فیروز سیر با تمیزترین شهرهای دنیا آشنا شوید - فیروز سیر

تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۷

تمیزترین شهرهای جهان

تمیزی یعنی عاری بودن از هر نوع آلودگی و آلوده کننده ها و نیز حفظ وضعیت طی یک مدت طولانی. همه ما دوست داریم در مکانی تمیز و پاکیزه زندگی کنیم و از محیط اطراف با طراوت و آرامش بخش لذت ببریم. اما اینکار نیازمند پذیرش مسئولیت جمعی همه ما برای تمیز و مرتب نگه داشتن شهرمان است. علی رغم اینکه دولت مسئول اولیه تمیزی شهر است اما ما نیز در قبال دور انداختن صحیح زباله هایمان مسئولیم. مکانیزم های بهتر برای جمع آوری زباله ها و دفع فاضلاب باعث تمیزی و سبز ماندن شهرها می شود. بعضی شهرها خیلی تمیز هستند به طوریکه ممکن است چندین سال بدون اینکه حتی یک زباله در سطح شهر ببینند در آنجا زندگی کنید. همراه سفرمی باشید تا با تمیزترین شهرهای جهان آشنا شوید.

تمیزترین شهرهای جهان

۱۰. اسلو در نروژ

یکی از تمیزترین شهرهای جهان و پرجمعیت ترین شهرهای نروژ، اسلو است. شهر اسلو یک قطب اقتصادی است که علاوه بر اینکه مرکز دولتی است، میزبان بخش های صنعتی و بانکی نیز می باشد. این شهر به لطف باغ های زیبا، دریاچه ها و محوطه های سبز بسیار تماشایی است. دولت نروژ تمام تلاش خود را می کند تا اسلو یک شهر ایده آل در سرتاسر دنیا باشد. مجله ‘Reader’s Digest’، اسلو را دومین شهر سبز جهان نامیده است. گردشگران هر ساله در اسلو جمع می شوند تا از فضای طبیعی و آرامش بخش آن لذت ببرند.

اسلو در نروژ

۹. بریزبین در استرالیا

بریزبین با جمعیتی بیش از ۲۰ میلیون نفر، یکی از تمیزترین شهرهای جهان استرالیا است و بسیار با شکوه است. بریزبین دارای آب و هوایی مرطوب و محیطی آرامش بخش است. بریزبین هم سازمان یافته و هم امن است و تمامی امکانات را در حد وفور برای مردمش فراهم کرده است. شهر بریزبین سومین شهر بزرگ استرالیا است و مرکز بسیاری از صنایع است اما صنایعی که با طبیعت سازگار هستند.

بریزبین در استرالیا

۸. پاریس در فرانسه

شهر فرانسوی پاریس یک بهشت برای عاشقان خرید است و اولین گزینه انتخابی دوستداران مد است. اما چیزی که بسیاری از افراد درباره پاریس نمی دانند این است که پاریس یکی از تمیز ترین شهرهای کل دنیاست. دولت فرانسه و ساکنان پاریس بصورت جمعی تلاش خود را می کنند تا شهری تمیز و سبز داشته باشند. پاریس شهر تمیزی است و جاده های صاف، پارک های موضوعی زیبا و سیستم ترافیک سازمان یافته ای دارد. پاریس برای دوستداران سفر و گردشگری تجربه ای بی نظیر است.

پاریس در فرانسه

۷. فرایبورگ در آلمان

فرایبورگ یک شهر آلمانی است که به دلیل گل ها و تپه های سرسبزش معروف است. کسانیکه برای اولین بار از آلمان دیدن می کنند و به فرایبورگ می روند از دیدن آن بسیار لذت می برند. این شهر آلمانی دارای اکوسیستمی دوستدار محیط زیست است و سرتاسر جاده های آن پر از درختان زیبا و باغ های چمن تازه است. شهر فرایبورگ یکی از جاذبه های اصلی گردشگری در آلمان است. فرایبورگ به شهر گل نیز معروف است.

فرایبورگ در آلمان

۶. لندن در انگلستان

دولت انگلستان یک شهر زیبا به نام لندن را توسعه داده است. شهر لندن به دلیل داشتن جاده های تمیز و محیط مهیج معروف است. هوای لندن همیشه مطبوع است و بازدیدکنندگان از دیدن پارک های موضوعی و موزه ها لذت می برند. جاذبه های فرهنگی مختلف و رستوران های متفاوت لندن را تبدیل به یک مقصد توریستی ایده آل کرده است.

