فیروز سیر با جاذبه های گردشگری فرانسه آشنا شوید! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۷

جاذبه های گردشگری فرانسه

فرانسه یکی از توریستی ترین کشورهای اروپایی است که با جاذبه های گردشگری بی نظیری که دارد، سالیانه میزبان بیش از ۸۰ میلیون گردشگر خارجی است. فرانسه را باید سومین کشور پردرآمد در صنعت گردشگری دانست و لقب محبوب ترین مقصد گردشگری جهان را به آن نسبت داد. بسیاری از جاذبه های گردشگری فرانسه در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند و شهرهای پاریس، کن، نیس، لیون، بوردو و استراسبورگ آن، بیشترین بازدیدکنندگان خارجی را دارند. همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل باشید تا با جاذبه های گردشگری فرانسه آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری فرانسه

برج ایفل

با اینکه بارها و بارها درباره پاریس و برج ایفل معروفش سخن به میان آمده اما باز هم دلمان نمی آید از این بنای تاریخی مشهور و زیبا تعریف و تمجید نکنیم. برج ایفل نماد شهر پاریس است و از دیدنی های فرانسه است. بسیاری از بزرگان تاریخ از برج ایفل دیدن کرده اند. جالب است بدانید که در ابتدا برج ایفل قرار بود در شهر بارسلون اسپانیا ساخته شود اما این پروژه از سمت مسئولین این کشور رد شد و اجازه ساخت آن به فرانسوی ها داده شد. احتمالا مردم اسپانیا بعد از ساخت برج ایفل، حسرت به دل مانده اند. از طرفی برج ایفل قرار بود که بعد از مدتی تخریب شود چون سازندگان آن اعتقاد داشتند که این برج استحکام کافی ندارد و به زودی تخریب می شود اما همچنان از سال ۱۸۸۹ این برج فلزی پابرجا مانده و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری فرانسه شده است.

برج ایفل | Eiffel Tower

از کلیسای نوتردام پاریس تا کلیسای نوتردام دولاگارد مارسی

هر دو کلیسا در زمره بهترین جاذبه های گردشگری فرانسه قرار دارند. کلیسای نوتردام پاریس بنای باشکوهی است که در مرکز شهر پاریس قرار گرفته و سالانه ۱۳ میلیون گردشگر خارجی را به سوی خود جذب می کند. معماری کلیسای نوتردام پاریس از نوع معماری گوتیک است و این کلیسا در سال ۱۱۶۳ میلادی ساخته شده است. کلیسای نوتردام دولاگارد نیز در شهر مارسی فرانسه قرار گرفته و یکی از زیباترین و بهترین کلیساهای این منطقه است. با یک تیر دو نشان بزنید و به بلندای کلیسای نوتردام دولاگارد بروید و هم از چشم انداز شهر لذت ببرید و هم از کلیسای زیبای آن دیدن کنید.

کلیسای نوتردام پاریس

کلیسا نوتردام دولاگارد پاریس

دره لویر و قلعه جنونسو

دره لویر منطقه ای دیدنی در فرانسه است که در نزدیکی پاریس قرار گرفته است. در این دره صدها قلعه وجود دارد که هرکدام با خلاقیت های معماری فرانسوی ها، عجین شده اند و به زیبایی تمام تاریخ کشور فرانسه را بازگو می کنند. در میان این قلعه ها، قلعه جنونسو از مشهورترین قلعه های دره لویر است. این قلعه با چشم انداز زیبایی که دارد در قرن شانزدهم بنا شده و بر روی رودخانه ای زیبا و زلال، قرار گرفته است. به قلعه جنونسو، قلعه بانوان هم می گویند.

