فیروز سیر با جزایر شگفت انگیز یونان آشنا شوید! - فیروز سیر

تاریخ انتشار: شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۷

جزایر یونان با چشم اندازی زیبا

سانتورینی، احتمالا اولین اسمی است که بعد از شنیدن نامِ جزایر یونان به ذهنتان می رسد. با این حال این کشور جزایر دیدنی بسیاری دارد که سانتورینی تنها بخش کوچکی از زیبایی های آن است.

یونان کشور زیباترین جزایر دنیا، هر ساله در فصل تابستان، میزبان گرشگران بسیاری از سرتاسر دنیا است. بنابراین اگر شما هم در فکر گذراندن تعطیلات در جزایر مرموز یونان هستید، این مطلب را از دست ندهید.

جزایر یونان

همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید تا با جزایر معروف یونان آشنا شوید.

جزیره سانتورینی | Santorini Island

بدون شک محبوب ترین و زیباترین جزیره ی یونان، سانتورینی است. سانتورینی با چشم انداز فوق العاده، غروب های خیره کننده، روستاهای زیبا، سواحل پر زرق و برق و آثار باستانی شگفت انگیز، هر ساله هزاران بازدیدکننده از سرتاسر دنیا را به خود جذب می کند.

جزیره سانتورینی

سانتورینی خانه ی بسیاری از زیباترین سواحل دنیا با ماسه هایی به رنگ سفید، سیاه و سرخ به همراه آب کریستالی و شفاف است. یکی از معروف ترین سواحل سانتورینی، از جزایر مرموز یونان، caldera است که ماسه های سیاه آن تا  ۱۰مایلی دریا گسترده شده است و آب شفاف و کریستالی آن بهترین گزینه برای تفریحات آبی مانند غواصی و اسنورکیلینگ به حساب می آید. همچنین سواحل سرخ  perissa, perivolos, vlychada  و agios  از دیگر جذابیت های سانتورینی است.

جزیره سانتورینی

Fira مرکز سانتورینی، یکی از نقاط موردعلاقه ی توریست ها است که بیش تر جمعیت این جزیره ی زیبا را نیز در خود جای داده است. Fira به علت صخره ها و خانه های سفید و کلیساهای آبی اش بسیار معروف است. همچنین طیف وسیعی از اقامتگاه ها و رستوران های کوچک محلی را می توانید در آن پیدا کنید، رستوران هایی که اگر از طرفداران غذاهای دریایی باشید، عاشق آن ها می شوید.

جزیره سانتورینی

جزیره کرت | Crete Island

کرت بی شک یکی از جزایر مرموز یونان است، پنجمین جزیره ی بزرگ جهان و پرجمعیت ترین جزیره ی یونان؛ به همین علت هرساله گردشگران زیادی، کرت را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند.

جزیره کرت در یونان

کرت دارای چشم اندازی زیبا، صد ها ساحل پرزرق و برق، کوهستان، بناهای تاریخی و… است و یکی از مقاصد مورد علاقه ی عشاق هایکینگ و طبیعت گردی به حساب می آید.

جزیره ی کرت دارای ۶۵۰ مایل خط ساحلی است و بسیاری از بی نظیرترین سواحل دنیا در این منطقه قرار گرفته اند. از جمله ی آن ها می توان به ساحل  Balos با آب های فیروزه ای و ماسه های نرم و سفید اشاره کرد. این ساحل در شهر Chania  قرار دارد و مناسب ترین مکان برای اسنورکیلینگ و غواصی است.

جزیره کرت در یونان

یکی از جذاب ترین نقاط جزیره ی کرت، کوهستان سفید Lefka Or با ۲۴۵۳ متر ارتفاع از سطح دریا است. توصیه می کنیم در سفر به کرت، یکی از مرموزترین جزایر یونان، سرزدن به این کوهستان زیبا ی پربرف و چشم انداز زیبای کرت از Lefka Or را به هیچ عنوان از دست ندهید.

جزیره تاسوس | Thasos Island

جزیره ی تاسوس یکی از بکرترین جزایر یونان است. از زیبایی های این جزیره همین بس که سواحل طلایی رنگ آن در امتداد دامنه ی کوه کشیده شده است و یکی از بی بدیل ترین ماظر تمام عمرتان را در اختیار شما قرار می دهد.

جزیره تاسوس

اگر گذرتان به تاسوس از جزایر مرموز یونان افتاد، پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان فرصت تماشای طلوع و غروب خورشید و غذاخوردن در رستوران های محلی تاسوس را از دست ندهید.

تاسوس مقصد اصلی توریست ها نیست و راه های دسترسی به آن اندکی دشوار است، با این همه خلوت بودن آن می تواند فرصت مناسبی برای تمدد اعصاب را، در اختیار شما قرار دهد. بنابراین فرصت سفر به تاسوس زیبا را به هیچ عنوان از دست ندهید.

جزیره تاسوس

جزیره میلوس | Milos Island

میلوس یکی از زیباترین جزایر دنیا است، برای تصور این زیبایی کافی است مجموعه ای از صخره های سفید را بر روی آب فیروزه ای تصور کنید. صخره هایی که با ظاهر عجیب شان میلوس را به یکی از مرموزترین جزایر یونان تبدیل کرده اند. این جزیره نیز مانند سانتورینی آتشفشانی است و توریست های بسیاری ترجیح می دهند تعطیلات خود را در آن بگذرانند.

جزیره میلوس

یکی از علل معروفیت میلوس، مجسمه ی آفرودیت، الهه ی عشق و زیبایی است که هم اکنون در موزه ی لوور پاریس نگهداری می شود.

پیشنهاد می کنیم حتما سر زدن به میلوس را در برنامه خود قرار دهید؛ زیرا در سفر به یونان از تخته سنگ های سرامیکی  و سفید میلوس به هیچ عنوان نمی شود گذشت.

جزیره میلوس

جزیره رودس | Rhodes Island

رودس به علت صخره ها، سواحل آرام با شن های طلایی و آثار باستانی اش درست به اندازه ی سانتورینی معروف است. اما یکی از دلایلی که بسیاری ترجیح می دهند تعطیلات خود را در این جزیره بگذرانند، وجود مجسمه کولسوس یکی از عجایب هفتگانه ی جهان است. وجود کلوسوس یا همان خدای کوه، رودس را به یکی از جزایر مرموز یونان تبدیل کرده است.

همچنین این جزیره یکی از شاهراه های اصلی یونان است و برای رسیدن به بسیاری از نقاطِ یونان، باید از آن عبور کنید.

جزیره رودس

خلاصه

یونان کشور جزیره هاست و هرساله گردشگران بسیاری برای گذراندن تعطیلاتی آرام و به یادماندنی، به جزایر مرموز یونان فیروز سیر کنند. از جمله ویژگی های جزایر یونان صخره ای بودن، شن های رنگی و خانه های یک دست سفیدِ آن است.

بنابراین اگر عاشق قدم زدن بر ساحل و تفریحات آبی هستید، جزایر مرموز یونان با چشم اندازهایی خیره کننده، بهترین انتخاب برای شما است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 358 views بار دسته بندی : ایرانگردی تاريخ : 10 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.