فیروز سیر بازار شبانه چیانگ مای تایلند، بهشت عشاق خرید - فیروز سیر

تاریخ انتشار: پنجشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۷

بازار شبانه چیانگ مای تایلند تجربه ای متفاوت

تایلند یکی از توریستی ترین کشورهای جنوب شرق آسیا و یکی از مقاصد مورد علاقه ی بسیاری از گردشگران برای گذراندن تعطیلات تابستانی است. شاید بیش تر تایلند را به واسطه ی شهرهای بانکوک و پاتایا بشناسیم، با این حال جالب است بدانید این کشور، شهر های کوچک و جالب دیگری نیز دارد که می توانند در نوع خود مسافران را سرگرم کنند و خاطرات خوبی از سفر برای آن ها به جای بگذارد. یکی از این شهرها چیانگ مای نام دارد که در شمال تایلند واقع شده است. چیانگ مای به علت طبیعت زیبا، بافت تاریخی و معابد بودائی، برای بسیاری از گردشگران جالب توجه است، اما چیزی که چیانگ مای را از دیگر شهرهای تایلند متمایز می کند، بازار شبانه چیانگ مای است که بی بروبرگرد یکی از بزرگ ترین بازارهای شبانه ی تایلند است.

بازار شبانه چیانگ مای تایلند تجربه ای متفاوت

بازار شبانه چیانگ مای تایلند به حدی قابل توجه و جالب است که می تواند به تنهایی دلیلی برای سفر به تایلند و چیانگ مای باشد. اگر شما هم عاشق خرید هستید، با سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل همراه باشید تا با یکی از بزرگ ترین بازارهای شبانه آسیا یعنی بازار شبانه چیانگ مای تایلند، آشنا شوید.

بازار شبانه چیانگ مای تایلند چیست؟

بازار شبانه چیانگ مای تایلند در امتداد جاده ی فائه قرار دارد. این بازار جالب، از ساعت ۶ عصر تا ۱:۳۰ شب کار می کند و طیف وسیعی از اجناس را با قیمت های متفاوت و عموماً ارزان در اختیار خریداران قرار می دهد.

بازار شبانه چیانگ مای تایلند چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده درباره بازار شبانه چیانگ مای تایلند توضیح دهیم، باید بگوییم تقریباً شبیه به بازارهای دوره ای خودمان است که در روزهای مختلف هفته برگزار می شوند و اغلب اجناس ارزان قیمتی عرضه می کنند، با این تفاوت که بازار شبانه چیانگ مای تایلند تازه با غروب آفتاب آغاز به کار می کند و شما برای خرید می توانید تا پاسی از شب به آن مراجعه کنید.

بازار شبانه چیانگ مای تایلند چیست؟

یکی از نکات بسیار جالب این است که محله ای که این بازار در آن دایر می شود، در طول روز کاملاً خلوت است و حتی مراکز خرید و رستوران های بسیار معروفی مانند مک دونالد و برگر کینگ در آن به چشم می خورد، اما با فرا رسیدن غروب کم کم فروشندگان دوره گرد از گوشه گوشه ی شهر پیدایشان می شود و رنگ و بوی تازه و البته عجیبی به محله می دهند.

بازار شبانه چیانگ مای تایلند چیست؟

چه چیزهایی در بازار شبانه چیانگ مای تایلند پیدا می شود؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم، همه چیز. شما می توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در بازار شبانه چیانگ مای تایلند گیر بیاورید. از انواع خوراکی ها و سوغاتی های تایلند گرفته تا لباس و فانوس و سی دی و روغن های گیاهی.

 

نکته ی جالبی که در این بازار شبانه وجود دارد این است که قیمت ها و البته کیفیت اجناس از غرفه ای به غرفه ی دیگر متغیر است؛ بنابراین هول نشوید و اول با حوصله یک بار از اول تا آخر بازار را بگردید و محصولات مرغوب را شناسایی کنید و بعد خرید کنید. به یاد داشته باشید اجناس تقلبی و البته چینی بی کیفیت در این بازار بسیار زیاد است بنابراین مراقب باشید سرتان کلاه نرود.

در پایان بدانید و آگاه باشید که چانه زدن در تایلند یک سنت به حساب می آید؛ پس با خیال راحت در بازار شبانه چیانگ مای تایلند چانه بزنید و از تخفیف های سرسام آوری که گاهی در حین چانه زدن می گیرید، کیف کنید.

بازار چیانگ مای تایلند

در بازار شبانه چیانگ مای تایلند چه چیزی برای خوردن پیدا می شود؟

نمی شود به کشورهای آسیایی سفر کرد و غذای خیابانی نخورد. غذاهای خیابانی تایلند ، بخشی از فرهنگ این کشور هستند و البته با قیمت کم، کیفیت مطلوب و حجم زیاد، دل هر گردشگری را می برند. در گوشه گوشه ی بازار شبانه چیانگ مای تایلند می توانید چرخ دستی های غذاهای مختلف خیابانی را ببینید و با توجه به سلیقه تان یکی از صدها پیشنهاد ارائه شده را انتخاب کنید.

غذاخوردن در بازار شبانه چیانگ مای تایلند

اما اگر چندان اهل غذا خوردن در خیابان نیستید و ترجیح می دهید غذای خود را در یکی از رستوران های لوکس غربی سرو کنید، برگر کینگ، مک دونالد، استیک هاوس و… می توانند انتخاب های مناسبی برای شما باشند. درهرصورت مطمئن باشید در بازار شبانه چیانگ مای تایلند گرسنه نمی مانید، پس با خیال راحت به گشت و گذار و البته چانه زدن مشغول شوید!

غذاخوردن در بازار شبانه چیانگ مای تایلند

بازار شبانه چیانگ مای تایلند، یکی از بزرگ ترین و البته جالب ترین بازار های این کشور است. با باز شدن این بازار، زندگی شبانه در تایلند آغاز می شود و هزاران نفر به امید خرید اجناس متنوع و ارزان راهی آن می شوند.

در پایان به شما توصیه می کنیم حتی اگر اهل خرید نیستید و هیچ لذتی از چانه زدن نمی برید، برای درک زندگی زیبای شبانه در تایلند، حتماً سری به بازار شبانه چیانگ مای بزنید و غرق در نور و زیبایی های آن شوید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 521 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.