ تا پولا ردانگ را در فاصله ۴۵ دقیقه ای می توانید طی کنید. در حالی که از مرانگ تا لانگ تنگا یک ساعت و نیم فاصله می باشد.

جزیره پولا ردانگ و پولا لانگ تنگا

جزیره پولا ردانگ و پولا بیدانگ

این جزایر از شهرک شهباندر قابل دسترسی می باشند. مسیر زمینی تا جزیره ردانگ و بیدانگ حدود یک ساعت و نیم طول خواهد کشید.

جزیره پولا کاپاس و پولا جمیا

جزایر کاپاس و جمیا توسط شهر مرانگ قابل دسترسی می باشند و از شهر تنها حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارند. در صورتی که قایق را برای رسیدن به جزیره پولا کاپاس و جمیا انتخاب نمایید حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان خواهد برد تا به این جزایر برسید.

جزیره پولا تنگل

گردشگران این جزیره ی بکر می توانند با اتومبیل به شهر کوآلا دانگن که در فاصله ۷۰ کیلومتری کوآلا ترنگانو قرار گرفته، سفر کنند. از کوآلا دنگن تا پولا تنگل تنها یک ساعت و نیم فاصله می باشد.

سفر هوایی به ایالت ترنگانو

خطوط هوایی مالزی نظیر مالیندو و فایر فلای پرواز مستقیم از کوالالامپور به کوالا ترنگانو دارند. همچنین از مبدا کوالالامپور پروازهایی به سمت کوتابارو در کلانتان که نزدیک ترین فرودگاه به کوآلا بسوت می باشد، انجام می گیرد. این پرواز ها از طریق ایرلاین فایر فلای صورت می گیرد.

همراه مجله سفرمی باشید و اطلاعات گردشگری خود را در رابطه با جاذبه های گردشگری، اماکن تاریخی و تفریحی، هتل ها، رستوران ها، مراکز خرید و هر آنچه که در دنیای گردشگری می گذرد تکمیل نموده تا با آگاهی کامل، سفری لذت بخش و خاطره انگیز تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 362 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.