فیروز سیر ایالت جوهور مالزی و جزایر بی نظیرش را بشناسید! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: سه شنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۷

جوهور بی شک جزایری سحرآمیز است که با آب های شفاف، شن های سفید و حیات دریایی متنوع، مقصدی ایده آل و هیجان انگیز برای گذران تعطیلات می باشد. جوهور در جنوبی ترین منطقه از شبه جزیره واقع شده و برای دوستداران طبیعت، همچون بهشتی سرسبز می ماند. این منطقه دارای خط ساحلی ممتدی است که از شرق، از سمت دریای جنوبی چین آغاز شده و تا تنگه ی مالاکا امتداد می یابد. پایتخت این ایالت جوهور باهرو می باشد که مملوء از ساختمان های تاریخی و عناصر شاخص شهری است . همراه سفرمی سامانه رزرواسیون آنلاین خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل باشید تا جزایر جوهور و راه های دسترسی به آن ها را بشناسید.

جزایر جوهور

جزایر جوهور

جزایر سیبو، راوا، پمانگیل، اور، تنگگی، بسار، تنگا، مونسیریپ و هوجونگ از جمله جزایر جوهور هستند که همچون گردنبندی پر از جواهر در ساحل شرقی جوهور خودنمایی می کنند. این جزایر از مرسینگ، یک شهر ساحلی جذاب و جزیره ی تیامون قابل دسترس می باشند.

جزیره سیبو | Sibu Island

سیبو از بی نظیرترین جزایر جوهور است که آن را می توان با پوشش گیاهی سرسبز و سواحل طلایی و بی نظیرش شناخت. این مجمع الجزایر از اسکله ی تانجونگ لمن که در فاصله ی ۶۰ کیلومتری از مرسینگ قرار گرفته، قابل دسترسی می باشد. این جزیره محلی ایده آل و بی نظیر برای انجام ورزش های آبی همچون دریانوردی، موج سواری، کشتیرانی و کایاک سواری است. اگر علاقمند به ماجراجویی در دل جزایر جوهور باشید باید بدانید که گاهی مسیرهای جنگلی به مرداب های بکری ختم می شوند که دیدنشان شما را شگفت زده خواهند کرد!

جزیره سیبو در جوهور

جزیره سیبو در جوهور

جزیره راوا |Rawa Island

جزیره ی راوا هم همچون جزیره ی سیبو برای ورزش ها و تفریحات آبی همچون دریانوردی، کایاک سواری و موج سواری بسیار مناسب است. این جزیره دارای درختان نخل بلندی است که در کنار شن های سفید و دریاچه های طبیعی، چشم اندازی تماشایی از مکانی گرمسیری به شما هدیه می کند. ماهی ها و بسیاری از موجودات دریایی جزیره راوا در نزدیکی ساحل شناورند. حتی اگر شما مچ پای خود را هم داخل آب دریا کنید خواهید دید که ماهی های کوچکی دور پای شما در حرکت خواهند بود!

جزیره راوا | Rawa Island

جزیره راوا | Rawa Island

جزیره پمانگیل | Pemanggil Island

در میان جزایر جوهور، پمانگیل بزرگ ترین می باشد. به جرئت ماهیگیری را می توان جذاب ترین تفریح در این جزیره دانست. گردشگران می توانند در جزیره پمانگیل در جنگل های سرسبز و بر روی شن های گرم و طلایی قدم بزنند، تنی به آب بزنند و یا با غواصی به دنیای زیر آبها سفر کنند.

جزیره پمانگیل | Pemanggil Island

جزیره پمانگیل | Pemanggil Island

جزیره های تینگی، بسار، تنگاه، مونسیریپ و هوجونگ نیز از دیگر مکان های ایده آل برای گردش و تفریح می باشند و خاطراتی خوش را برای گردشگران به ارمغان می آورند. این جزایر دارای سواحلی زیبا به همراه درختان سایه دار و آبی شفاف هستند. در این جزایر حتی اگر هیچکاری نکنید و تمام وقت خود را حمام آفتاب بگیرید، باز هم تعطیلاتی بی نظیر را تجربه خواهید کرد.

جزایر جوهور

علاوه بر جزایر جوهور، منطقه ی ساحلی دیسارو نیز منظره ای خاص و بی نظیر از دریای جنوبی چین ارائه می دهد که دارای خط ساحلی به طول ۲۵ کیلومتر می باشد. این منطقه ی ساحلی زیبا با درختان نخل و کازورینا محصور شده و چشم انداز زیبایی ایجاد کرده است. این منطقه در جنوب جوهور واقع شده و آب آن برای شنا، اسکی، قایق پدالی و کاتاماران مناسب می باشد. در دیسارو شما می توانید از ماجراجویی های هیجان انگیزی همچون پرواز با پاراگلایدر و یا هواپیماهای سبک لذت ببرید. تفریحات دیگری که در جزیره جوهور بسیار پر طرفدار می باشد می توان به پیاده روی در جنگل های سرسبز، اسب سواری، تیراندازی و آفرود اشاره کرد که بی شک سهم بسزایی در افزایش لذت شما از سفر خواهند داشت.

منطقه دیسارو

ورزش های سه گانه ی بین المللی دیسارو و مسابقه ی موج سواری مونسون میسون، دو رویداد جذابی است که هر ساله در این منطقه برگزار می شوند.

اسکله ی اصلی مجمع الجزایر جوهور ، مرسینگ نام دارد که در دریای جنوبی چین قرار گرفته است. این اسکله در فاصله ی ۱۳۸ کیلومتری شمال جوهور باهرو و یا در مسافت ۲ ساعته از آنجا واقع شده است. گردشگران می توانند به وسیله ی تورهای گردشگری به این منطقه سفر کنند. در نزدیکی مرسینگ، سواحل بی نظیری همچون پنیابونگ، ایرپاپان، تلوک بویه و تنگلو واقع شده که بسیار دیدنی و تماشایی هستند.

مرسینگ در ایالت جوهور

راه های دسترسی به جزیره جوهور

راه دسترسی به این مجمع الجزایر شامل رانندگی در طول بزرگراه شمالی-جنوبی می باشد و راه خروج از آن نیز در مسیر کولانگ و از طریق رفتن به سمت مرسینگ و یا تانچونگ لمن می باشد. این دو به عنوان خروجی هایی به سمت جزیره جوهور محسوب می شوند. همچنین امکان دسترسی به مرسیگ و تانچونگ لمن از جزیره ی جوهور باهرو امکان پذیر می باشد. رانندگی از کوالالامپور به سمت مرسینگ تقریبا ۴ ساعت زمان می برد. اتوبوس های شبانه ای نیز در کوالالامپور وجود دارند که این مسیر را طی ۶ ساعت طی می کنند. رانندگی از سنگاپور به سمت مرسینگ تقریبا دو ساعت و نیم زمان خواهد برد.

سفر با قطار به جزایر جوهور

کی تی ام دارای قطارهایی از سمت کوالالامپور به سمت کولانگ می باشد. حمل و نقل عمومی نیز از کولانگ به سمت اسکله وجود دارد که گردشگران می توانند از آن برای رسیدن به جزایر جوهور استفاده نمایند.

سفر به جوهور

همراه مجله سفرمی باشید و اطلاعات گردشگری خود را در رابطه با جاذبه های گردشگی، اماکن تاریخی و تفریحی،ه هتل ها، مراکز خرید، رستوران ها، شهرها و کشورها و هر آنچه که در دنیای گردشگری می گذرد تکمیل نموده و با آگاهی کامل سفری خاص و لذت بخش را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 355 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 9 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.