دره لویر و قلعه جنونسو

دهکده سحر آمیز اگوییسهایم

در منطقه آلزاس که در شمال شرقی فرانسه قرار گرفته، دهکده ای زیبا و منحصر به فرد را می بینید که تداعی کننده یک شهر جادویی است. با تماشای این دهکده زیبا، به دنیای والت دیزنی فیروز سیر کنید و اگر در جشنواره های این دهکده شرکت کنید، برای لحظه ای فراموش خواهید کرد که در دنیای واقعی حضور دارید. بله، این یک دهکده سحرآمیز و رویایی است. در این دهکده زیباترین گل های فرانسوی وجود دارند و خانه ها و خیابان های رنگارنگ و باریک آن که متعلق به قرن ۱۶هم میلادی است، شبیه یک نقاشی زیبا جلوه گری می کنند.

دهکده سحر آمیز اگوییسهایم

دهکده سحر آمیز اگوییسهایم

از فرش قرمز تا سواحل کن

کن، شهر بازیگران مشهور سینمایی است. جشنواره فیلم کن، چهره دیگری به این شهر دیدنی فرانسه داده است و این شهر را به یکی از برترین جاذبه های گردشگری فرانسه تبدیل کرده است. در فرش قرمز نه تنها ستاره های هالیوودی، بلکه تمام بازیگرانی که لایق اهدای جایزه هستند، حضور دارند و در کنار خبرنگاران، فیلم سازان و نویسندگان، قرار گرفته اند. جاذبه دیگری در شهر کن که بسیار محبوب است، سواحل ماسه ای کن است که در دو بخش خصوصی و عمومی، مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت این دو ساحل در نوع خدمات رسانی آن ها است. از آن جایی که این سواحل جزئی از املاک خصوصی بوده اند و بخش های بسیاری از آن، متعلق به هتل داران است، بخش خصوصی آن به طور کامل جدا از بخش عمومی اش شده است. در بخش خصوصی باید هزینه استفاده از ساحل را بپردازید که معمولا بین ۱۲ تا ۱۸ دلار است اما در سواحل عمومی چیزی حدود ۴ تا ۷ یورو در صورت استفاده از امکانات ساحل، باید پرداخت کنید.

از فرش قرمز تا سواحل کن

از فرش قرمز تا سواحل کن

طاق پیروزی

طاق پیروزی یک سمبل مطرح در فرانسه است. این بنا بزرگترین طاق در دنیا است که در میدان شارل دوگل و انتهای خیابان مشهور شانزلیزه قرار گرفته است. طاق پیروزی به عنوان یادبودی برای سربازان ناپلئون است که آزادانه جنگیده اند. سربازان گمنام در زیر طاق پیروزی دفن شده اند و مردم فرانسه برای ادای احترام در این مکان با شاخه گل هایی که بر دست دارند، جمع می شوند.

طاق پیروزی

کاخ ورسای بزرگترین کاخ سلطنتی جهان

در شهر ورسای کاخ سلطنتی باشکوهی را می بینید که عنوان بزرگترین کاخ سلطنتی جهان را از آنِ خود کرده است. کاخ ورسای در نزدیکی پاریس قرار گرفته و ۳۰ دقیقه با پاریس فاصله دارد. شک نکنید که کاخ ورسای ارزش بارها دیدن را دارد. بی دلیل نیست که در بین مهمترین جاذبه های گردشگری فرانسه قرار گرفته است. تالار آینه و اتاق های زیبای کاخ ورسای، هر بیننده ای را انگشت به دهان می گذارد. باغ ها و فضای سبزی که ساختمان را احاطه کرده، زیبایی های کاخ ورسای را دوچندان کرده است.

کاخ ورسای بزرگترین کاخ سلطنتی جهان

کاخ ورسای بزرگترین کاخ سلطنتی جهان

جاذبه های دیگری که نباید تماشای آن ها را از دست داد!

جاذبه های گردشگری فرانسه که ارزش تماشا کردن داشته باشد، بسیار است و همین جاذبه ها فرانسه را توریستی ترین کشور جهان کرده است. کلیسا فونتونی، پل میلائو، موزه لوور، میدان کنکورد، ساختمان اپرای پاریس گارنیر و کلیسای قلب مقدس، از دیگر جاذبه های گردشگری است که تماشای آن در سفر به فرانسه اولویت دارد.

موزه لوور

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 472 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.