فیروز سیر باغ بومارزو، سرزمین هیولاها - فیروز سیر

تاریخ انتشار: جمعه, ۵ مرداد ۱۳۹۷

۴٫۷
/
۵
(
۱۴

امتیاز

)

به باغ بومارزو سرزمین هیولاها سفر کنید

سفر به باغ بومارزو که به عنوان سرزمین هیولاها شناخته می‌شود بسیار هیجان انگیز است. این پارک را یک دوک ایتالیایی برای مقابله با فاجعه مرگ همسرش بنا کرده است. در حقیقت هیولاهای طراحی شده در این بنا مرز بین عشق و جنون را به نمایش می‌گذارند. تا بازدید کنندگان بدانند از دست دادن عشق برای همیشه می‌تواند هر انسانی را به مرز جنون برساند و وادار به خلق آثاری کند که هیچ مصداق واقعی از آن‌ها وجود ندارد.

باغ بومارزو

 در حقیقت باغ بومارزو با هیولاهای خاص و تخیلی خود به شهرت رسیده است. با وجود این که طراحی این باغ حامی هنر بوده است، هنوز در رابطه با چگونگی ایجاد این باغ مرموز و عجیب نظرات متفاوتی وجود دارد! عده‌ای تصور می‌کنند که دوک این باغ را به عنوان یک اثر هنری متفاوت خلق کرده است، در صورتی که دسته دیگر باغ را نشان دهنده غم و اندوه دوک تصور می‌کنند که به صورت مجسمه‌های وحشتناک تجلی کرده است!

باغ بومارزو

با سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و همینطور رزرو هتل همراه باشید و با چگونگی ایجاد بومارزو سرزمین هیولاها بیشتر آشنا شوید.

خالق بومارزو سرزمین هیولاها کیست؟

پی­ر فرانچسکو اورسینی یک مدافع هنر و یک دوک ایتالیایی بود که در سال ۱۵۳۲ متولد شد. زندگی در اواسط سال ۱۵۰۰ روی بد خودش را به پی­یر نشان داده و وی برای همیشه همسرش را از دست داد. پیر سال‌ها در جنگ شرکت داشته و پس از کشته شدن دوستش، توسط آلمانی‌ها دستگیر و یک زندانی جنگ بوده است.

خالق باغ بومارزو

پس از بازگشت از زندان پی­یر فرانچسکو به بومارزو، وی دیگر آن آدم سابق نبود و خودش را از زندگی عادی و معمول که همه از آن لذت می‌برند دور کرد. پی­یر خودش را در هنر غرق کرد. وی آثار هنرمندان دیگر را بررسی می‌کرد، اما همه از نظر پی­­یر پذیرفتنی نبودند. او با سر نترس قصد داشت یک باغ متفاوت با دیدگاه جدید خودش خلق کند. این باغ که تنها ۵۰ مایل با شهر رم پایتخت ایتالیا فاصله دارد، در دل طبیعت بی‌همتای خودش هیولاهایی را پنهان کرده است.

باغ بومارزو

تنها یک نظر مشترک در خلقت بومارزو سرزمین هیولاها وجود دارد و آن استفاده از آثار سورئالیستی در طراحی سنگ‌هایی به شکل هیولاهای وحشتناک بوده است. در قدم اول اورسینی فضای باغ را دست نخورده و مانند یک باغ کاملاً طبیعی که با پوشش‌های گیاهی پوشیده شده است در نظر گرفت. سپس مجسمه‌های همانند کابوس‌های شبانه طراحی کرد و به صورت تصادفی آن‌ها را در باغ قرار داد.

باغ بومارزو

عده­ای معتقد هستند که مجسمه‌های طراحی شده در باغ از دیدگاه‌های ادبیات کلاسیک که اورسینی به خوبی آن­ها را می‌شناخته، الهام گرفته شده است. در حقیقت این باغ ترکیبی از هنر و طبیعت را به نمایش می‌گذارد، با این تفاوت که آثار خلق شده در آن هیولاهای وحشتناک هستند.

باغ دیدنی بومارزو

بنا بر شواهد ممکن است اورسینی این باغ را برای رقابت با کاردینال کریستوفورو مادوروزو که در نزدیکی شهر Soriano di Cimino است بنا کرده باشد؛ زیرا آن دو رقبای دوستانه بوده‌اند و در خلق آثار هنری سعی داشتند از دیگری برتر باشند. به همین دلیل مجسمه Tower در بومارزو سرزمین هیولاها به مادوروزو اختصاص داده شده است.

باغ دیدنی بومارزو

از طرفی اورسینی معبد octagonal را به همسرش جولیا فارنس که اندکی پس از آزاد شدن او از زندان فوت کرد اختصاص داده است؛ بنابراین این باغ می‌تواند به عنوان راهی برای رفع غم و اندوه وی در از دست دادن همسرش طراحی شده باشد.

بنا بر خبرهای نقل شده از بومارزو سرزمین هیولاها، یک belvedere در نزدیکی قبل این باغ ایستاده است. این باغ خالق شگفتی‌های منحصر به فرد است. در ادامه خبر به Sacred Wood طراحی شده در بومارزو اشاره شده، که تنها به خودش و دیگر آثار این باغ شباهت دارد و هیچ طرحی مشابه آن را نمی‌توانید در جهان مشاهده کنید.

Melinda Schlitt به عنوان استاد تاریخ، ادبیات و هنر با توجه به کتیبه‌های حک شده در باغ این نکته را بیان کرده است؛ که همه کتیبه‌ها با هم حاوی یک پیام متحد هستند و اورسینی با نوشتن آن‌ها قصد داشته این مفهوم را منتقل کند ” تمام شگفتی‌های باغ تنها در این مکان وجود دارند و کپی برداری شده یا الهام گرفته از هیچ کدام از شگفتی‌ها و آثار منحصر به فرد بیرون نیستند “.

باغ دیدنی بومارزو

باغ بومارزو از جاذبه های گردشگری ایتالیا

در قرن نوزدهم و بیستم توجه به سمت بومارزو سرزمین هیولاها کم شد و درخت‌های آن بیش از حد رشد کرده و خزه‌ها اطراف مجسمه‌ها را پوشاندند؛ اما در سال ۱۹۴۸ هنرمندی به نام Salvador Dali فیلمی درباره طرح اول مجسمه‌ها و ساخت آن­ها در این باغ ارائه کرد که موجب تجلیل از وی شد. پس از آن باغ دوباره مورد بازسازی قرار گرفت و به معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شد.

باغ دیدنی بومارزو

خلاصه

اگر تصور می‌کنید که به هیجان و تولید آدرنالین بیشتر در طول سفر علاقه‌مند هستید و همیشه به دنبال آثار تاریخی خاص و منحصر به فرد می‌گردید. به شما پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر به ایتالیا از باغ بومارزو سرزمین هیولاها دیدن کنید. پس از دیدار این باغ، به این نکته ایمان می­آورید که هنرمندان ایتالیایی در خلق آثار هنری خاص و منحصر به فرد هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 362 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.