فیروز سیر باغ وحش هلابرون مونیخ با طراحی خاص ! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

باغ وحش هلابرون مونیخ

اگر به آلمان سفر کردید، حتما به باغ وحش هلابرون مونیخ هم سری بزنید. این باغ وحش در سال ۱۹۲۸ میلادی تاسیس  شد و نامش به عنوان یکی از بهترین باغ وحش های جغرافیایی جهان میدرخشد. این باغ وحش در نزدیکی “رودخانه ایسار” قرار گرفته است . با مراجعه به باغ وحش هلابرون مونیخ میتوانید یک جهانگرد در مقیاس کوچک باشید. در این باغ وحش، قاره ها به صورت جداگانه طراحی و پیاده سازی شده اند و حیوانات درخور و موجود در هر اقلیم در مکان مناسب خود قرار گرفته اند. به عبارتی با بازدید از باغ وحش هلابرون مونیخ می توانید خیلی دقیق تر و جزئی تر با اقلیم و پوشش گیاهی و جانوری نقاط مختلف جهان آشنا شوید.

باغ وحش هلابرون مونیخ

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی و رزرو هتل باشید و با این باغ وحش خاص بیشتر آشنا شوید.

همان طور که گفته شد این باغ وحش به بخش های مختلفی تقسیم شده است که بالغ بر ۱۹۰۰۰ جانور از ۷۵۷ گونه جانوری موجود در نقاط مختلف جهان در دل آن جای گرفته اند.

شک نداشته باشید با بازدید از باغ وحش هلابرون مونیخ حسابی سرگرم خواهید شد. شما می توانید با فراغ بال از خانه فیل ها که بیش از ۵۰۰۰ متر مربع وسعت دارد، دیدن کنید. گاومیش های کوهان دار، میمون ها، اسب ها، آهوها، گوزن ها، اورانگوتان ها، شامپانزه ها، پنگوئن ها، گربه های وحشی، گوریل ها و هر نوع جانور دیگری که فکرش را بکنید در این مجموعه بی نظیر قابل بازدید است.

باغ وحش هلابرون مونیخ

اگر کمی به فضای این باغ وحش دقت کنید، متوجه سیاست مدیریت باغ وحش هلابرون می شوید. مدیریت این باغ وحش تلاش می کند تا با فراهم کردن محیطی طبیعی، فضایی مناسب را برای ادامه زندگی حیوانات به وجود آورد. به همین علت در این باغ وحش فضاهایی فراخ را میبینید که برای شبیه سازی هرچه بهتر زندگی طبیعی حیوانات به وجود آمده اند. گاهی در میان این فضاهای فراخ، پناهگاه هایی برای موجودات استوایی در نظر گرفته شده است تا پس از چرخ زدن در محیط باز، بتوانند در محل های فراهم شده آرام بگیرند.

باغ وحش هلابرون مونیخ

امنیت در باغ وحش هلابرون

اگرچه فضای این باغ وحش باز است و حیوانات از محدودیت های خاص و خیلی پیچیده تبعیت نمی کنند، اما این به معنی عدم امنیت بازدیدکنندگان هم نیست. مدیریت باغ وحش برای تامین امنیت گردشگران و بازدیدکنندگان از ترفند جالبی استفاده کرده است. حفر خندق هایی که از آب پرشده اند و همچنین استفاده از حصار ها،  به خوبی فضای زندگی حیوانات را از گردشگران جدا کرده است. البته نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که امکان مشاهده حیوانات از نزدیک وجود ندارد. شاید بهتر باشد با خودتان دوربین شکاری همراه داشته باشید تا بتوانید دقیق تر حیوانات را ببینید!

امنیت در باغ وحش هلابرون

برای بازدید از باغ وحش هلابرون چقدر زمان لازم است؟

اگر قصد بازدید از این باغ وحش زیبا را دارید، دست کم ۴ الی ۵ ساعت از وقت روزتان را به آن اختصاص دهید. این باغ وحش آن قدر عظیم است که می تواند ساعت ها وقتتان را بگیرد. البته اگر با خود، کودک به همراه دارید این زمان بیشتر هم خواهد شد.

برای بازدید از باغ وحش هلابرون چقدر زمان لازم است؟

برای صرفه جویی در وقتتان میتوانید پیش از ورود به باغ وحش، نقشه آن را تهیه کنید و در صورت کمبود وقت، از مکان هایی که چندان علاقه ای به بازدید آن ندارید با سرعت بیشتری عبور کنید و بیشتر وقت خود را برای مشاهده حیوان های مورد علاقه خود بگذارید.

برای بازدید از باغ وحش هلابرون چقدر زمان لازم است؟

نمایش ویژه حیوانات

یکی از جذاب ترین بخش های باغ وحش هلابرون، اجرای ویژه حیوانات است. قطعا با دیدن نمایش جالب شیرهای دریایی کالیفرنیایی حسابی به وجد خواهید آمد. فیل ها و پرندگان شکاری هم نمایش های ویژه و جذابی دارند که طرفداران زیادی را به سمت خود می کشاند. شاید بهتر باشد پیش از مراجعه به باغ وحش به سایت رسمی هلابرون سری بزنید و از زمان دقیق اجراهای ویژه باخبر شوید. فقط یادتان باشد خیلی روز خود را شلوغ نکنید. گستردگی بیش از حد و تنوع مختلف جانوری به اندازه کافی وقتتان را صرف خواهد کرد.

نمایش در باغ وحش مونیخ

باغ وحش هلابرون

باغ وحش نوازش

یکی از قسمت های جالب هلابرون، “باغ وحش کودکان” یا ” باغ وحش نوازش” نام دارد. در این قسمت می توانید به راحتی حیوانات را از نزدیک ببینید، به آنها غذا دهید و نوازششان کنید. عموما بزها و گوسفندها در این بخش نگهداری می شوند. این حیوانات به نوازش ها و رفتارهای انسان ها عادت کرده اند. اما توصیه می کنیم در این بخش مراقب کودکان زیر ۳سال خود باشید.

باغ وحش نوازش

نوشیدنی و غذا در باغ وحش هلابرون

اصلا نگران گرسنگی و تشنگی نباشید. باغ وحش هلابرون پر از کیوسک هایی است که میتوانید از آنها خوراکی و نوشیدنی تهیه کنید. غذاهای ارائه شده در این کیوسک ها اغلب از خوراکی های خوشمزه آلمانی هستند که قیمت نسبتا مناسبی هم دارند.

خوردنی در باغ وحش هلابرون

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 349 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.