لندن در انگلستان

۵. سنگاپور در آسیا

سنگاپور یک شهر تمیز و پرجمعیت در آسیا است. علی رغم شلوغی شهر، سنگاپور دارای سرگرمی های بسیاری برای آخرهفته ها و نیز تفریحات شبانه است. مردم سنگاپور به سه زبان رسمی صحبت می کنند: انگلیسی، مالزیایی و تمیل. جمعیت شهر حدود ۵/۴ میلیون نفر است و از بسیاری جهات در دنیا برجسته است از جمله تمیزترین شهرهای جهان . سنگاپور یکی از سخت گیرانه ترین قوانین زیست محیطی را دارد که عمدتا مربوط به تمیزی شهر است. این شهر یک جزیره است و به شهر باغ معروف است.

سنگاپور در آسیا

۴. ولینگتون در نیوزیلند

ولینگتون یکی از برجسته ترین شهرهای نیوزلند است. محیط این شهر آن را تبدیل به مقصدی ایده آل برای گردشگران کرده است. از جمله ویژگی هایی که ولینگتون را در لیست تمیزترین شهرهای جهان قرار داده است، وجود جاده های سبز، موزه ها و محیط طبیعی آرامش بخش است. شهر ولینگتون جمعیت بسیار زیادی دارد اما ساکنین آن به خوبی می دانند که چگونه از محیط زیست خود مراقبت کنند. ولینگتون طبیعتا شهری زیبا و جذاب است. ساکنین ولینگتون ترجیح می دهند تا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

ولینگتون در نیوزیلند

۳. کوبه در ژاپن

کوبه یکی از پولدارترین و غنی ترین شهرهای ژاپن است. شهر کوبه بسیار پر جمعیت است و از جاذبه های اصلی گردشگری بشمار می رود. این شهر برای داشتن ابزارآلات و تاسیسات پیشرفته مدیریت فاضلاب که با محیط زیست سازگار هستند شهرت دارد. ساکنین شهر کوبه بسیار متمدن و با نظم و ترتیب هستند بطوریکه هیچوقت زباله خود را در خیابان یا جاده نمی اندازند. کمپین هایی که برای حمایت از محیط زیست شکل می گیرد کوبه ژاپن را تبدیل به یکی از تمیزترین شهرهای جهان کرده است. علاوه بر این کشور ژاپن، اقدامات برجسته ای در جهت حفاظت از محیط زیست انجام داده است.

کوبه در ژاپن

۲. نیویورک در ایالات متحده آمریکا

نیویورک با جمعیتی حدود ۱/۷ میلیون نفر، یکی از مجلل ترین شهرهای دنیاست. نیویورک دارای پارک ها، موزه ها، هتل ها و مراکز خرید زیادی است. این شهر دارای دو پارک سبز اصلی آمریکا و یک رستوران سبز است. نیویورک دومین شهر تمیز دنیاست که آنرا تبدیل به یک مقصد منتخب توریستی کرده است.

نیویورک در ایالات متحده آمریکا

۱. هلسینکی در فنلاند

هلسینکی تمیزترین شهر دنیا با جمعیت ۷/۸ میلیون نفر است. از ویژگی های بارز هلسینکی می توان به کوه های سبز، سواحل و موزه ها اشاره کرد. شهر هلسینکی جاذبه های گردشگری عجیب و غریبی دارد که بهترین آنها تاسیسات پیچیده الکتریکی آن است که انرژی کمتری برای تولید برق مصرف می کند. بنابراین دولت فنلاند اقدامی باورنکردنی برای تمیز نگه داشتن شهر انجام داده است. جاده های مفروش و ماشین های سازگار با محیط زیست نیز به تمیزی و زیبایی شهر کمک می کنند.

هلسینکی در فنلاند

تمیزی یعنی بهداشت بیشتر برای افراد. آنچه در بالا گفته شد شهرهای تمیز دنیا را معرفی کرد و نگرش ساکنان آنها و ارزش دادن به زیبایی را منعکس کرد. تمامی ساکنین شهر در تمیز نگه داشتن آن نقش دارند. مسئولیت ساکنین می تواند شامل پرداخت بموقع مالیات به دولت برای ارائه خدمات جمع آوری زباله یا گذاشتن زباله ها در محل های مناسب باشد. این شهرها برای بسیاری از شهرهای دیگر دنیا که بدنبال تمیزی و سبز بودن هستند، الهام بخش اند.

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به سایت سفرمی مراجعه کنید و سفری آسوده و لذت بخش را تجربه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 399 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.