فیروز سیر این مکان ها زندان هستند یا هتل؟! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۷

تغییر کاربری زندان های هلند !

در سال های اخیر آمار جرم و جنایت در بسیاری از کشورهای دنیا به طرز چشم گیری افزایش پیدا کرده است اما جالب است بدانید هنوز هم کشورهایی وجود دارند که زندان های آن ها به علت نبود مجرم در معرض تعطیلی قرار دارند! یکی از این زندان ها، زندان های هلند می باشد که به دلیل اینکه آمار جرائم در این کشور به شدت رو به کاهش است به هتل هایی لوکس تبدیل شده اند!

هلند

در این مطلب از سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل ، سعی داریم به عللی که هلند را به یکی از کم جرائم ترین کشور های دنیا تبدیل کرده است، بپردازیم و مکان هایی را باهم بررسی کنیم که واقعاً معلوم نیست زندان هستند یا هتل؟

چرا زندان های هلند در معرض تعطیلی قرار دارد؟

در حالی که در بسیاری از کشورهای دنیا آمار جرائم روبه افزایش است، هلند یکی از کشور هایی است که روند نزولی را طی کرده است؛ به این معنا که در چند سال اخیر میزان ارتکاب جرائم هر ساله ۰٫۹ درصد، کاهش داشته است.

هلند

جالب است بدانید برای اینکه بسیاری از زندان های این کشور بسته نشود، مجرمانی از بلژیک و نروژ دوران محکومیت خود را در این کشور می‌گذرانند؛ اما چرا آمار جرائم در هلند روبه کاهش است؟

۱- کشور هلند یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی است به گونه ای که مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در کم ترین حالت ممکن قرار دارد. همین دلایل آمار وقوع جرائم را به حداقل رسانده است.

۲- بسیاری از مواردی که در کشورهای دیگر جرم محسوب می شوند در هلند قانونی قلمداد می شوند. ازجمله‌ی آن ها می توان به قانونی بودن استفاده از مواد مخدری مانند ماری جوانا و حشیش، آزاد بودن ازدواج هم‌جنس‌گرایان و قانونی بودن فعالیت روسپی‌ها اشاره کرد.

۳- در کشور هلند مجازات های جایگزین زندان در نظر گرفته شده است. مثلاً استفاده از دستبندهای الکترونیکی، که مجرمین به جای گذراندن دوران محکومیت خود در زندان می توانند آزادانه به زندگی روتین شان بپردازند.

کشور هلند

زندان یا هتل؟

کم شدن مجرمین در یک کشور بی شک اتفاق خوبی است و نشان‌دهنده‌ی سطح بالای امنیت به حساب می آید. بااین‌حال برای کسانی که در زندان ها مشغول به کارند، خبر خوبی نیست. مثلاً در چند سال اخیر بیش از ۱۹ مورد از زندان های هلند تعطیل‌شده‌اند؛ بنابراین لزوم استفاده و تغییر کاربری آن ها مطرح شد، به همین علت بعضی از آن ها به بیمارستان های روانی، بعضی به ساختمان های اداری و بعضی دیگر به هتل تبدیل شدند.

زندان های هلند

در ادامه به معرفی بعضی از معروف ترین زندان- هتل های هلند می پردازیم. پس اگر دوست دارید بدانید، این مکان ها زندان هستند یا هتل با سفرمی همراه باشید.

هتل هت اریستوس | Het Arresthuis

هت اریستوس به معنای حبس خانگی است و درگذشته یکی از معروف ترین زندان های هلند بوده است که هم اکنون به عنوان یکی از لوکس‌ترین هتل های این کشور شناخته می شود. این هتل در شهر رورموند در نزدیکی آمستردام قرار دارد و به عنوان یک هتل لوکس پنج ستاره میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا است.

هت اریستوس

همه ی امکاناتی که برای یک اقامت لوکس نیاز دارید، در هت اریستوس در اختیار شما قرار می گیرد از وسایل مدرن و راحت تا تلویزیون های بزرگ. جالب است بدانید با اجاره ی یکی از اتاق های لوکس هت اریستوس، برای چند ساعت با مهمان های خود در اتاق حبس می شوید تا بتوانید مهمانی ایده آلی را تجربه کنید!

هت اریستوس

هرچند هت اریستوس یکی از لوکس‌ترین هتل های هلند است اما ماهیت آن، ماجراجویان بسیاری را راهی سلول های آن می کند و اولین احساسی که به آن ها دست می دهید این است که این مکان زندان است یا هتل؟

هت اریستوس

هتل Lloyd

این هتل بسیار مجلل علاوه بر این‌که یکی از هتل های پنج ستاره ی آمستردام به حساب می آید، یکی از مراکز فرهنگی هلند نیز هست.

هتل Lloyd

هتل Lloyd در گذشته یکی از مراکز نگه داری پناه‌جویان بوده است و سپس مدتی به عنوان زندان و پس‌ازآن به عنوان گالری برای نمایش آثار هنرمندان جوان، مورد استفاده قرار گرفته است. تا این که در سال ۲۰۰۴ به هتلی لوکس تغییر کاربری داد.

هتل Lloyd

هر ساله گردشگران بسیاری علاوه بر استفاده از امکانات لوکس هتل Lloyd، از رویداد های فرهنگی که به منظور شناخت فرهنگ هلند و کشورهای دیگر، برگزار می شود، استفاده می کنند. ازجمله‌ی این امکانات می توان به مواردی مانند نمایشگاه های فرهنگی، بازارچه ها و اجراهای موسیقی اشاره کرد.

هتل Lloyd

هتل Lloyd

خلاصه

هلند کشوری است که آمار جرائم در آن سیر نزولی دارد و به همین دلیل بسیاری از زندان های آن تغییر کاربری داده‌اند و به هتل تبدیل شدند.

این اتفاق باعث شده است علاوه بر القا احساس امنیت در گردشگران بسیاری از آن ها برای ارضای حس کنجکاوی شان، یک شب را در سلول مجلل یک زندان بگذرانند و به محض ورود از خود بپرسند؛ این مکان ها زندان هستند یا هتل؟

در این مطلب از وبلاگ سفرمی دو نمونه ازمعروف ترین زندان های هلند که تغییر کاربری داده اند پرداختیم، جالب است بدانید با اجرایی شدن این طرح در هلند بسیاری از کشور های دیگری مانند فرانسه و انگلیس نیز به این طرح جالب پیوستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 238 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.